Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

AGCO zakończyło budowę zakładu przekładni Valtra w Suolahti

Dodano: 13.03.2025
Cała inwestycja w zakład produkcyjny przekładni w Suolahti kosztował koncern AGCO 38 mln dolarów fot. mat. prasowe
Cała inwestycja w zakład produkcyjny przekładni w Suolahti kosztował koncern AGCO 38 mln dolarów fot. mat. prasowe

Koncern AGCO ogłosił, że rozbudowa zakładu przekładni Valtra w Suolahti została zakończona zgodnie z harmonogramem, przynosząc tysiące metrów kwadratowych nowej powierzchni produkcyjnej. Jakie możliwości daje ta inwestycja?

Projekt globalnej ekspansji jest wyjątkowy w skali zakładu w Suolahti. Zwiększona zdolność produkcyjna przekładni bezstopniowych AGCO CVT pomoże zaspokoić rosnący popyt na Valtrę i inne marki AGCO.

Drukarki 3D dla rolnika. Zamiast kupić, potrzebną część możesz wydrukować

Uszkodzona część, przestój w pracach i stracony czas. A gdyby tak zepsuty element móc wytworzyć niemal od ręki? Sprawdziliśmy na własnej skórze, czy takie rozwiązanie może okazać się przydatne rolnikom.

Czytaj dalej

Fabryka przekładni w Suolahti

Rozbudowa umożliwia produkcję nowych bezstopniowych skrzyni biegów AGCO (CVT). Obecnie fabryka produkuje skrzynie biegów do ciągników Valtra serii N i T. Dostarcza również przekładnie na rynek południowoamerykański oraz komponenty do innych zakładów produkcyjnych AGCO.

38 mln dolarów 

– tyle kosztował projekt inwestycyjny AGCO w zakład przekładni położony w fińskim Suolahti.

Wprowadzenie nowego stanowiska do testowania skrzyni biegów Valtra serii Q i S ułatwi produkcję ciągników o wyższych osiągach i zaspokoi rosnące zapotrzebowanie klientów.

– Nasz zakład w Suolahti odgrywa kluczową rolę w globalnej sieci produkcyjnej ciągników i komponentów AGCO.  Ukończenie rozbudowy CVT w Suolahti pozwala nam zaspokoić rosnący popyt nie tylko na bezstopniowe skrzynie biegów AGCO dla Valtry, ale także innych wiodących marek AGCO – mówi Tim Millwood, starszy wiceprezes AGCO i dyrektor ds. łańcucha dostaw.

Z fabryki w Suolahti będą od teraz wyjeżdżały także przekładnie bezstopniowe stosowane w całej grupie AGCO fot. mat. prasowe
Z fabryki w Suolahti będą od teraz wyjeżdżały także przekładnie bezstopniowe stosowane w całej grupie AGCO fot. mat. prasowe

Rosną moce produkcyjne

W centrum projektu rozbudowy znalazła się najnowocześniejsza technologia. Nowy zakład produkcyjny został zaprojektowany przy użyciu „cyfrowego bliźniaka”. Jest to wirtualna replika całego zakładu produkcyjnego w czasie rzeczywistym, w tym maszyn, procesów i przepływów pracy, co umożliwiło symulację wydajności produkcji, bezpieczeństwa i ergonomii pracowników. Takie podejście umożliwia rozpoczęcie produkcji bezpośrednio na optymalnym poziomie.

Ta inwestycja pozwoli nam podwoić nasze moce produkcyjne w zakresie skrzyni biegów i wnieść nową wiedzę do gamy ciągników Valtra. Stworzy to również nowe miejsca pracy w Suolahti. Poprawiamy bezpieczeństwo i środowisko pracy naszego zespołu poprzez zwiększoną automatyzację i precyzyjną obróbkę, co zapewni czystsze i cichsze miejsce pracy – mówi Kullervo Mansikkala, kierownik zakładu przekładni.

Inwestycja w fabrykę pozwoli na podwojenie jej mocy produkcyjnych w zakresie skrzyni biegów fot. mat. prasowe
Inwestycja w fabrykę pozwoli na podwojenie jej mocy produkcyjnych w zakresie skrzyni biegów fot. mat. prasowe
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Nawigacja rolnicza PTx Trimble. Dzięki niej staliśmy się lepszymi operatorami ciągnika Brona talerzowa Maschio Gaspardo z ISOBUS Deutz-Fahr serii 8 w ciężkiej pracy z bezorkowcem Najmniejszy sześciocylindrowy ciągnik New Holland z przekładnią dwusprzęgłową. Jak wypadł w orce? Ciągnik Puma zaskoczył nas niskim zużyciem paliwa Kultywator Väderstad Cultus 300 testowaliśmy na polach po zebranych: rzepaku, soi oraz kukurydzy Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy