Czytaj dalej
Nowa generacja modeli traktorów Deutz-Fahr 4E poza wygodną zmianą kierunku jazdy oferuje regulację jej szybkości oraz zatrzymywanie i ponowne ruszanie tylko przy użyciu pedału hamulca. Ponadto ciągniki mają skrzynie przekładniowe z półbiegami Hi-Lo i rozwiązanie pozwalające na zmianę biegów głównych bez korzystania z pedału sprzęgła.
Nowe modele 4E można zamawiać w jednej z dwóch wersji skrzyni biegów: 15+15 lub 30+30 przełożeń. Niezależnie od wyboru mają one dwa półbiegi Powershift i pozwalają jechać z maksymalną prędkością 40 km/h.
to rozstaw osi Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.
– W przypadku założenia największych możliwych opon, ciągniki mogą jechać 40 km/h przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1800 obr./min, co nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także znacznie ogranicza emitowany hałas. Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach – od płynnej zmiany do gwałtownej i szybkiej. Przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów, pozwala zmieniać biegi główne bez wciskania pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go, możliwe jest zatrzymywanie i ruszanie z miejsca wyłącznie za pomocą pedału hamulca – wyjaśnia Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.
W ciągnikach Deutz-Fahr 4E montowane są 3-cylindrowe silniki FARMotion 35 o pojemności 2,9 l. Pracę każdego z nich wspomaga turbosprężarka i Intercoolerem, układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu do 2000 bar.
tyle wynosi dopuszczalna masa całkowita (DMC) ciągnika Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.
Traktory Deutz-Fahr 4070E (66 KM) i 4080E (76 KM), spełniają poziom normy emisji spalin Stage V dzięki zastosowaniu: zaworu EGR, katalizatora DOC, kompaktowego układu chłodzenia, wentylatora wiskotycznego i filtra powietrza PowerCore. Natomiast w ciągnikach Deutz-Fahr 4090E (91 KM) i 4100E (102 KM) dochodzi jeszcze filtr cząstek stałych DPF i układ SCR, co oznacza montaż zbiornika na płyn AdBlue.
Traktor nowej serii 4E standardowo posiada możliwość załączenia prędkości tylnego wałka WOM 540 lub 540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość 1000 oraz WOM synchro. Sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku, co jest kolejnym plusem tego budżetowego ciągnika.
to wydatek pompy hydraulicznej ciągnika Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.
Układ hydrauliczny i TUZ obsługuje się za pomocą dźwigni umieszczonych tradycyjnie z prawej strony operatora ciągnika. Pompa hydrauliczna o wydatku 56 l/min i dostarcza olej do trzech obwodów dwustronnego działania z tyłu ciągnika. Tylny TUZ ma maksymalny udźwig 3500 kg. Podnośnik ze sterowaniem EasyLift posiada przycisk do obsługi ruchu ramion góra/dół.
to maksymalny udźwig tylnego TUZ ciągnika Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.
– Elementy sterujące zostały uporządkowane w sposób logiczny w zależności od częstotliwości ich używania. Dzięki zastosowaniu schematu kolorystycznego, ich obsługa jest prosta i wygodna. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza, dostarcza operatorowi informacje na temat parametrów i funkcji ciągnika. Zastosowane materiały wygłuszające jeszcze bardziej podnoszą komfort operatora poprzez obniżenie poziomu hałasu, wibracji i temperatury z komory silnika. W celu ułatwienia pracy w warunkach słabego oświetlenia, wszystkie modele można wyposażyć w maksymalnie 5 opcjonalnych świateł roboczych – dodaje Jarosław Figurski.