Czytaj dalej
John Deere 6M 250 po doposażeniu w pakiet Deere Precision Ag Technology, jest traktorem pozwalającym w pełni korzystać z rolnictwa precyzyjnego. Dlatego ten ciągnik nie można już kojarzyć z poprzednimi modelami serii M. Teraz jest mu bliżej do modeli serii R reprezentujących klasę premium.
tyle wynosi rozstaw osi ciągnika John Deere 6M 250 i 6M 230.
Naszym zdaniem John Deere zaproponował traktor dla dużych gospodarstw rodzinnych. Jest w pełni przygotowany na rolnictwo przyszłości, którego nie trzeba aktywować od razu, tylko z czasem stopniowo w miarę potrzeb. John Deere 6M 250 nie epatuje najnowszymi rozwiązaniami. Nie ma na przykład możliwości zamontowania joysticka CommandPro. Za to podobne zadania spełnia joystick mniejszy, który tak jak jego bogatszy brat również ma możliwość przypisania różnych funkcji.
Flagowiec najnowszej serii M określany jest przez producenta jako traktor na bardzo dużej ramie. Przekłada się to na wspomniany duży rozstaw osi tego ciągnika wynoszący 2900 mm. Identyczny ma model John Deere 6M 230, który ma moc maksymalną 230 KM. Ponadto to traktory identyczne. Zbiornik paliwa w tych flagowcach ma standardową pojemność 410 l i opcjonalną 470. Płyn AdBlue wlewa się do zbiorniczka 25-litrowego.
to pojemność opcjonalnego zbiornika paliwa ciągnika John Deere 6M 250.
Na oponach tylnych o średnicy 2,05 m, prześwit pod traktorem wynosi 595 mm. Masa wysyłkowa to 9300 kg, a maksymalna dopuszczalna aż wspomniane 15 000 kg. Ciągnik można więc solidnie dociążyć do ciężkich prac polowych. Można go też postawić na oponach przednich 600/70 R30 i tylnych 800/70 R38. Polecamy wybór opon z półki wyższej wykonanych w technologii IF, która pozwala pracować na ciśnieniu o 40% niższym zachowując nośność opony standardowej. Opony takie ma w swojej ofercie m.in. marka Trelleborg.
We flagowym traktorze serii 6M montowany jest silnik 6-cylindrowy John Deere PowerTech PVS o pojemności 6,8 l. Jego osiągi wspomagają dwie turbosprężarki – jedna z kierownicami powietrza zamontowanymi na stałe i druga z przestawianymi w celu zmiany ilości powietrza wydostającego się z tych dodatkowych płuc pojazdu.
Naszą uwagę zwrócił filtr powietrza zrobiony w starym dobrym stylu. Jego zasysanie następuje na wysokości dachu kabiny ciągnika, przy jego słupku przednim lewym. Znajdująca się tam komora spełnia funkcję czyszczenia wstępnego. W dalszej kolejności powietrze trafia do klasycznego filtra, które wkład wymienia się łatwo. O takim dostępie można powiedzieć, że jest podany jak kawa na ławę.
to wartość prędkości obrotowej silnika, przy której uzyskiwana jest moc maksymalna ciągnika John Deere 6M 250.
– Źródłem wyższej mocy wyjściowej naszych 6-cylindrowych silników jest technologia układu Common Rail z ciśnieniem wtrysku paliwa sięgającym 2500 barów. Silnik PVS w modelach 6M 240, 6M 230 i 6M 250 wykorzystuje układ 2-stopniowego doładowania, w którym turbosprężarka o zmiennej geometrii zwiększa ciśnienie wytwarzane przez turbosprężarkę o stałej geometrii. Inteligentne zarządzanie mocą pozwala uzyskać nawet 20 KM dodatkowej mocy do transportu i pracy z WOM. Moc maksymalną i moment obrotowy (1171 Nm) uzyskuje się odpowiednio przy 1800 i 1600 obr./min, co zapewnia optymalną reakcję i niskie zużycie paliwa – zapewnia Philippe Steinmann odpowiedzialny w koncernie John Deere za dział ciągników.
W ciągniku John Deere 6M 250 dostępna jest tylko jedna przekładnia. To skrzynia bezstopniowa AutoPowr pozwalająca jeździć z prędkościami w zakresie 0,03-40 km/h (standard) lub 0,03-50 (opcja) km/h. Dźwigienka do jej obsługi umieszczona jest w różnych miejscach – w zależności od wybranej opcji hydrauliki ciągnika. Znajdzie się na konsoli prawostronnej obok dźwigni do obsługi zaworów mechanicznych, obok przełączników do obsługi zaworów elektronicznych lub na podłokietniku Compact CommandArm.
– Przekładnia AutoPowr zapewnia 100% mechanicznego przełożenia przy następujących prędkościach roboczych: 3,5 km/h, 11 km/h, 22,5 km/h i 47,2 km/h. W konsekwencji nasza przekładnia osiąga doskonałą sprawność, bliską przekładni mechanicznej. Przekładnia AutoPowr zawsze przekazuje ponad 60% dostępnej mocy mechanicznie – wyjaśnia Bartosz Białas, szef marketingu John Deere Polska.
tyle wynosi maksymalny wydatek opcjonalnej pompy hydraulicznej ciągnika John Deere 6M 250.
Liczba par gniazd hydraulicznych z tyłu traktora może wynosić maksymalnie 4 plus 3 środkowe. Opcjonalnie dostępne jest również złącze Power Beyond. Standardowa pompa hydrauliczna ma wydatek maksymalny 155 l/min., a opcjonalna 190 l/min.
Tylny TUZ charakteryzuje maksymalny udźwig 9900 kg, a opcjonalny przedni 5900 kg. Tylny WOM zależnie od wersji może mieć prędkości 540 / 540E / 1000 / 1000 E. Opcjonalny WOM przedni osiąga prędkość 1000 obr./min. przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1967 obr./min.
Elektroniczny joystick montowany na podłokietniku Compact CommandArm lub fotela, pozwala obsługiwać do trzech par hydrauliki, tylny TUZ lub funkcjonalności ISOBUS.
W ciągniku najnowszej serii 6M pojawił się nowy wyświetlacz słupka narożnego A. Jest on odpowiednikiem podobnego monitora znanego z ciągników John Deere serii wyższych. W 6M jest bardziej prostokątny i ma mniej wyraziste kolory. Nie oznacza to jednak, że nie spełnia swojej roli. Można na nim odczytać komunikaty i ostrzeżenia dotyczące podstawowych funkcji ciągnika. Do jego obsługi służy pokrętło i przyciski zamontowane na konsoli prawostronnej.
to maksymalny udźwig tylnego TUZ ciągnika John Deere 6M 250.
Dostępne są również najnowsze wyświetlacze G5 o przekątnej 10,1 cala lub 12,8-calowe G5Plus. Pozwalają one podłączyć maszynę ISOBUS i korzystać z rozwiązań John Deere Precision Ag Technology. To układ kierowania automatycznego AutoTrac, sterowanie maksymalnie 255 sekcjami roboczymi i zmienne dawkowanie. Łączność w ramach JDLink jest oferowana w standardzie, co pozwala korzystać z wielu korzyści bezpłatnego dostępu do Operations Center. Na przykład funkcja Data Sync umożliwia bezprzewodową wymianę danych i linii prowadzenia między maszynami. Z kolei AutoSetup pozwala zapisać ustawienia do różnych prac i szybko je ponownie wywołać dosłownie jednym klikiem.
Podczas prezentacji najnowszych ciągników John Deere serii 6M, producent ogłosił atrakcyjne ceny pakietów rolnictwa precyzyjnego możliwe do zastosowania w tych traktorach. John Deere informuje, że w każdej z opcji, korzystanie z Operations Center jest bezpłatne.
Cena katalogowa wyświetlacza G5Plus z funkcją kierowania automatycznego i odbiornika StarFire 7500 z sygnałem SF1 (+/- 15 cm) wynosi ok. 52 500 zł netto (11 290 euro). Mając taki zestaw można będzie wykupić licencję na precyzyjniejszy sygnał SF-RTK o dokładności +/- 2,5 cm. Dostępne przedziały czasowe to: 3 miesiące, 1 rok lub 3 lata.
to cena katalogowa wyświetlacza G5Plus z funkcją kierowania automatycznego i odbiornika StarFire 7500 z sygnałem SF1 (+/- 15 cm), które mogą trafić do ciągnika John Deere serii 6M z roku modelowego 2025.
Seria ciągników John Deere 6M z roku modelowego 2025 obejmuje aż 17 modeli. Na razie przedstawiliśmy najsilniejszy z nich 6M 250 i wspomnieliśmy o jego odpowiedniku 6M 230. Pozostałe zaprezentujemy wkrótce w kolejnym artykule.