Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

 Kaweco jako marka przechodzi do historii

Dodano: 22.02.2025
Marka Kaweco znika z rynku, jej część związaną z wozami asenizacyjnymi i częściami zamiennymi przejmuje firma Kotte-Garant, fot. mat. firmowe KAWECO
Marka Kaweco znika z rynku, jej część związaną z wozami asenizacyjnymi i częściami zamiennymi przejmuje firma Kotte-Garant, fot. mat. prasowe

Pod koniec października 2024 roku holenderska firma Royal Reesink B.V., właściciel firmy Reesink Productions B.V, które z kolei jest właścicielem marki KAWECO, ogłosiła iż produkcja maszyn w fabryce w Baak w Holandii będzie wstrzymana do końca 2024 r. tak się stało i znamy już firmy które przejęły produkcję maszyn, ale już nie pod marką Kaweco.

Claas prezentuje nowe ciągniki serii Axos 3. Co trzeba o nich wiedzieć?

W skład nowej serii Claas Axos 3 wchodzą 4 modele ciągników o mocach od 92 do 120 KM. Z założenia traktory te mają być proste i funkcjonalne. Jak podkreśla Claas, jest to świetna propozycja dla nieco mniejszych gospodarstw rodzinnych.

Czytaj dalej

Prawa do produkcji dotychczasowych wozów asenizacyjnych Kaweco, serwis oraz dział części i magazyn części zamiennych przejęła firma Kotte Landtechnik. Natomiast prawa do produkcji przyczep objętościowych Radium weszły w posiadanie firmy Krampe Fahrzeugbau.

Premiera na Agritechnica 2025

– Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować solidny kawałek holenderskiej historii budowy maszyn dzięki serii Radium firmy Kaweco. Przyczepy objętościowe mają dobrą opinię odnośnie jakości i zachowania wartości, tak jak nasze przyczepy Krampe. Dlatego cztery nowe modele dobrze wpasowują się w nasze istniejące portfolio produktów i wypełniają lukę pomiędzy wywrotkami BigBody a przyczepami z systemem przesuwnym Krampe RamBody – co będzie miało kluczowe znaczenie w naszym wysiłku rozszerzenia naszej pozycji jako producenta pełnego asortymentu w sektorze technologii transportowych, podkreślił Robin Krampe, dyrektor zarządzający Krampe Fahrzeugbau.

Jak przekazuje firma Krampe, oficjalna premiera serii Krampe Radium odbędzie się na targach Agritechnica 2025 w Hannowerze. Natomiast pierwsze dostawy do dealerów produkcji seryjnej zaplanowano na rok 2026. Gama produktów obejmuje trzy modele tandem i jedną przyczepę tridem o pojemności transportowej 38,5 – 52,0 m³. Serwisem i dostawą części zamiennych do istniejących pojazdów zajmie się w roku kalendarzowym 2025 spółka Kaweco z siedzibą w Baak w Holandii, a od 2026 roku części zamienne będą dostarczane przez firmę Krampe.

Przyczepy Radium – spód Krampe, góra Kaweco

Gama Kaweco, a obecnie Krampe Radium obejmuje trzy modele tandem i jedną przyczepę tridem o pojemności transportowej 38,5 – 52,0 m³, fot. mat. firmowe
Gama Kaweco, a obecnie Krampe Radium obejmuje trzy modele tandem i jedną przyczepę tridem o pojemności transportowej 38,5 – 52,0 m³, fot. mat. firmowe

– Mamy dużo pracy do wykonania, zanim będziemy gotowi zaprezentować nowe przyczepy silosowe Krampe Radium. Nasz plan zakłada zintegrowanie nadwozia Kaweco Radium ze sprawdzonym podwoziem Krampe RamBody. W szczególności układ jezdny Krampe ma dużo specjalistycznych rozwiązań, które przekładają się na wysoki poziom komfortu jazdy, stabilności i bezpieczeństwa. Będzie to stanowić dobrą podstawę nowego połączenia z nadwoziem Radium firmy Kaweco. To ostatnie jest na rynku od 25 lat, jest technicznie dojrzałe i daje krótkie czasy rozładunku – wyjaśnia Robin Krampe. Firma Krampe w nowym modelu przyczepy objętościowej zintegruje także swój system przykrywania TwinTop oraz wyposaży przyczepę w szynę danych ISOBUS.

Marka Kaweco istniała na rynku od 1963 r. Jak widać producenci specjalizujący się w produkcji konkretnego typu maszyn mają coraz większe problemy. Wszystko wskazuje na to, że coraz bardziej będą się liczyć na rynku maszyn te firmy, których portfolio produktów będzie szerokie.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Nawigacja rolnicza PTx Trimble. Dzięki niej staliśmy się lepszymi operatorami ciągnika Brona talerzowa Maschio Gaspardo z ISOBUS Deutz-Fahr serii 8 w ciężkiej pracy z bezorkowcem Najmniejszy sześciocylindrowy ciągnik New Holland z przekładnią dwusprzęgłową. Jak wypadł w orce? Ciągnik Puma zaskoczył nas niskim zużyciem paliwa Kultywator Väderstad Cultus 300 testowaliśmy na polach po zebranych: rzepaku, soi oraz kukurydzy Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy