Czytaj dalej
Kioti Interhandler działa od lipca 2024 r. Co to oznacza dla rolników zainteresowanych koreańskimi ciągnikami? Przede wszystkim dostępność serwisu i części zamiennych w 18 oddziałach firmy Interhandler rozlokowanych w całej Polsce. Największy problem Kioti w naszym kraju, został więc rozwiązany. Ponad 100 mechaników jest gotowych serwisować traktory Kioti (czytaj Kajoti), a części zamiennych z dnia na dzień w oddziałach Interhandlera przybywa.
Można zastanawiać się, dlaczego dystrybucją ciągników Kioti nie zajęła się firma Agrihandler, będąca spółką córką dedykowaną rolnictwu firmy Interhandler. Odpowiedź można szybko znaleźć w ofercie marki Kioti. Traktory z przedziału mocy 25-142 KM sprawdzają się w miastach przy pracach komunalnych. Dlatego Interhandler zamierza oferować je firmom tej branży. To dobra wiadomość, bo ze skalą działalności idzie w parze dostępność choćby części zamiennych.
Właścicielem marki Kioti jest koreański Daedong Corporation. To koncern obecny w ponad 70 krajach na całym świecie. Jego historia sięga roku 1947, kiedy rozpoczął działalność w branży metalowej. Od 1949 roku produkuje maszyny, a od 1985 roku eksportujemy ciągniki.
W ostatnich latach Kioti zwiększa moce swoich ciągników. W roku 2022 została wprowadzona na rynek seria HX z modelami 100- i 127-konnymi. Podczas Agro Show 2024 na stoisku firmy Interhandler prezentowane były już traktory Kioti o mocach 132 i 142 KM. To dużo zmienia na korzyść Kioti, bo w rolnictwie panuje wyraźna tendencja wzrostu mocy kupowanych ciągników.
Traktory Kioti powstają w Korei Południowej. Wyróżniają się na rynku wykorzystywaniem do ich produkcji podzespołów własnych koncernu Daedong Corporation (właściciel marki Kioti). Silnik, skrzynia biegów i mosty oraz kabiny z osprzętem powstają w Korei, co pozwala od początku do końca kontrolować jakość powstającego ciągnika. Marka Kioti zamierza konkurować na rynku europejskim właśnie wysoką jakością wykonania swoich traktorów. Czy jej to się uda? Patrząc na wyniki sprzedaży ciągników o mocach 25-70 KM w USA, należy przypuszczać, że tak. Kioti zajmuje tam miejsce trzecie.
W ostatnich kilkunastu latach, koreańskie marki samochodów osobowych zyskały w Europie renomę niezawodnych i ich sprzedaż wystrzeliła. Czy tą drogą pójdą producenci ciągników koreańskich. Śledzenie wyników sprzedaży traktorów Kioti pozwoli na to pytanie odpowiedzieć. Interhandler podkreśla, że jest przygotowany na wieloletnie inwestycje w rozwój marki Kioti w Polsce. Cele długofalowe zakładają wskoczenie na podium w sprzedaży ciągników nowych w niższych zakresach mocy.
Obecnie najsilniejszym ciągnikiem marki Kioti jest model HX 1402 o mocy 142 KM. Uzyskiwana jest ona z silnika 4-cylindrowego Daedong o pojemności 3,8 l. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki napędowej wynosi 540 Norma emisji spalin uzyskiwana jest m.in. dzięki zastosowaniu systemu SCR wykorzystującemu płyn AdBlue. Przekładnia powershift 32/32 pozwala załączyć automatyczną zmianę biegów. Dźwignia rewersu elektrohydraulicznego, pozwalająca łatwo zmieniać kierunek jazdy, umieszczona jest klasycznie przy kierownicy po jej stronie lewej.
tyle wynosi cena katalogowa ciągnika Kioti HX 1402 o mocy 142 KM.
Maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 4410 kg, a wydajność hydrauliki to 121 l/min. Dostępne obroty tylnego WOM wynoszą 540/540 Eco lub1000 obr./min. Masa ciągnika wynosi ok. 5 ton, rozstaw osi 2600 mm, a prędkość maksymalna 40 km/h. Traktor na razie nie oferuje funkcji rolnictwa precyzyjnego, ale na życzenie klienta, firma Interhandler może go w te rozwiązania doposażyć.