Czytaj dalej
Wiele lat temu na polski rynek szturmem weszli koreańscy producenci samochodów osobowych. Dziś marki takie jak Kia oraz Hyundai plasują się w czołówce najlepiej sprzedających się aut na krajowym rynku. Czy podobny scenariusz czeka koreańskie ciągniki Kioti?
Jeszcze do niedawna koreańskie ciągniki kojarzyły nam się głównie z segmentem niższych mocy. Aktualna oferta obejmuje także traktory serii HX. To ciągniki Kioti o mocy od 100 do 142 KM.
– w tym zakresie mocowym dostępne są modele ciągników Kioti serii HS.
Najmocniejszym modelem w tej gamie jest Kioti HX 1402. Jest on napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Za przeniesienie napędu odpowiada zaś skrzynia biegów Powershift oferująca 32 przełożenia w obu kierunkach. Całość uzupełnia rewers sterowany elektrohydraulicznie.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że wszystkie najważniejsze podzespoły ciągnika są produkowane przez koncern Daedong. W jego skład wchodzi także marka Kioti.
Dlatego też m.in. silnik, przednia oś, czy skrzynia biegów są elementami w całości produkowanymi w Korei Południowej. Co ważne, każdy z tych podzespołów jest objęty pełną, 5-letnią gwarancją.
Jaki jest najważniejszy rynkowy wyróżnik ciągników Kioti HX?
– Bez wątpienia będzie to bardzo dobry stosunek ceny tych traktorów, do ich wyposażenia. Dość wspomnieć m.in. o pneumatycznie amortyzowanym i podgrzewanym fotelu operatora, klimatyzacji, podgrzewanej tylnej szybie, pełnym oświetleniu zewnętrznym w technologii LED, czy mechanicznie amortyzowanej kabinie – wylicza Kamil Kokowicz, prezes zarządu firmy Rolkoma, będącej dealerem marki Kioti.
Tak wyposażony ciągnik Kioti HX 1402 startuje cennikowo od ok. 250 tys. zł netto.
Co możemy powiedzieć o możliwościach doposażenia ciągnika w rozwiązania rolnictwa 4.0?
– Na tę chwilę producent nie posiada w ofercie doposażenia w zakresie rolnictwa 4.0. Jednak my jako dealer możemy zaproponować klientowi system jazdy równoległej, czy ISOBUS włącznie z kontrolą sekcji i zmiennym dawkowaniem. Co ważne, kupując te elementy u nas, rolnik nie straci gwarancji producenta na ciągnik – twierdzi Kokowicz.
Na koniec poruszmy też temat dostępu do części. Również w tej kwestii nie możemy nic zarzucić marce Kioti, bowiem magazyn główny części zamiennych znajduje się w Toruniu. Zdaniem przedstawiciela, wszelkie części są dostępne w Polsce praktycznie od ręki, co skraca czas ewentualnych napraw.