Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Koreańskie ciągniki Kioti serii HX mogą namieszać na polskim rynku

Dodano: 19.02.2025
Najmocniejsza seria ciągników Kioti HX osiąga moc 142 KM fot. Tomasz Kuchta
Najmocniejsza seria ciągników Kioti HX osiąga moc 142 KM fot. Tomasz Kuchta

Ostatnio mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska najmocniejszej serii traktorów Kioti oferowanych w Polsce. Czym na tle europejskiej konkurencji wyróżniają się ciągniki Kioti HX?

Power Maize do zbioru kukurydzy. Pasuje do każdego kombajnu i zwiększa dochód z uprawy

Maszynę Power Maize do zbioru kukurydzy zbudowali Polacy. Ma własny napęd, co powoduje, że zaczepiona za kombajnem obciąża go minimalnie. Za to pozwala zbierać bardzo wartościowe rdzenie kukurydzy, które mogą być pozyskiwane same lub z liśćmi okrywowymi kolb. Materiał pierwszy i drugi można wykorzystać we własnym zakresie lub sprzedać. Zwiększa to znacząco dochód z uprawy kukurydzy. Rodzi się pytanie: dlaczego nikt nie wpadł na to wcześniej?

Czytaj dalej

Wiele lat temu na polski rynek szturmem weszli koreańscy producenci samochodów osobowych. Dziś marki takie jak Kia oraz Hyundai plasują się w czołówce najlepiej sprzedających się aut na krajowym rynku. Czy podobny scenariusz czeka koreańskie ciągniki Kioti?

Ciągniki Kioti HX o mocy nawet 142 KM

Jeszcze do niedawna koreańskie ciągniki kojarzyły nam się głównie z segmentem niższych mocy. Aktualna oferta obejmuje także traktory serii HX. To ciągniki Kioti o mocy od 100 do 142 KM.

Od 100 do 142 KM 

– w tym zakresie mocowym dostępne są modele ciągników Kioti serii HS.

Najmocniejszym modelem w tej gamie jest Kioti HX 1402. Jest on napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Za przeniesienie napędu odpowiada zaś skrzynia biegów Powershift oferująca 32 przełożenia w obu kierunkach. Całość uzupełnia rewers sterowany elektrohydraulicznie.

Ciągniki Kioti – koreańskie na wskroś

W tym miejscu warto zaznaczyć, że wszystkie najważniejsze podzespoły ciągnika są produkowane przez koncern Daedong. W jego skład wchodzi także marka Kioti.

Amortyzacja mechaniczna kabiny jest standardem w ciągnikach Kioti HX fot. Tomasz Kuchta
Amortyzacja mechaniczna kabiny jest standardem w ciągnikach Kioti HX fot. Tomasz Kuchta

Dlatego też m.in. silnik, przednia oś, czy skrzynia biegów są elementami w całości produkowanymi w Korei Południowej. Co ważne, każdy z tych podzespołów jest objęty pełną, 5-letnią gwarancją.

Bogate wyposażenie w standardzie

Jaki jest najważniejszy rynkowy wyróżnik ciągników Kioti HX?

– Bez wątpienia będzie to bardzo dobry stosunek ceny tych traktorów, do ich wyposażenia. Dość wspomnieć m.in. o pneumatycznie amortyzowanym i podgrzewanym fotelu operatora, klimatyzacji, podgrzewanej tylnej szybie, pełnym oświetleniu zewnętrznym w technologii LED, czy mechanicznie amortyzowanej kabinie – wylicza Kamil Kokowicz, prezes zarządu firmy Rolkoma, będącej dealerem marki Kioti.

Tak prezentuje się widok na wnętrze kabiny z perspektywy operatora fot. Tomasz Kuchta
Tak prezentuje się widok na wnętrze kabiny z perspektywy operatora fot. Tomasz Kuchta

Tak wyposażony ciągnik Kioti HX 1402 startuje cennikowo od ok. 250 tys. zł netto.

A co z rolnictwem 4.0?

Co możemy powiedzieć o możliwościach doposażenia ciągnika w rozwiązania rolnictwa 4.0?

– Na tę chwilę producent nie posiada w ofercie doposażenia w zakresie rolnictwa 4.0. Jednak my jako dealer możemy zaproponować klientowi system jazdy równoległej, czy ISOBUS włącznie z kontrolą sekcji i zmiennym dawkowaniem. Co ważne, kupując te elementy u nas, rolnik nie straci gwarancji producenta na ciągnik – twierdzi Kokowicz.

Łatwy i szybki dostęp do części

Na koniec poruszmy też temat dostępu do części. Również w tej kwestii nie możemy nic zarzucić marce Kioti, bowiem magazyn główny części zamiennych znajduje się w Toruniu. Zdaniem przedstawiciela, wszelkie części są dostępne w Polsce praktycznie od ręki, co skraca czas ewentualnych napraw.

Prawa konsola sterująca ciągnika Kioti HX fot. Tomasz Kuchta
Prawa konsola sterująca ciągnika Kioti HX fot. Tomasz Kuchta
Wnętrze ciągnika robi na użytkowniku dobre wrażenie fot. Tomasz Kuchta
Wnętrze ciągnika robi na użytkowniku dobre wrażenie fot. Tomasz Kuchta
Masa własna ciągnika Kioti HX 1402 wynosi ok. 5 t fot. Tomasz Kuchta
Masa własna ciągnika Kioti HX 1402 wynosi ok. 5 t fot. Tomasz Kuchta
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Nawigacja rolnicza PTx Trimble. Dzięki niej staliśmy się lepszymi operatorami ciągnika Brona talerzowa Maschio Gaspardo z ISOBUS Deutz-Fahr serii 8 w ciężkiej pracy z bezorkowcem Najmniejszy sześciocylindrowy ciągnik New Holland z przekładnią dwusprzęgłową. Jak wypadł w orce? Ciągnik Puma zaskoczył nas niskim zużyciem paliwa Kultywator Väderstad Cultus 300 testowaliśmy na polach po zebranych: rzepaku, soi oraz kukurydzy Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy