Czytaj dalej
Obie marki już wcześniej współpracowały. W polskiej montowni w Jackowie (obecnie zakład należy do firmy CBM produkującej podzespoły do ciągników rolniczych) powstawały ciągniki Massey Ferguson o mocy do 50 KM. Obecnie oba koncerny wznowiły współpracę, ale w zakresie produkcji ciągnik o mocy do 85 KM, na rynki światowe. Oznacza to że nie będzie on miał wystarczająco wysokiej normy spalin, aby trafił na rynki UE, w tym Polski.
Tej parafrazy słów prezydenta Donalda Trumpa – „Ameryka first” (Ameryka najpierw) użył Luis Felli, Wiceprezes i Dyrektor Generalny Massey Ferguson.
– Strategia AGCO i marki Massey Ferguson „Farmer First” koncentruje się na zapewnianiu rolnikom niezmiennie wyjątkowych doświadczeń. Jesteśmy niezwykle dumni, że mamy partnera takiego jak SDF, który podziela naszą pasję służenia rolnikom na całym świecie. To partnerstwo wzmocni pozycję marki Massey Ferguson na całym świecie w segmencie ciągników o niskiej i średniej mocy, umożliwiając nam zapewnienie większej liczbie rolników prostego, niezawodnego sprzętu o wysokiej jakości, który zwiększy ich produktywność i zmaksymalizuje zyski – skomentował rozpoczęcie współpracy Luis Felli.
Nowa gama ciągników będzie oferowana z różnymi wersjami układów napędowych, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów i rynków. AGCO oczekuje, że odświeżona oferta Massey Ferguson pomoże zwiększyć udział w rynku w segmencie modeli o mocy do 85 KM. – Cieszymy się, że osiągnęliśmy to porozumienie, które podkreśla efektywność zintegrowanego systemu produkcyjnego SDF we wszystkich naszych zakładach. Potwierdza to wartość naszej wiedzy specjalistycznej i know-how w zakresie projektowania i produkowania własnych kluczowych komponentów, zapewniając doskonałość i innowacyjność na całym świecie – skomentował Alessandro Maritano, Dyrektor Handlowy SDF.
Koncerny AGCO i SDF maja dwa cele współpracy, które obejmują po pierwsze zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów-rolników we wszystkich rolniczych regionach świata, wykorzystując wspólną wiedzę i możliwości AGCO i SDF. Po drugie zapewnienie wzrostu rentowności gospodarstw rolnych, poprzez wykorzystanie produkcji wyrobów wysokiej jakości przy zredukowanych kosztach. Globalna sieć dystrybucji marki MF rozpocznie etapowe przejście i sprzedaż nowej oferty produktowej w połowie 2025 roku w większości regionów świata.