Czytaj dalej
Nowy Zetor serii 6 ma zapoczątkować ważne zmiany dla producenta ciągników z fabryką w czeskim Brnie. Będzie to wyznacznik w jakim kierunku zmierza i z jakich podzespołów będzie korzystał. W serii 6 oprócz silnika Deutz ma być montowana przekładnia ZF mająca 6 półbiegów do przodu i 3 do tyłu.
tyle wynosi maksymalny wydatek oleju uzyskiwany z pompy tłoczkowej ciągnika Zetor serii 6.
– Seria 6 stanie się nowym flagowym ciągnikiem marki Zetor i wyznaczy nowy kierunek rozwoju i montażu naszych przyszłych produktów. Mogę już potwierdzić, że trwają prace i testy nad serią 5, która pod względem wydajności dorównuje gamie modeli Proxima. W ramach naszych długoterminowych planów produktowych wprowadzimy na rynek również nowe serie numeryczne ciągników odpowiadające serii Major, a także zupełnie nowy model o mocy ponad 200 KM – zapowiada Róbert Harman, dyrektor wykonawczy Zetor Tractors.
Wspomniane 4-cylindrowe silniki Deutz, normę emisji spalin Stage V osiągają dzięki systemom SCR, DPF i zewnętrznej recyrkulacji spalin EGR. Silniki posiadają wysokociśnieniowy wtrysk paliwa Common Rail, jedną turbosprężarkę oraz możliwość ustawienia dwóch pamięci obrotów.
to maksymalny udźwig odpowiednio – tylnego i przedniego TUZ.
– Nowa przekładnia ZF TPT 16 Powershift umożliwia płynną zmianę biegów pod obciążeniem. Posiada sześciostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego do przodu i trzystopniowy wzmacniacz momentu obrotowego do tyłu. Skrzynia ma 5 biegów głównych do przodu i 3 biegi główne do tyłu. Uwzględniając biegi pełzające, łącznie dostępne będą 54 biegi do przodu i 27 biegów wstecznych, a maksymalna prędkość ciągnika wyniesie 40 km/h. Zmiana głównych biegów odbywa się ręcznie za pomocą dźwigni zmiany biegów, natomiast wzmacniacz i bieg wsteczny sterowane są elektrohydraulicznie. Dodatkowo solidniejsza konstrukcja skrzyni biegów pozwoli zwiększyć obciążenie tylnej osi do 8,5 tony, a masa całkowita ciągnika wyniesie 11,5 tony – informuje Zetor.
Nowy Zetor serii 6 będzie oferował funkcję Smart Breaking, czyli sprzęgła w hamulcu. Pozwali ona zatrzymać ciągnik poprzez naciśnięcie pedału hamulca i ruszenie nim po jego odpuszczeniu. Rozwiązanie to docenią operatorzy ciągnika pracującego z ładowaczem czołowym lub prasą.
tyle par gniazd hydraulicznych może mieć traktor Zetor serii 6.
– Nowa kabina ciągnika wniesie szereg innowacji. Jej amortyzację zapewniają amortyzatory olejowe i sprężyny śrubowe. Jeśli dodamy do tego amortyzowaną oś przednią maszyny, operator może cieszyć się maksymalnym komfortem, który dodatkowo zwiększa klimatyzacja, radio, uchylne tylne szyby boczne zapewniające wentylację i inne elementy wyposażenie wnętrza. Kolumnę kierowniczą można regulować w dwóch kierunkach, zastosowano nowy podłokietnik z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterującymi oraz 24-calowy monitor dotykowy, który służy do ustawień ciągnika i sterowania jego funkcjami. Nadciśnieniowa konstrukcja kabiny minimalizuje wnikanie pyłów i aerozoli – czytamy w komunikacie prasowym.
Traktory nowej serii 6 w roku 2024 były testowane w Czechach i Niemczech. Kilka prototypów przepracowało ponad 1000 godzin w różnych warunkach. – Testujemy je od lata i muszę powiedzieć, że to duży krok naprzód. To nowoczesna maszyna, która poradzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami. Zużycie paliwa jest niskie – np. przy płytkiej uprawie osiągnęliśmy zaledwie 7,5 l/ha – mówi Tomáš Srnec, rolnik z Czechach.
to możliwe do uzyskania obroty na minutę tylnego WOM ciągnika Zetor serii 6.
Zetor podaje, że sprzedaż i produkcja seryjna nowej serii 6 planowana jest na rok 2025.