Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Nowy Zetor serii 6 zastąpi serię Forterra

Dodano: 25.01.2025
Nowy Zetor serii 6 będzie obejmował modele z silnikami 4-cylindrowymi Deutz o mocach od 131 do 175 KM fot. materiały prasowe
Nowy Zetor serii 6 będzie obejmował modele z silnikami 4-cylindrowymi Deutz o mocach od 131 do 175 KM fot. materiały prasowe

Dobrze znane ciągniki Zetor Forterra doczekały się następców. W 2025 r. pojawi się nowy Zetor serii 6, którego modele mają mieć moce od 131 do 175 KM. Uzyskiwane będą z silnika 4-cylindrowego marki Deutz o pojemności 4,1 l. Nowe oznaczenie numeryczne to powrót Zetora do jego korzeni. Po serii 6 ma się pojawić seria 5, która zastąpi traktory Proxima.

Deutz-Fahr 5 Keyline już w Polsce. Czy to będzie hit sprzedażowy?

Ciągniki Deutz-Fahr 5 Keyline mogą zadecydować o wyższym miejscu tej marki w wynikach sprzedaży traktorów na koniec 2024 r. Cena od 184 tys. zł netto za model o mocy 75 KM z silnikiem 4-cylindrowym i wyposażeniem skrojonym pod nasz rynek, jest obecnie jedną z najlepszych ofert rynkowych.

Czytaj dalej

Nowy Zetor serii 6 ma zapoczątkować ważne zmiany dla producenta ciągników z fabryką w czeskim Brnie. Będzie to wyznacznik w jakim kierunku zmierza i z jakich podzespołów będzie korzystał. W serii 6 oprócz silnika Deutz ma być montowana przekładnia ZF mająca 6 półbiegów do przodu i 3 do tyłu.

120 l/min. – 

tyle wynosi maksymalny wydatek oleju uzyskiwany z pompy tłoczkowej ciągnika Zetor serii 6.

– Seria 6 stanie się nowym flagowym ciągnikiem marki Zetor i wyznaczy nowy kierunek rozwoju i montażu naszych przyszłych produktów. Mogę już potwierdzić, że trwają prace i testy nad serią 5, która pod względem wydajności dorównuje gamie modeli Proxima. W ramach naszych długoterminowych planów produktowych wprowadzimy na rynek również nowe serie numeryczne ciągników odpowiadające serii Major, a także zupełnie nowy model o mocy ponad 200 KM – zapowiada Róbert Harman, dyrektor wykonawczy Zetor Tractors.

Nowy Zetor serii 6 z silnikiem Deutz i przekładnią ZF

Wspomniane 4-cylindrowe silniki Deutz, normę emisji spalin Stage V osiągają dzięki systemom SCR, DPF i zewnętrznej recyrkulacji spalin EGR. Silniki posiadają wysokociśnieniowy wtrysk paliwa Common Rail, jedną turbosprężarkę oraz możliwość ustawienia dwóch pamięci obrotów.

7,2 t / 3,5 t – 

to maksymalny udźwig odpowiednio – tylnego i przedniego TUZ.

– Nowa przekładnia ZF TPT 16 Powershift umożliwia płynną zmianę biegów pod obciążeniem. Posiada sześciostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego do przodu i trzystopniowy wzmacniacz momentu obrotowego do tyłu. Skrzynia ma 5 biegów głównych do przodu i 3 biegi główne do tyłu. Uwzględniając biegi pełzające, łącznie dostępne będą 54 biegi do przodu i 27 biegów wstecznych, a maksymalna prędkość ciągnika wyniesie 40 km/h. Zmiana głównych biegów odbywa się ręcznie za pomocą dźwigni zmiany biegów, natomiast wzmacniacz i bieg wsteczny sterowane są elektrohydraulicznie. Dodatkowo solidniejsza konstrukcja skrzyni biegów pozwoli zwiększyć obciążenie tylnej osi do 8,5 tony, a masa całkowita ciągnika wyniesie 11,5 tony – informuje Zetor.

Nowy Zetor serii 6 będzie miał funkcję sprzęgła w hamulcu oraz terminal dotykowy fot. materiały prasowe
Nowy Zetor serii 6 będzie miał funkcję sprzęgła w hamulcu oraz terminal dotykowy fot. materiały prasowe

Sprzęgło w hamulcu i terminal dotykowy

Nowy Zetor serii 6 będzie oferował funkcję Smart Breaking, czyli sprzęgła w hamulcu. Pozwali ona zatrzymać ciągnik poprzez naciśnięcie pedału hamulca i ruszenie nim po jego odpuszczeniu. Rozwiązanie to docenią operatorzy ciągnika pracującego z ładowaczem czołowym lub prasą.

4 tylne / 2 przednie – 

tyle par gniazd hydraulicznych może mieć traktor Zetor serii 6.

–  Nowa kabina ciągnika wniesie szereg innowacji. Jej amortyzację zapewniają amortyzatory olejowe i sprężyny śrubowe. Jeśli dodamy do tego amortyzowaną oś przednią maszyny, operator może cieszyć się maksymalnym komfortem, który dodatkowo zwiększa klimatyzacja, radio, uchylne tylne szyby boczne zapewniające wentylację i inne elementy wyposażenie wnętrza. Kolumnę kierowniczą można regulować w dwóch kierunkach, zastosowano nowy podłokietnik z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterującymi oraz 24-calowy monitor dotykowy, który służy do ustawień ciągnika i sterowania jego funkcjami. Nadciśnieniowa konstrukcja kabiny minimalizuje wnikanie pyłów i aerozoli – czytamy w komunikacie prasowym.

Testy w Czechach i Niemczech

Traktory nowej serii 6 w roku 2024 były testowane w Czechach i Niemczech. Kilka prototypów przepracowało ponad 1000 godzin w różnych warunkach. – Testujemy je od lata i muszę powiedzieć, że to duży krok naprzód. To nowoczesna maszyna, która poradzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami. Zużycie paliwa jest niskie – np. przy płytkiej uprawie osiągnęliśmy zaledwie 7,5 l/ha – mówi Tomáš Srnec, rolnik z Czechach.

540, 540E, 1000 i 1000E – 

to możliwe do uzyskania obroty na minutę tylnego WOM ciągnika Zetor serii 6.

Zetor podaje, że sprzedaż i produkcja seryjna nowej serii 6 planowana jest na rok 2025.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Nawigacja rolnicza PTx Trimble. Dzięki niej staliśmy się lepszymi operatorami ciągnika Brona talerzowa Maschio Gaspardo z ISOBUS Deutz-Fahr serii 8 w ciężkiej pracy z bezorkowcem Najmniejszy sześciocylindrowy ciągnik New Holland z przekładnią dwusprzęgłową. Jak wypadł w orce? Ciągnik Puma zaskoczył nas niskim zużyciem paliwa Kultywator Väderstad Cultus 300 testowaliśmy na polach po zebranych: rzepaku, soi oraz kukurydzy Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy