Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Pakiet zimowy John Deere w dwóch wersjach

Dodano: 04.01.2025
Pakiet zimowy ciągników John Deere obejmuje serie 6R i 6M, które są typowymi allrounderami pracującymi cały rok, fot. Tomasz Kuchta
Pakiet zimowy John Deere obejmuje serie ciągników 6R i 6M, które są typowymi allrounderami pracującymi cały rok, fot. Tomasz Kuchta

Choć ocieplenie klimatu jest już bez dwóch zdań odczuwalne, to wciąż w naszej strefie klimatycznej musimy liczyć się przynajmniej z kilkudniowymi atakami zimy, a użytkownicy ciągników na mazurach czy też na południu Polski wciąż muszą się liczyć z tym, że zima tak łatwo nie odpuszcza. Dlatego John Deere dołącza do grupy marek ciągników, które oferują na ten czas specjalne wyposażenie – pakiet zimowy John Deere.

Kod QR Horsch, czyli cyfrowa wizytówka maszyny

Użytkownicy maszyn Horsch wyprodukowanych w Niemczech w drugiej połowie 2024 r. znajdą na nich kod QR Horsch. Ta cyfrowa wizytówka pozwala z pomocą telefonu z Internetem, uzyskać natychmiastowy dostęp do zindywidualizowanej informacji o danym modelu.

Czytaj dalej

Oczywiście tzw. pakiet zimowy John Deere latem jest bezużyteczny, ale nie da się takiego wyposażenia zakładać i zdejmować zależnie od sezonu. Jeśli takie wyposażenie mamy w ciągniku to z niego na pewno skorzystamy, jeśli nie, pozostaje garażować ciągnik w cieplarnianych warunkach bez ruszania przez całą zimę. Ale co zrobić gdy ciągnik ma pracę zimą? Warto taki pakiet rozważyć, ponieważ może wydłużyć czas bezawaryjnej pracy. Na razie John Deere przewiduje pakiet zimowy do ciągników serii 6M i 6R. Co jest dość oczywiste, bo są to ciągniki średniej mocy, wykorzystywane przez cały rok.

Jaki pakiet zimowy John Deere?

Zdecydowanie trzeba określić jako dobre, to że nie ma jednego kosmicznie drogiego pakietu, ale są dwa zróżnicowane pod kątem rozbudowania i co za tym, zapewne, idzie ceny.  Prostszy pakiet zawiera nagrzewnicę bloku silnika wraz z kablem do podłączenia do instalacji 230 V. Bardziej rozbudowany to trzy nagrzewnice elektryczne – bloku silnika, czyli płynu chłodniczego. Druga chłodnica podgrzewa wstępnie olej przekładniowy Natomiast trzecia podgrzewa podawane paliwo. Takie zróżnicowanie jest ze wszech miar rozsądne, gdyż rolnicy z Wielkopolski czy Kujaw, którzy wykorzystują ciągniki zimą stykają się z łagodniejszymi temperaturami zimą. Im z powodzeniem wystarczy grzałka płynu chłodzącego – bloku silnika. Chodzi o to, żeby nie uruchamiać silnika n temperaturze w okolicach 0 stopni Celsjusza bądź niższej.

Zdecydowanie trzeba określić jako dobre, to że nie ma jednego kosmicznie drogiego pakietu, ale są dwa zróżnicowane pod kątem rozbudowania, fot. mat. firmowe
Zdecydowanie trzeba określić jako dobre, to że nie ma jednego kosmicznie drogiego pakietu, ale są dwa zróżnicowane pod kątem rozbudowania, fot. mat. firmowe

Większy akumulator

Natomiast rolnicy z terenów, gdzie zima wciąż jest zimą (choć już coraz mniej takich) powinni zainwestować przy zakupie ciągnika John Deere nie tylko w podgrzewanie bloku silnika, ale też przekładni i układu paliwowego. Choć takie wyposażenie przydaje się tylko zimą, to ograniczenie zużycia silnika poprzez zimy rozruch jest warte dodatkowego wydatku.

Tym bardziej, że obecnie okresy relatywnie ciepłe, dość gwałtownie przechodzą w ochłodzenie i obniżenie temperatury do kilku stopni poniżej zera. Aby zminimalizować ryzyko skrócenia żywotności warto raz pokusić się o większy wydatek – bo ten zestaw jest na całe życie ciągnika. Jest jedno małe ale – potrzeba silniejszego akumulatora o pojemności minimum 174 Ah.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Brona talerzowa Maschio Gaspardo z ISOBUS Deutz-Fahr serii 8 w ciężkiej pracy z bezorkowcem Najmniejszy sześciocylindrowy ciągnik New Holland z przekładnią dwusprzęgłową. Jak wypadł w orce? Ciągnik Puma zaskoczył nas niskim zużyciem paliwa Kultywator Väderstad Cultus 300 testowaliśmy na polach po zebranych: rzepaku, soi oraz kukurydzy Nawigacja rolnicza PTx Trimble. Dzięki niej staliśmy się lepszymi operatorami ciągnika Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy