Partner serwisu: Trelleborg_Wheels John Deere logo

Pięć Kioti w gospodarstwie szkółkarskim

28.07.2025

Ciągniki Kioti, to naszym zdaniem ciekawa propozycja z Korei Południowej, która cały czas jest niedoceniana przez rolników. Wydaje się to jednak tylko kwestią czasu i zapewne grono zwolenników pojazdów Kioti będzie rosło. To nasz wniosek po odwiedzeniu w lipcu 2025 r., gospodarstwa szkółkarskiego użytkującego pojazdy Kioti. Najpierw trafił tam jeden, obecnie jest pięć, a w drodze jest szósty.

Pierwszy ciągnik Kioti pracuje w Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok od roku 2023. Rolnik poszukiwał traktora, który zastąpi Ursusa C-330. Wybór padł na Kioti CX 2510 HST, chociaż gabaryty tego małego ciągnika na to nie wskazywały. Nic bardziej mylnego, połączenie 25 KM z ponad toną masy własnej, to zaskakująco mocny traktor.

Ciągniki Kioti CX 2510 z przekładnią hydrostatyczną

Rolnik już po kilku miesiącach jego użytkowania wiedział, że to był dobry wybór. Tak świetna ocena po sezonie użytkowania sprawiła, że z czasem do gospodarstwa trafił kolejny ciągnik Kioti. Tym razem był to model CX 2510 z mechaniczną skrzynią biegów 6/2. Pierwszy mający w nazwie oznaczenie HST ma przekładnię hydrostatyczną, która jest bardzo wygodna w obsłudze. Traktor ma dwa pedały przyspieszenia – jeden do jazdy do przodu, a drugi do jazdy do tyłu. Oznaczone są one strzałkami wskazującymi kierunek. Naciskanie powoduje zwiększenie przepływu oleju, co zwiększa prędkość jazdy. Jacek Ciok porównując te ciągniki poleca zakup modelu z przekładnią hydrostatyczną. Z jego obserwacji wynika, że jest tak samo silny, ale wygodniejszy w obsłudze.

Claas Cerex 700 – dla poszukujących wydajności w zbiorze bel

Claas Cerex 700 RC to najnowsza prasa zmiennokomorowa tego producenta, która zaskakuje innowacyjną koncepcją budowy komory….

Czytaj dalej

Ciągniki Kioti CX użytkowane w Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok mają silniki 3-cylindrowe. To klasyczny Diesel nie obciążony układami emisji spalin, na co pozwala jego niewielka moc wynosząca poniżej 25,8 KM. Nie przekroczenie tej granicy zwalnia go z obowiązku spełniania normy emisji spalin, która wymusza zastosowania EGR, DPF, czy SCR.

Ciągniki Kioti, to naszym zdaniem ciekawa propozycja z Korei Południowej, która cały czas jest niedoceniana przez rolników fot. TRAKTOR24
Ciągniki Kioti, to naszym zdaniem ciekawa propozycja z Korei Południowej, która cały czas jest niedoceniana przez rolników fot. TRAKTOR24

Niekończące się parce transportowe

A jakie prace wykonują ciągniki Kioti w Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok? To niekończące się prace transportowe polegające na przewożeniu roślin. Największa z czterech lokalizacji gospodarstwa ma pole o długości prawie 2 km i szerokości kilkudziesięciu metrów. Wyjazd z miejsca, gdzie prowadzone jest sadzenie roślin w doniczki odbywa się pod górę. Traktor Kioti CX ciągnie średnio 5 przyczepek o masie 300 kg każda, na których znajdują się doniczki z roślinami. W sumie to ok. 3 t, czyli sporo. Traktory radzą sobie jednak bezproblemowo i tylko w czasie śliskiej nawierzchni załączany jest ich przedni napęd. Przypomnijmy, to tylko 25 KM, ale przy masie ciągnika ponad 1000 kg przekłada się to na bardzo dobry uciąg.

Rolnik ceni ciągniki Kioti CX za rewelacyjny skręt, który w połączeniu z dwiema osiami skrętnymi przyczep, pozwala zawracać całym zestawem niemal w miejscu. Traktory nie mają kabin, bo ich brak przyspiesza wsiadanie i wysiadanie. Rocznie ciągniki Kioti w Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok nakręcają 300-350 motogodzin. Pracują cały rok bez przerwy zimowej. Z odpalaniem w niskich temperaturach nie ma najmniejszego problemu. Traktory zamówione zostały na szerokich kołach przemysłowych, bo przejazdy odbywają się głównie po utwardzonej powierzchni, betonie i asfalcie.

Wszystkie pojazdy Kioti zostały kupione w firmie Marcinkowscy Group fot. TRAKTOR24
Wszystkie pojazdy Kioti zostały kupione w firmie Marcinkowscy Group fot. TRAKTOR24

Pojazdy użytkowe Kioti K9

W Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok oprócz 2 Kioti CX pracują 3 pojazdy Kioti K9 i jak trzeba, każdy z nich wciela się w rolę traktora. Pojazdy użytkowe Kioti K9 w szkółce drzew i krzewów wieloletnich spełniają kilka zadań. Po pierwsze są trzymiejscowe i mają kabiny, co pozwala pracownikom gospodarstwa szybko przemieszczać się z miejsca na miejsce. Używane są również do przewozu klientów szkółki. Ma to duże znaczenie z powodu rozłogu głównego pola, którego długość wynosi prawie 2 km, a szerokość kilkadziesiąt metrów. Kioti K9 pozwala nie tylko podjechać pod dane rośliny, ale również cześć z nich zabrać na skrzyni ładunkowej. Ma ona szerokość 148 cm i długość 111 cm. Wysokość jej ścian wynosi 29 cm, a ładowność to 500 kg. Cała powierzchnia ładunkowa pokryta jest powłoką poliuretanową, co chroni metalową skrzynię przed korozją i ułatwia jej czyszczenie.

Za bardzo dobrym uciągiem pojazdu użytkowego Kioti K9 stoi silnik Diesla. To trzycylindrowa jednostka napędowa produkcji własnej Kioti o pojemności 1 litra. Moc 24 KM i moment obrotowy wynoszący 115 Nm, co w połączeniu z przekładnią bezstopniową CVT pozwala wcielać się Kioti K9 w rolę ciągnika do pracy transportowej. Wszystkie pojazdy Kioti zostały kupione w firmie Marcinkowscy Group.

Obecnie w Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok pracuje 5 pojazdów Kioti – szósty został zamówiony i zostanie odebrany w tym roku fot. Traktor24
Obecnie w Gospodarstwie Szkółkarskim Jacek Ciok pracuje 5 pojazdów Kioti – szósty został zamówiony i zostanie odebrany w tym roku fot. Traktor24

Made in Korea Południowa

Ciągniki i pojazdy użytkowe Kioti powstają w fabryce w Korei Południowej. Wyróżnia je wykorzystywanie do ich produkcji podzespołów własnych koncernu Daedong Corporation, czyli właściciela marki Kioti.  Pozwala to od początku do końca kontrolować jakość montowanego pojazdu. Marka Kioti zamierza konkurować na rynku europejskim właśnie wysoką jakością wykonania swoich traktorów. Potwierdza to standardowa gwarancja, która na silnik i przekładnię wynosi 7 lat lub 5000 godzin – w zależności od tego, co wystąpi pierwsze.

Niezależnie od jakości wykonania, dla każdego użytkownika pojazdów Kioti ważną informacja jest obsługa serwisowa i dostępność części zamiennych.  Od lipca 2024 r. mogą oni spać spokojnie, bo wtedy działalność rozpoczęła spółka Kioti Interhandler. Przekłada się to na dostępność serwisu i części zamiennych w 18 oddziałach firmy Interhandler rozlokowanych w całej Polsce. Ponad 100 mechaników jest gotowych serwisować traktory Kioti, a wiele części zamiennych magazynowanych jest w oddziałach Interhandler.

Autor: Krzysztof Płocki,
redaktor naczelny TRAKTOR24.pl

Jacek Ciok uprawia wieloletnie rośliny ozdobne na powierzchni 22 ha. Do prac przy nich wybrał pojazdy Kioti fot. Traktor24
Jacek Ciok uprawia wieloletnie rośliny ozdobne na powierzchni 22 ha. Do prac przy nich wybrał pojazdy Kioti fot. Traktor24
Kioti CX 2510 HST z przekładnią hydrostatyczną zdobył uznanie w oczach rolnika i skłonił go do zakupu kolejnych pojazdów Kioti fot. Traktor24
Kioti CX 2510 HST z przekładnią hydrostatyczną zdobył uznanie w oczach rolnika i skłonił go do zakupu kolejnych pojazdów Kioti fot. Traktor24
Kioti K9 ma skrzynię ładunkową o szerokości 148 cm i długość 111 cm. Jej ładowność wynosi 500 kg fot. Traktor24
Kioti K9 ma skrzynię ładunkową o szerokości 148 cm i długość 111 cm. Jej ładowność wynosi 500 kg fot. Traktor24
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Claas Arion 660. Zobacz jak pracuje – film z testu CEMOS w kombajnie CLAAS Trion John Deere X9 1100 radzi sobie na różnych polach Zgrabiarka taśmowa do lucerny i kukurydzy Pięć Kioti w gospodarstwie szkółkarskim Siewnik, który zbudował markę Horsch Pöttinger Terradisc 10001 T. Zobacz co się stało po uniesieniu wału Czym zaskoczyła nas rolnicza stacja pogodowa Sencrop? Grator na gęsiostópkach, czyli uprawa przedsiewna Maschio Gaspardo Opony Trelleborg VF na polu. Dlaczego 1,3 bar?