Pöttinger zmodyfikował krótkie kombinacje tak, aby praca nimi wymagała jeszcze mniejszej siły ciągu oraz generowały niższe koszty zużycia paliwa.
Czytaj dalej
Konstrukcja Fox 3000 D jest bardziej uporządkowana, a smukły i stabilny kozioł zawieszenia poprawia widok na całą maszynę. Nowa, hydrauliczna regulacja głębokości pracy – dostępna jako opcja – zwiększa komfort obsługi. W kombinacji z siewnikami oferowanymi przez austriackiego producenta powstaje lekki w uciągu, ekonomiczny zestaw uprawowo-siewny.
Znakiem firmowym krótkiej kombinacji Fox 3000 D jest jej krótka, zwarta budowa. Lekka konstrukcja współpracująca z mniejszymi ciągnikami o mocy od 80 KM, zapewnia zdaniem producenta wysoką wydajność pracy na hektar oraz optymalne przygotowanie łoża siewnego.
mają talerze robocze zastosowane w agregacie Fox. Mniejsza średnica talerzy oznacza większe prędkości robocze, co wpływa na lepsze mieszanie gleby i resztek.
Obracające się talerze o średnicy 410 mm potrzebują mniejszej siły ciągu i przez to zużywają mniej paliwa. Dzięki kombinacji odpowiedniego kąta ustawienia oraz nachylenia talerzy, gleba jest intensywnie spulchniana, mieszana i wyrównywana.
Talerze są ułożone w przeciwnych kierunkach od pierwszego do drugiego rzędu. Daje to gwarancję wysokiej jakości pracy. Duży rozstaw belek wynoszący 510 mm pozwala na bardzo dobry przepływ, nawet przy większej ilości materii organicznej. Dostępna opcja spulchniacza śladów ma zaś zapewnić całkowite spulchnienie śladów ciągnika i umożliwić skuteczne mieszanie na stałej głębokości roboczej.
Krótka kombinacja Fox 3000 D jest wszechstronna i może być stosowana na polach po orce lub w określonych warunkach pracy w mulcz. Talerze sprawdzają się na polach o umiarkowanej zawartości materii organicznej.
Mała średnica umożliwia obracanie się talerzy z dużymi prędkościami, co skutkuje intensywnym mieszaniem i uzyskaniem odpowiedniej struktury gleby. Krótka i zwarta konstrukcja zapewnia optymalne umiejscowienie punktu ciężkości, również w połączeniu z siewnikami nabudowanymi Pöttinger. Pozwala to na osiągnięcie wyższych prędkości jazdy, lżejszą pracę i obniżenie kosztów.