Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych informuje, że sprzedaż ciągników po 2 miesiącach 2025 roku wyniosła 1341 nowych traktorów. To o 9,6% więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024. W ujęciu liczbowym wzrost osiągnął wartość 117 ciągników.
PIGMiUR sumuje wyniki rejestracji na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Traktor nowy definiowany jest jako ciągnik zarejestrowany po raz pierwszy i wyprodukowany w roku bieżącym, poprzednim lub dwa lata temu. Oznacza to, że za traktory nowe zarejestrowane np. w lutym 2025 r. uznawane są egzemplarze wyprodukowane w latach: 2025, 2024, 2023.
New Holland nie oddaje fotela lidera sprzedaży nowych ciągników w roku 2025. Po pierwszych dwóch miesiącach jego przewaga nad marką Kubota wyniosła 58 sztuk. Japońskiej marce po piętach depcze Deutz-Fahr , który w okresie styczeń-luty 2025 zarejestrował o zaledwie 24 traktory mniej.
Czytaj dalej
John Deere zajął miejsce czwarte ze stratą do Deutz-Fahra wynoszącą 15 sztuk. Na piątym miejscu znalazła się marka Case IH, którą John Deere wyprzedził o zaledwie 4 rejestracje.
– W lutym 2025 roku liderem w kategoriach mocy 30-50 KM jest marka Kubota posiadająca 27,5%
udziału w rynku. W kategoriach 51-70 KM jest marka Solis z udziałem w rynku na poziomie 17,5%. W
kategorii 71-100 KM liderem jest New Holland z udziałem na poziomie 30,7%. W kategorii 101-140 KM
liderem jest marka New Holand z udziałem na poziomie 19,7% W kategoriach najwyższych mocy, 141-
200 KM pierwsze miejsce zajmuje John Deere z 23% udziałem w rynku. Natomiast w kategorii powyżej
200 KM pozycję lidera zajmuje marka Valtra z udziałem rynkowym na poziomie 22,6% – informuje PIGMiUR.
W końcu wyniki rejestracji nowych ciągników osiągają w zestawieniu rok do roku wzrosty. Czy to początek odwrócenia pesymizmu panującego na tym rynku od roku 2023? Oczywiście jeszcze za wcześnie wyciągać takie wnioski, ale to kolejny sygnał powtarzających się pozytywnych zmian. Wzrost w zestawieniu styczeń 2024/styczeń2025 wyniósł 3,6%, a w porównaniu luty 2024/luty 2025 już 9,6%.