Tak doposażony ciągnik New Holland T8 to pokłosie przejęcie w listopadzie 2021 r. przez koncern CNH Industrial firmy Raven, znanej z wprowadzania innowacji w dziedzinie rolnictwa precyzyjnego.
Czytaj dalej
Systemem Raven Autonomy jest rozwinięciem technologii OmniDrive, którą firma Raven opracowała w 2019 r. Pozwala ona na synchronizowane jazdy ciągnika bez kierowcy z pracą kombajnu zbożowego. – Technologia niewymagająca kierowcy jest teraz rzeczywistością, a dzięki rozwiązaniom zastosowanym przez Raven jest w pełni zintegrowana z produktami New Holland. Kwestie przepisów dotyczących autonomii są dziś zróżnicowane na całym świecie i nie możemy przewidzieć, jak będą się one zmieniać, dlatego przygotowujemy się na różne scenariusze: dzięki takiemu podejściu będziemy mogli sprawniej działać, gdy regulacje umożliwiają nam wejście na rynek. Zasadniczo droga do autonomii jest niczym podróż, a to nowo dodane rozwiązanie jest dowodem naszych wysiłków na rzecz nieustannej innowacji – mówi Eric Weaver, Precision Technology Global Director New Holland.
System Raven Autonomy pozwala na zaplanowanie planu przejazdów ciągnika podczas pracy kombajnu, w celu sprawnego odbioru od niego ziarna bez przestojów.
Traktor i kombajn poruszający się z identyczną prędkością umożliwiają sprawny rozładunek ziarna na wóz przeładowczy. Dzięki temu unika się strat związanych z jego rozsypywaniem na polu, co zdarza się w przypadku niedoświadczonego operatora ciągnika. Kierowca traktora nie jest potrzebny, bo cały proces nadzoruje system i ostatecznie operator kombajnu.
Po rozładunku w czasie prowadzonego przez kombajn omłotu ciągnik powraca na brzeg pola w celu opróżnienia wozu przeładowczego. Następnie przejeżdża do wstępnie określonego obszaru kolejnego planowanego rozładunku maszyny żniwnej. Wszystkie przejazdy traktora odbywają się w pełni autonomicznie bez udziału kierowcy.
System Raven Autonomy pozwala również na monitorowanie zbioru. – Intuicyjny system pomaga rolnikowi w skutecznym zarządzaniu całą flotą poprzez śledzenie jazdy ciągnika i kombajnu w czasie rzeczywistym, w dokonywaniu analizy ich wydajności, statusu paliwa i czasu pracy oraz w monitorowaniu na bieżąco lokalizacji pojazdów. Wszystkie dane są archiwizowane i przechowywane w chmurze – informuje New Holland.