Czytaj dalej
Jakie konkretnie funkcjonalności posiada Claas Connect 3.0? Kto z nich skorzysta? Kiedy to rozwiązanie będzie dostępne w Polsce?
Claas Connect 2.0 to kompleksowe narzędzie pozwalające na pozyskanie wiedzy o stanie maszyny. Informacje dostępne są online na przeglądarkach internetowych oraz poprzez aplikację na smartfony lub tablety. Dzięki tej funkcji można monitorować:
– pracę swoich maszyn na żywo;
– śledzić ich wydajność, zużycie paliwa i AdBlue;
– stan techniczny i szybką diagnozę problemów poprzez dane o kodach błędów poprzez Remote Service.
Całość zdaniem producenta pozwala na szybką reakcję i minimalizację czasu przestoju maszyn, co w efekcie zwiększa wydajność i rentowność prowadzonego gospodarstwa.
Aplikacja jest łatwa w obsłudze i zaprojektowana z myślą o maksymalnej wygodzie użytkownika, dzięki czemu nawet mniej doświadczeni rolnicy mogą szybko i sprawnie korzystać z jej funkcji.
Platforma jest doskonałym narzędziem do wyszukiwania i zamawiania części zamiennych oraz środków smarnych. Uzupełniają ją Claas Parts Doc oraz Claas Parts Shop. Jak one działają?
Dla swoich klientów poprzez Claas Connect udostępniono katalog części zamiennych z ich numerami – to Claas Parts Doc. Ta aplikacja/platforma jest intuicyjna i prosta w obsłudze. Pozwala bowiem:
– szybko i łatwo znaleźć potrzebne części zamienne online, eliminując konieczność korzystania z papierowego katalogu i telefonowania do dealera;
– przeglądać katalog części i wyszukiwać konkretne elementy za pomocą numerów katalogowych lub nazw ze szczegółowymi filtrami;
– wyświetlać szczegółowe rysunki techniczne, co ułatwia identyfikację i zamawianie odpowiednich części.
System regularnie aktualizuje swoje bazy danych, zapewniając użytkownikom dostęp do najnowszych informacji o częściach zamiennych. A użytkownik zyskuje oszczędność czasu i pewność zamówienia oryginału.
Powyższe rozwiązanie jest uzupełnione przez Claas Parts Shop. To platforma internetowa, która umożliwia szybkie i wygodne zamawianie oryginalnych części zamiennych do maszyn rolniczych marki Claas. Dzięki prostemu interfejsowi użytkownicy mogą łatwo przeglądać katalog części, kopiować numery i dodawać potrzebne części do koszyka zamówień.
– Nigdy nie sądziłem, że zostanę fanem platformy elektronicznej i aplikacji. A tu okazuje się, że Claas Connect podbił moje serce. To rozwiązanie pozwala monitorować stan moich maszyn z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. To znacząco ułatwia zarządzanie gospodarstwem – podkreśla Marcin Adkonis z województwa pomorskiego.
Przedsiębiorca prowadzi gospodarstwo, którego głównym profilem działalności jest produkcja jaj kurzych.
Jedną z najbardziej przydatnych funkcji – w opinii Pana Marcina – jest możliwość śledzenia pozycji maszyn a także ich stanu paliwa oraz AdBlue. To bardzo pomocne, zwłaszcza gdy praca trwa na dużej powierzchni, gdzie dostęp do tankowania może być ograniczony. To pozwala zaplanować dostawy paliwa na pole z wyprzedzeniem, unikając przerw w pracy. Dodatkowo można śledzić daty kolejnych serwisów, a także sprawdzać, jakie środki smarne są potrzebne.
– Claas Connect to genialne narzędzie. Dzięki niemu mogę zoptymalizować pracę, zwiększyć jej efektywność: redukując koszty, a maksymalizując zyski. Gorąco polecam tę platformę każdemu rolnikowi, który szuka sposobu na usprawnienie swojej działalności – zaznacza Marcin Adkonis.
Korzyści płynące z rozwiązań Claas Connect 2.0 są więc niezaprzeczalne i – jak widać – doceniane przez rolników i użytkowników. Ten system pozwolił na pełną wiedzę o maszynie, jej stanie technicznym czy zużyciu paliwa. Claas podnosi jednak poprzeczkę: czas na Connect 3.0.
Connect 3.0 to kolejna generacja sprawdzonego programu. Nowy system bazuje na chmurze obliczeniowej. Pozwala na kompleksową łączność we wszystkich obszarach cyfrowego zarządzania maszynami – począwszy od procesu przedstawiania oferty i zakupu, poprzez zarządzanie danymi maszyn, aż po planowanie prac serwisowych, poradnik doboru środków smarnych i zamawianie części zamiennych, a także inne przydatne funkcje, takie jak cyfrowe instrukcje obsługi.
O wejściu w życie nowej generacji programu poinformowano jesienią na targach Agritechnica w Hanowerze. Z platformy 3.0 Connect ze znacznie rozszerzonym zakresem funkcji pierwsi klienci zaczęli korzystać już wiosną 2024 r. Od jesieni br. będzie ona dostępna w krajach Europy Środkowej, Zachodniej i Wschodniej, a także w Ameryce Północnej i Oceanii.
Dodajmy, że docelowo Connect 3.0 zastąpi 365FarmNet jako FMIS w gamie produktów Claas.
Dzięki Claas Connect 3.0 maszyna i cyfrowe zarządzanie flotą po raz pierwszy łączą się w jedną całość i nie są już traktowane oddzielnie. Jeśli klient jest już zarejestrowany w Claas Connect, za pomocą swojego Claas ID może uzyskać bezpośredni dostęp do konfiguratora Claas. Tak powstanie konfiguracja maszyny według jego potrzeb i oferta sprzedażowa.
Integralnym elementem Connect 3.0 będzie również Cemos Advisor. Jest on wszak wiodącym systemem wspomagania i optymalizacji procesów dostępnym w wielu ciągnikach, kombajnach zbożowych i sieczkarniach polowych Claas. Pozwala on przeglądać i porównywać ze sobą dane dotyczące wydajności i ustawień wszystkich maszyn, aby poprzez wprowadzanie korekt maksymalnie wykorzystać możliwości floty Claas.