Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Valtra rozwija swoją fińską fabrykę w Suolahti

Dodano: 29.11.2023
Valtra fabryka Suolahti fot. mat. prasowe
Jakie zmiany zaszły w ostatnim czasie w fińskiej fabryce Valtry? fot. mat. prasowe

Niedawne inwestycje w fabryce Valtry w środkowej Finlandii umożliwiły ulepszenie obsługi klienta poprzez zwiększenie wydajności produkcji i poprawę warunków pracy wielu spośród 1200 pracowników.

Zmian w fabryce Valtry jest sporo. Część z nich wymuszona była rosnącymi gabarytami ciągników produkowanych w Suolahti. Mowa między innymi o modelach serii Q oraz S.

Przystawka Emmarol EMH 4 przy zbiorze kukurydzy

W redakcyjnym teście polskiej przystawki Emmarol EMH 4 przyszła wreszcie pora na podsumowanie naszych doświadczeń z pracy przy zbiorze kukurydzy ziarnowej. Jak spisała się przystawka ze Słupska?

Czytaj dalej

Duże inwestycje dla dużych ciągników

Najbardziej zauważalną zmianą w fińskiej fabryce jest nowa lakiernia Valtry o powierzchni 2000 m2. Budynek ten znajduje się bezpośrednio przy głównej linii montażowej. Jak zapewnia producenta, podstawowym założeniem podczas budowy nowej lakierni było zapewnienie wysokiej jakości malowania oraz zwiększenie wydajności procesu.

2000 m kwad. – 

taką powierzchnię ma zupełnie nowa lakiernia Valtry w fińskiej fabryce w Suolahti.

W nowej lokalizacji zmontowane podwozia ciągników są przenoszone z linii montażowej do nowej lakierni za pomocą wózków samojezdnych AGV (ang. automated guided vehicles). Następnie podwozia są mocowane i przenoszone za pomocą przenośników podwieszanych.

Ta podwieszana metoda transportu i dodatkowa przestrzeń w nowym budynku pozwala na bardziej wydajne procesy mycia i suszenia. Ponadto roboty malujące i gruntujące mają pełny dostęp do podwozia z obu stron, dzięki czemu mogą pracować z największą wydajnością.

Stara lakiernia została wybudowana w 1969 roku i mieściła się w głównej hali montażowej. Chociaż technologia malowania rozwijała się przez lata, istniejąca lakiernia nie była wystarczająco duża, aby pomieścić najnowsze ciągniki Valtra o dużej mocy – serie Q i S.

Valtra fabryka Suolahti 2
Kompleks fabryki Valtry w Suolahti mocno zmienił się w ostatnim czasie fot. mat. prasowe

Przeniesienie lakierni zwolniło miejsce na linii montażowej i umożliwiło przyspieszenie tempa produkcji. Warunki pracy w zakładzie montażowym również uległy znacznej poprawie, ponieważ wyeliminowano uciążliwy hałas, ciepło i wilgoć pochodzące ze starej lakierni.

Większa produktywność i wydajność fabryki przekładni

Valtra rozbudowuje i modernizuje również fabrykę przekładni w Suolahti, w której produkowane są obecnie przekładnie stosowane w ciągnikach serii N i T. Ponadto przekładnie Powershift produkowane w Suolahti dostarczane są na rynek Ameryki Południowej, a komponenty przekładni wysyłane są również do innych zakładów AGCO. W przyszłości przekładnie AGCO CVT stosowane w seriach Q i S będą również produkowane w Finlandii.

Valtra fabryka Suolahti 3
Podstawowym założeniem przy budowaniu nowej lakierni było zapewnienie wysokiej jakości malowania oraz zwiększenie wydajności procesu fot. mat. prasowe

Nowe stanowisko do testowania przekładni umożliwi rozszerzenie produkcji ciągników o większej mocy, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów.

Do pozostałych, niedawnych inwestycji należy między innymi nowy zautomatyzowany system produkcyjny FMS 5 (Flexible Manufacturing System), który jest połączony z magazynem materiałów i dwoma najnowocześniejszymi stanowiskami do obróbki skrawaniem. System ten zapewnia stałą jakość i jednocześnie pozwala na zwiększenie wydajności. Trzy dodatkowe centra obróbcze zakończą tworzenie FMS na początku 2024 r.

Inwestujemy w technologię, która nie tylko poprawia jakość i wydajność naszej produkcji, ale także poprawia bezpieczeństwo i warunki pracy naszych pracowników. Dzięki zwiększonej automatyzacji i precyzyjnej obróbce nasi operatorzy mogą pracować w czystszym i cichszym środowisku – wyjaśnia Tiina Herlevi, dyrektor ds. produkcji Valtra EME.

Valtra Q Smart Tour fot. Tomasz Kuchta
Dotychczasowa lakiernia nie była wystarczająco duża, aby pomieścić najnowsze ciągniki Valtra o dużej mocy – serie Q i S fot. Tomasz Kuchta

Inwestowanie w możliwości badawczo-rozwojowe

W drugiej połowie 2024 r. dzięki uruchomieniu zupełnie nowego centrum walidacji zespoły inżynieryjne będą mogły korzystać z przyspieszonych wyników testów.

Budynek o powierzchni 850 m2 z pełną klimatyzacją umożliwi testowanie całych ciągników lub poszczególnych modułów w ekstremalnie wysokich lub niskich temperaturach oraz przy różnym poziomie wilgotności powietrza – niezależnie od pogody na zewnątrz.

– Nowe centrum walidacji usprawni procesy inżynieryjne i badawcze, co jest korzystne zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Wkrótce będziemy mogli dokładnie testować moduły ciągnika pod obciążeniem i w ekstremalnych temperaturach przez cały rok tutaj, w Suolahti. Ta zmiana przyspieszy rozwój i testowanie na przykład przyszłych źródeł energii i technologii w ekstremalnych temperaturach lub technologii zarządzania temperaturą w kabinie – wyjaśnia dyrektor ds. inżynierii Valtry, Henry Palonen.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami