Czytaj dalej
Wyniki testu pokazują jasno, iż Fendt 728 Vario jest najbardziej ekonomicznym ciągnikiem w porównaniu z dotychczas testowanymi traktorami w klasie mocy od 240 do 305 KM. Przy zużyciu paliwa podczas prac polowych wynoszącym 242 g/kWh (+24,2 g/kWh AdBlue), model ten zużywa o 15 g/kWh mniej niż porównywalna maszyna konkurencji z wartością 257 g/kWh (+16 g/kWh).
Podczas prac transportowych przy prędkości 40 km/h Fendt 728 Vario osiąga szczytową wartość 332 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue) w klasie do 300 KM, a tym samym zużywa o 16 g/kWh mniej niż kolejna najlepsza maszyna konkurencji.
Co ciekawe, przy prędkości 50 km/h Fendt 728 Vario zużywa 336 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue), czyli tylko o 4 g więcej niż przy prędkości 40 km/h. Podczas prac transportowych z prędkością 60 km/h ciągnik zużywa 338 g/kWh (+33 g/kWh AdBlue).
Niskie zużycie paliwa znacznie obniża jego koszty, przede wszystkim w przypadku częstych prac transportowych, takich jak zbiory, transport pasz lub także pokonywanie dużych odległości między różnymi miejscami wykonywania pracy.
Zdaniem producenta takie wyniki zużycia paliwa mogły zostać osiągnięte dzięki współdziałaniu takich technologii jak np. koncepcja niskich obrotów Fendt iD, układ napędowy VarioDrive z efektem pull-in turn oraz silnik AGCO Power CORE75 opracowany specjalnie dla tej maszyny.
– Połączenie mocy i niskiego zużycia paliwa umożliwia rolnikom ekonomiczną pracę, a także dodatkowo zapewnia ochronę środowiska. Zużycie paliwa na poziomie zaledwie 338 g/kWh przy prędkości 60 km/h sprawia, że nasz ciągnik Fendt 728 Vario wyznacza nowe standardy w zakresie ekonomicznej pracy – podkreśla Roland Schmidt, wiceprezes ds. marketingu w firmie Fendt.
Spośród wszystkich ciągników, które były dotychczas testowane w niezależnym badaniu DLG PowerMix, pięć ciągników Fendt znalazło się w pierwszej szóstce. Ostatnio ciągnik Fendt 942 Vario z emisją spalin poziomu V osiągnął w 2019 roku najlepszą wartość – 237 g/kWh – w teście DLG PowerMix Test 2.0.
W ramach testu PowerMix Test 2.0 Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG) ciągniki są testowane pod kątem zużycia paliwa i Adblue w typowych sytuacjach obciążenia na rolkowym stanowisku testowym w celu określenia ich efektywności energetycznej.
Oprócz 12 cykli obciążenia podczas prac polowych, takich jak prace pociągowe z pługiem lub kultywatorem, prace z WOM i prace mieszane, wydajność ciągnika jest również mierzona w dwóch cyklach obciążenia podczas prac transportowych na drodze.