Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Sieć dealerska John Deere ma w Polsce 500 mechaników

Dodano: 18.07.2023
John Deere_7R 330 i 6610 © Traktor24.pl
Bez wątpienia awarie dotyczą częściej ciągników i maszyn mających już pierwszą młodość za sobą. Napraw tego typu jest coraz więcej, bo rynek sprzętu używanego rośnie i rośnie © Traktor24.pl

Jak wystąpi awaria sprzętu w czasie prac polowych to liczy się każda godzina i rolnicy rzucają wszystkie siły, aby ją usunąć. Sami jednak często niewiele wskórają, bo ciągniki i maszyny są już wysoce zaawansowane technologicznie. Wtedy z pomocą musi przyjść profesjonalny mechanik, a tych sieć dealerska John Deere ma w Polsce aż 500.

Mają ciągniki John Deere istniejące również w świecie cyfrowym

Dzisiejsza technika rolnicza to już nie tylko ciągniki i maszyny, które podziwiamy w czasie pracy. Wiele z nich istnieje również w świecie cyfrowym, do którego rolnik ma nieograniczony dostęp. Odwiedziliśmy Gospodarstwo Rolne Lewandowscy, w którym odkrywanie możliwości rolnictwa cyfrowego trwa od momentu zakupu ciągnika John Deere 6250R.

Czytaj dalej

Bez wątpienia awarie dotyczą częściej ciągników i maszyn mających już pierwszą młodość za sobą. Napraw tego typu jest coraz więcej, bo rynek sprzętu używanego rośnie i rośnie. Według danych PIGMiUR liczonych rejestracjami, w pierwszym półroczu 2023 r. kupiono o 1332 traktory więcej (o 12,2%) niż w analogicznym okresie roku 2022. Największą grupę stanowiły traktory marki John Deere. Było ich 1849, co przełożyło się na udział w rynku ciągników używanych wynoszący 15,3%.

Przeglądy przedsezonowe mają sens

Lepiej zapobiegać niż leczyć – prawda ta dotyczy również sprzętu rolniczego. Ma to znaczenie zwłaszcza przed żniwami. W tym dosłownie gorącym okresie liczą się często nie tylko dni, ale godziny. Dlatego warto wcześniej zrobić profesjonalny przegląd przedsezonowy.

– Każda maszyna, bez względu na to, jak doskonała by była, wymaga wsparcia. Przychodzi bowiem czas na przegląd, zaopatrzenie maszyny w filtry, oleje, części zamienne. Wsparcie działa również wtedy, gdy ulega ona awarii. Aftermarket John Deere jest jednym z trzech filarów strategii firmy na najbliższe lata – nazywamy to rozwiązaniem w cyklu życia maszyny. Dla każdej potrzeby, w każdym wieku maszyny, mamy rozwiązania aftermarketowe dla klienta – są to m.in. przeglądy przed żniwami (tzw. Expert Check), dostępność do części, rosnąca liczba mechaników, która reaguje, gdy pojawia się awaria – podkreśla Stanisław Wolski, dyrektor serwisu John Deere.

Dostęp do części jest kluczowy

John Deere po pandemii COVID 19, która spowodowała zerwanie łańcuchów dostaw, zdecydował się na rozwój Europejskiego Centrum Dystrybucji Części w Bruchsal. Jego o powierzchni składowania została powiększona o 30%.

30% – 

o tyle John Deere, po pandemii COVID 19, powiększył Europejskiego Centrum Dystrybucji Części w Bruchsal.

John Deere zapewnia, że teraz centrum dystrybucyjne jest w stanie dostarczyć niezbędne części w dobę od złożenia zamówienia. – Blisko 98% części zamawianych przez dealera dociera w ciągu 24 godzin. Dostawy w sezonie żniwnym odbywają się przez 7 dni w tygodniu. Centrum dystrybucyjne to nie tylko profesjonalny serwis, ale także znakomita logistyka – w trakcie sezonu wydłużone są godziny przyjmowania zamówień – wszystko po to, żeby jak najszybciej zareagować na problem – czytamy w komunikacie prasowym.

John Deere_magazyn części
Dostęp do części zamiennych jest kluczem do przeprowadzenia każdej naprawy © John Deere

Dealerów mniej, ale mechaników więcej

W ostatnich latach John Deere zmniejsza w naszym kraju liczbę dealerów. Prawdopodobnie pozostanie ich ostatecznie zaledwie czterech. Nie oznacza to jednak zmniejszenia obsady serwisowej. – W roku 2022 w początkowej fazie reorganizacji dealerzy John Deere zatrudnili 170 mechaników. Obecnie John Deere ma 500 mechaników na terenie całej Polski. Pomimo zmniejszenia liczby dealerów najbliższy serwisant dociera do klienta w godzinę – czytamy w komunikacie prasowym.

W czasach rozwoju technologii bezprzewodowego przesyłu różnego rodzaju informacji, przyjazd mechanika nie jest jednak zawsze konieczny. Dzięki zdalnej diagnostyce sprzętu dealer jest bowiem w stanie określić poziom awarii. Pozwala to bez tracenia czasu na dojazd serwisu do ciągnika lub maszyny, podjąć decyzję czy proces naprawy może zostać przeprowadzony u klienta, czy w warsztacie dealera. Telemetria pozwala również na podstawie analizy odczytów przewidywać występowanie awarii, co pozwala im zapobiegać lub zmniejszać ich rozmiary.

 

John Deere wprowadził u swoich dealerów stanowisko wewnętrznego trenera technicznego, który przygotowuje i szkoli nowo przyjętych do pracy mechaników. Znacząco przyspiesza to proces, którego efektem jest gotowość do pracy sztabu ludzi mogących udzielać klientom wsparcia – czytamy w komunikacie prasowym.

– Kluczowym aspektem jest także wsparcie zdalne, ponieważ większość maszyn jest wyposażona w rozwiązania telematyczne, co ułatwia monitorowanie stanu technicznego maszyny. Na podstawie przepływu danych dealer jest w stanie zareagować zanim wystąpi rzeczywista usterka, ma także informacje o zbliżającym się przeglądzie – dodaje Stanisław Wolski.

John Deere_mechanik
W strukturach John Deere funkcjonuje powiedzenie, że pierwszą maszynę sprzedaje handlowiec, a każdą następną sprzedaje aftermarket © John Deere

Obietnica żniwna John Deere

W 2016 r. John Deere wprowadził program „obietnicy żniwnej”, która dotyczy rolników mających zarówno sprzęt nowy, jak i używany.

Warunkiem skorzystania z „obietnicy żniwnej” jest wykonanie przeglądu przedsezonowego. Coraz więcej rolników rozumie powagę sytuacji i planuje przeglądy ze sporym wyprzedzeniem. John Deere wprowadził usługę Expert Check, dzięki której właściciele maszyn mogą zwiększyć czas sprawności operacyjnej swojej maszyny, przywrócić jej maksymalną wydajność i obniżyć koszty. Usługa przeglądu przedsezonowego to idealne rozwiązanie – mówi Marcin Kozłowski, specjalista ds. wsparcia maszyn sezonowych John Deere.

John Deere_serwis kombajnu
Naprawy współczesnych ciągników i maszyn nie są proste, bo są one wysoce zaawansowane technologicznie © John Deere
John Deere_dealer Fricke Maszyny Rolnicze © Traktor24.pl
W ostatnich latach John Deere zmniejsza w naszym kraju liczbę dealerów. Prawdopodobnie pozostanie ich ostatecznie zaledwie czterech © Traktor24.pl
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami