Czytaj dalej
W ramach nowych modeli Claas FL C znajdziemy ładowacze oferujące udźwig od 940 do 2490 kg oraz maksymalną wysokość podnoszenia w punkcie obrotu łyżki od 3,5 do 4,5 m. Czym jeszcze wyróżniają się nowe ładowacze czołowe od Claasa?
W nowej generacji ładowaczy czołowych znajdziemy znany z serii FL i FL C system dołączania i odłączania Fitlock. Blokowanie odbywa się w pełni automatycznie i czysto mechanicznie, a do odblokowania wystarczy zwolnić niewielką dźwignię na ramie.
w takim zakresie maksymalnego udźwigu może pracować sześć nowych ładowaczy czołowych Claas FL C.
Za pomocą złącza Mach można szybko połączyć z ciągnikiem wszystkie przewody hydrauliczne i elektryczne – nie są wymagane żadne inne połączenia wtykowe. Dzięki temu dołączanie ładowacza czołowego jest szybkie i bezpieczne.
Oprócz automatycznej blokady mechanicznej, za pomocą opcjonalnego hydraulicznego systemu Fastlock możliwe jest również wygodne blokowanie narzędzia poprzez naciśnięcie przycisku w kabinie. Trzecią i czwartą funkcję można podłączyć za pomocą złącza Mach 2 wyposażonego w przyłącza sucho-odcinające. Producent wspomina również, iż na życzenie dostępna jest funkcja luzowania ciśnienia dla trzeciej funkcji.
Automatyczny powrót łyżki zwiększa zarówno komfort operatora, jak i produktywność. Po każdym procesie przechylania łyżki funkcja ta automatycznie przywraca ją do ustalonej pozycji załadunku.
Z informacji przekazanej przez Claasa wynika, iż w ciemności obszar ładowania skutecznie oświetlają opcjonalne reflektory LED. Dzięki nowej konstrukcji i funkcjom ciągniki Elios, Axos i Arion mają się stać jeszcze bardziej wydajnymi maszynami ładującymi.
Już na pierwszy rzut oka widoczny jest nowy design z trzema sekcjami, który ma się lepiej komponować z wyglądem ciągników Claas. Podwójny kąt ramion umożliwia przesunięcie mechanizmu punktu obrotu w dół o ponad 20 cm. Dzięki temu operator ma mieć jeszcze lepszy widok na ramę montażową i narzędzie dołączane, zwłaszcza że przednia belka poprzeczna została obniżona o 10 cm.
Na koniec warto zaznaczyć, iż wszystkie przewody hydrauliczne są w bezpieczny sposób zintegrowane w ramie.