Dostępne są dwa nowe modele wozów asenizacyjnych JOSKIN serii X-TREM2 o oznaczeniach 22000D i 22000DXT. Pierwszy można wyposażyć w koła w rozmiarze 800/60 R32, a drugi w większe 900/65 R32. Model DXT może również pracować na kołach R38, a nawet R42.
Czytaj dalej
– To oferta najwyższych opon dostępnych do wozów asenizacyjnych o tej pojemności. Tak duże koła wymagają mniejszej siły napędowej i stanowią dużą zaletę w trudnych warunkach pod koniec zimy, szczególnie podczas nawożenia zbóż. Wyposażenie to umożliwia również ograniczenie zapotrzebowania na moc ciągnika, znacznie zmniejszając poślizg – zaznacza Mariusz Janik, doradca techniczny w firmie JOSKIN.
to maksymalna szerokość opon wozu asenizacyjnego JOSKIN serii X-TREM2.
Użytkownik wozu asenizacyjnego JOSKIN X-TREM2 nie dość, że może wybrać opony o szerokości nawet 930 mm, to ma jeszcze możliwość zamówienia systemu zdalnej zmiany poziomu ich ciśnienia. Czynność ta wykonywana jest z poziomu kabiny ciągnika zagregowanego z wozem asenizacyjnym. Na czas pracy polowej ciśnienie jest zmniejszane, aby zmniejszyć ugniatanie gleby i uzyskać lepszą trakcję, a do jazdy transportowej po drodze podnoszone w celu zmniejszenia zużycia opon i poprawienia stabilności zestawu przy większych prędkościach.
JOSKIN X-TREM2 zbudowany jest na bazie inteligentnie przemyślanej ramy. Ma ona z przodu szerokość 900 mm i zwęża się ku tyłowi. Od miejsca mocowania kół to już tylko 600 mm, na co pozwala zastosowanie wersji Heavy Duty.
Konstrukcja ta umożliwiła zastosowanie dwóch osi skrętnych wymuszających, co daje znacznie większą zwrotność podczas pracy na polu i bezpieczeństwo w czasie transportu. Jest to szczególnie istotne w przypadku przejazdów drogowych z ciężkim osprzętem rozlewającym: rampy z wężami wleczonymi, aplikatory łąkowe lub doglebowe. Maszyna jest tak skonstruowana, że może pracować z najszerszym osprzętem produkowanym przez markę JOSKIN.
– Aby zapewnić optymalną przyczepność wozu, wyposażono go w układ jezdny Hydro-Pendul. Każda oś jest zamontowana na dwóch siłownikach hydraulicznych dwustronnego działania po obu stronach ramy i połączona z nią za pomocą przegubowej trójkątnej konstrukcji. Ten system nie wymaga konserwacji i gwarantuje doskonałe kopiowanie terenu – wyjaśnia Mariusz Janik.
Wóz asenizacyjny X-TREM2 może zostać wyposażony w różne systemy pompowania. Dostępna jest pompa krzywkowa, pompa próżniowa, także w połączeniu z pompą odśrodkową „Storm”. Wybór dotyczy również ramion pompujących od jednoprzegubowego Jumbo poprzez 2- lub 3-przegubowy wysięgnik, na przednim ramieniu załadowczym kończąc.
taki nacisk na oś tylną ciągnika wywiera bogato doposażony X-TREM2.
Producent informuje, że X-TREM2 może konkurować z samojezdnymi wozami asenizacyjnymi. Pozwala uzyskiwać dużą wydajność za pomocą ciągnika rolniczego. Musi to jednak być traktor o przede wszystkim dużych gabarytach. Bogato doposażony X-TREM2 z szeroką na 27 m rampą rozlewającą wywiera bowiem nacisk na oś tylną ciągnika wynoszącą ok. 7 000 kg. Tylko flagowe traktory największych serii, udźwigną taki ciężar bez uszczerbku dla ich trwałości.