Takie działanie wymaga odpowiednio poukładanych procesów, skrupulatnego wybadania potrzeb klienta, ale w efekcie skutkuje dostarczeniem ciągnika, w którym rolnik czuje się jak ryba w wodzie.
Czytaj dalej
Studio Valtra Unlimited zostało powołane do życia w 2013 r., a już 9 lat później cały zespół inżynierów pracujących przy modyfikowaniu ciągników liczył 27 osób. Załoga ta z roku na rok ma coraz więcej pracy, bowiem aktualnie ponad 1/3 wszystkich ciągników wyjeżdżających z fabryki w Suolahti jest w mniejszym, lub większym stopniu modernizowana przez studio Unlimited.
wyjeżdżających z fińskiej fabryki w Suolahti jest modyfikowana przez studio Unlimited.
Warto wspomnieć, że w samym studiu znajduje się na ten moment 10 stanowisk pracy, na których równolegle modyfikowane są różne modele ciągników Valtra.
Na dobrą sprawę można by powiedzieć, że jak sama nazwa wskazuje, lista potencjalnych opcji, które mogą zostać wdrożone do ciągników Valtra jest nielimitowana. W praktyce jednak ograniczają ją dwa czynniki – kreatywność klientów oraz przepisy prawa w kwestii homologacji ciągnika.
Pytając o najczęstsze modyfikacje, jakie zamawiają do swoich ciągników rolnicy, słyszymy o niestandardowym kolorze, malowaniu felg w kolorze czarnym, pakietach dodatkowego oświetlenia, opcjonalnego systemu audi z subwooferem oraz 6,8-calowym wyświetlaczem dotykowym z Apple Car Play/ Android Auto, zakładaniu dodatkowych wyjść hydraulicznych z przodu i tyłu traktora, montażu specjalistycznego osprzętu np. kabiny leśnej, czy przedniego TUZ-a z wychylnymi cięgłami itd.
To wszystko jednak w miarę standardowe rozwiązania, ale czy były jakieś bardziej wyszukane pod tym względem zlecenia?
– Pamiętam klienta, który zamówił u nas ciągnik w kolorze z palety Harley-Davidsona. Innym ciekawym zleceniem było wykończenie wnętrza kabiny włóknem węglowym, montaż skórzanych foteli operatora i pasażera, wdrożenie centralnego systemu pompowania opon czy zastosowanie rozbudowanego systemu nagłośnienia. Nie tak dawno jeden z ciągników Valtra otrzymał też specjalną zabudowę schodków, by piesek wchodząc do kabiny nie kaleczył sobie łapek – wspomina Łukasz Grzyb, specjalista produktowy marki Valtra.
Inne dość popularne opcje Unlimited, z których korzystają klienci marki Valtra to chociażby malowanie ładowacza czołowego w kolor ciągnika, przyciemnianie szyb – tylnej i bocznych, układy centralnego smarowania, stabilizatory boczne hydrauliczne, ogrzewanie postojowe webasto, czy wreszcie zastosowanie klaksonu pneumatycznego.
Jak nietrudno zauważyć, również nasz testowy egzemplarz ciągnika Valtra T175e przeszedł szereg modyfikacji w studiu Unlimited. Pierwszą z nich widać już na pierwszy rzut oka, bowiem mowa o nieszablonowym kolorze z palety BMW o nazwie Mint Green.
W dalszej kolejności dostrzeżemy takie detale jak czarne felgi, czy nierdzewne wstawki na układzie zasysania powietrza z oznaczeniem Unlimited. We wnętrzu kabiny także czekają na nas opcje dodane przez studio Unlimited. Mowa w tym wypadku m.in. o czarnym wykończeniu wnętrza kabiny, niezwykle komfortowym fotelu operatora Evolution, z funkcją podgrzewania, wentylowania, z szerokim siedziskiem oraz regulacją lędźwiową.
Całość wieńczy dywanik również opatrzony logiem studia Unlimited. Warto wspomnieć, że ten konkretny egzemplarz z okazji 10-lecia studia Unlimited otrzymał też specjalną torbę z bogatą zawartością, która przyda się każdemu użytkownikowi. Znajdziemy w niej m.in. szczotkę, scyzoryk oraz latarkę czołową. Każdy element jest gustownie zapakowany i posiada na sobie dostojne logo Unlimited.
W kolejnym tekście przyjrzymy się z bliska Valtrze T175e z nieco innej, bo kobiecej perspektywy. Tego nie możecie przegapić.