Czytaj dalej
W traktorach Case IH Farmall C 2025, na pierwszy rzut oka widać mocno poprowadzoną linię maski z bocznymi przetłoczeniami w plaster miodu. Bliższe przyjrzenie się ujawnia, że konstruktorom z St. Valentin w Austrii chodziło nie tylko o „mega” atrakcyjny wygląd zewnętrzny ciągnika. Reflektory robocze wyniesione nad światła drogowe są w nowej masce tak ustawione, że doświetlają przestrzeń tuż przed przednią osią.
Jeśli dołożymy do tego kolejne cztery punkty oświetlenia roboczego, zauważymy, że kompaktowy Austriak wszedł na poziom większych modeli z możliwością doświetlenia praktycznie 360 st. dookoła ciągnika. Kolejny rzut oka na maskę uświadamia, że powierzchnia dostępu powietrza do silnika została znacznie powiększona, a lepiej „dotleniony motor” da z siebie więcej. Ponadto w samej kabinie siada się już przed zmodernizowanym układem elementów sterowania, ale też oświetlenia w kabinie.
W wyposażeniu, które najmocniej wpływa na użytkowość ciągnika, czyli przekładni, także zaszła spora zmiana. Obecnie napęd z silnika FPT o pojemności 3,6 l przenosi na koła 24-biegowa przekładnia ActiveDrive 2 (Hi-Lo). Skrzynia pozwala na płynniejszą zmianę przełożeń pod obciążeniem, a większa ich liczba we wszystkich modelach zapewnia precyzyjniejszą kontrolę prędkości roboczej. W drugim zakresie dostępnych jest 8 przełożeń z przedziałem prędkości od 4,3 do 18,1 km/h. Dlatego praktycznie wszystkie prace polowe można wykonać na jednym zakresie zmienianym pod obciążeniem.
Kolejne więcej dotyczy układu hydraulicznego. Teraz wydajność pompy hydraulicznej wynosi we wszystkich modelach 82 l/min, która w dotychczasowym modelu dostępna była w bogatszej wersji Selection. Mocniejsza pompa hydrauliczna przekłada się na krótsze czasy cyklu pracy siłowników narzędzi czy też ładowacza.
to wydajność pompy hydraulicznej ciągnika Case IH Farmall C 2025.
W przyszłorocznej edycji Farmalla C, zdecydowanie dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie funkcji ActiveClutch. To elektroniczne sterowanie sprzęgłem umożliwia zwalnianie i zatrzymywanie ciągnika tylko pedałem hamulca. Zatem ActiveCluch pozwala poruszać się przy pracy z ładowaczem czołowym praktycznie tak jakby ciągnik miał przekładnię hydrostatyczną. Dzięki zmianie kształtu pojemność zbiornika oleju napędowego zaokrąglono w górę do 130 litrów, ale co jeszcze ważniejsze, ciągniki mają większy prześwit.
Telematyka i prowadzenie równoległe zawitało także do tej klasy mocy czerwonych ciągników. Monitor Case IH Pro 1200 i odbiornik Case IH VectorPro stanowią podstawę systemu precyzyjnego poruszania się ciągnikiem Farmall C 2025 na poziomie wręcz centymetrów. Pozwalają również na gromadzenie danych o pracy i możliwość ich późniejszej obróbki. Ponadto Funkcja Auto PTO automatycznie włącza i wyłącza wałek WOM przy dojeżdżaniu i wyjeżdżaniu z uwrocia. W połączeniu z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego, rozłączającą przedni i tylny mechanizm różnicowy, gdy ramiona tylnego TUZ ruszą w górę i odwrotnie, gdy operator opuszcza narzędzie, zapewnia znacznie płynniejsze manewrowanie na granicy pola.
DMC nowych Farmalli C wynosi 7000 kg, co w poprzedniej edycji było dostępne tylko w wersji Selection. Natomiast udźwig wynosi 4700 kG.
Zadowolenie przyszłych użytkowników może budzić fakt, iż wszystkie modele nowej serii ciągników Caser IH Farmall C oferowane są na tylnym ogumieniu 540/65 R38.
tyle wynosi dopuszczalna masa całkowita ciągnika Case IH Farmall C 2025.
Nowe modele Farmall C 2025 r. miały swoją premierę na targach Sommet de l’Élevage we Francji 1-4 października 2024 r. Kolejne premiery krajowe planowane są w całej Europie, by ostatecznie wprowadzić na rynek ten model na targach EIMA w Bolonii, we Włoszech (6-10.11.2024). Producent zapowiada dalsze poszerzanie serii Farmall C o modele kolejne.