Steyr Plus ma w ofercie austriackiego producenta zastąpić dobrze znany model Kompakt. Docelowo w ramach tej serii dostępnych będzie 5 modeli o mocach od 80 do 117 KM.
Czytaj dalej
Do tej pory powściągliwy jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny swoich ciągników Steyr teraz postanowił zaprezentować model Plus, którego maska z pewnością jest oryginalna i wyróżniająca się na tle konkurencji. Być może to właśnie w tym kierunku będzie szła stylistyka kolejnych ciągników w biało-czerwonych barwach.
ma pojemność 3,6 l i generuje w zależności od wybranego modelu od 80 do 117 KM mocy maksymalnej.
– Model Plus ma zastąpić bardzo dobrze znaną na rynku linię modelową Kompakt, a więc linię ciągników o mocy ok. 100 KM, czyli takich powiedzmy najbardziej uniwersalnych, najczęściej sprzedawanych w Polsce – wyjaśnia Kamil Deląg, specjalista produktowy w koncernie CNH.
Już sama nazwa „Plus” ma oznaczać, iż model ten ma oferować nieco więcej, niż dotychczasowy Kompakt. O czym konkretnie mowa?
– Tych różnica jest kilka. Po pierwsze zwiększona dopuszczalna masa całkowita sięgająca 7 t, a po drugie mocniejsza hydraulika o wydajności 80 l/min. Ponadto kabina otrzymała mechaniczną amortyzację, a dodatkowo istnieje możliwość zamontowania tylnych opon o zwiększonym rozmiarze (540/65/R38) – dodaje Kamil Deląg.
Obecnie trwają prace, by za jakiś czas móc w tym modelu zaoferować klientom amortyzowaną przednią oś.
Sercem ciągników z serii Plus jest 4-cylindrowa jednostka napędowa produkcji FPT o pojemności 3,6 l. W zależności od wybranego modelu silnik będzie generował od 80 do 117 KM mocy maksymalnej. Za przeniesienie napędu ma odpowiadać dobrze znana przekładnia o 24 przełożeniach w obu kierunkach, umożliwiająca zmianę dwóch półbiegów pod obciążeniem. Naturalnie nie zabraknie także rewersu elektrohydraulicznego.
Nowością zaś jest możliwość zatrzymania ciągnika bez użycia pedału sprzęgła. Rozwiązanie Brake to Clutch zdaniem naszego rozmówcy szczególnie sprawdzi się przy pracy z ładowaczem czołowym.
Dobrze prezentują się także pozostałe dane techniczne nowego Plusa. Mowa w tym wypadku chociażby o rozstawie osi wynoszącym 2,35 m, czy masie własnej na poziomie 4,5-5 t. Udźwig tylnego podnośnika wynosi zaś 5 t.
Na pytanie, czy wiemy coś o cenie prezentowanego traktora usłyszeliśmy, iż na ten moment nie wystartował jeszcze oficjalny polski konfigurator. Z tego co udało nam się ustalić, jego cena powinna oscylować w granicach 250-300 tys. zł netto w zależności do wybranego modelu oraz jego wyposażenia.