Czytaj dalej
Gravit uzyskał tytuł Manitou Dealer Excellence pod koniec zeszłego roku, czyli po przejściu audytu za rok 2023. – Świadczy to o najwyższych standardach świadczenia usług przez dilera. Tytuł ten może otrzymać tylko w przypadku, gdy w trudnych problemach serwisowych zawsze kontaktuje się z fabryką w ciągu pierwszej godziny od zgłoszenia problemu, a po otrzymaniu odpowiedzi od razu działa z naprawą, a nie kontaktuje się w dostępnym maksymalnym przedziale czasowym na taką interwencje – czyli do 48 godzin. Jest to ogromna korzyść dla klienta – u dilera z tytułem Excellence ma on szybkość informacji, a więc też mniej przestojów w pracy, ale też sprawniejsze procedury, np. szybszą wysyłkę części. Co więcej, serwisanci tego dilera mają więcej szkoleń (fabryka do tego dokłada), a więc klient dostaje lepsze wsparcie serwisowe – podkreśla Wojciech Mańkiewicz, manager sprzedaży w segmencie maszyn rolniczych Manitou Polska.
Dodajmy jeszcze, że Manitou kwalifikuje swoich dealerów zależnie od spełniania przez nich wyznaczonych norm i standardów w zakresie prowadzonej działalności i obsługi klienta. Podział ten jest trzystopniowy na partnerów podstawowych Dealer Approved, średnich Dealer Commitment i najwyższych Dealer Partner. Są one potwierdzane corocznym audytem. Warto sprawdzać status dealera u jakiego kupuje się maszynę Manitou lub części zamienne, bo okresy oczekiwania mogą się różnic na korzyść statusu Dealer Partner.
Oczywiście tylko Dealer Partner może dodatkowo otrzymać status „Excellence”. Dotychczas tylko dwóch dealerów otrzymało to wyróżnienie – firmy z Belgii i z Polski.
– Mamy doświadczenia z różnymi markami. We współpracy cenimy pewną swobodę działań – stawiamy sobie ambitne cele i zawsze chcemy mieć wpływ na to, jak one są realizowane. Nie chcemy, aby taka współpraca nas ograniczała. Oczywiście, często nasze cele są spójne z tym, co producent chce osiągnąć. Z Manitou tak to właśnie wygląda. Mamy wspólne cele i swobodę działania. To daje nam ogromną motywację do tego, żeby się jeszcze bardziej angażować. Bardzo lubimy tę markę – z resztą stąd nasze do niej przywiązanie. Przez te lata wypracowaliśmy już świetne rozwiązania. Teraz to już taka dojrzała, partnerska relacja biznesowa. Dobrze nam razem – mówi Witold Krzyszczak, współwłaściciel firmy Gravit.
Gravit związał się z Manitou w 2006 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż nowych ładowarek tego producenta oraz ich serwis i sprzedaż części zamiennych. Dotyczy to maszyn dedykowanych dla rynku rolniczego, budowlanego i komunalnego.
– Co więcej, odkupujemy starsze ładowarki Manitou od klientów, w zamian oferując im nowe. Więcej już chyba nic nie można dodać, to w pełni kompleksowa oferta. Pracuję tu już 16 lat i przez ten czas Manitou jeszcze mi się nie znudziło, klientom z resztą też nie – zainteresowanie jest bardzo duże, marka jest rozpoznawalna i dobrze kojarzona – podkreśla Tomasz Pałubski, kierownik produktu Manitou w Gravit.
Gravit prowadzi również wynajem ładowarek Manitou. Ważne jest to, że są to maszyny nowe lub z niewielkim przebiegiem i dostępna jest ich flota. W praktyce zwiększa to prawdopodobieństwo wynajęcia „od ręki” poszukiwanego modelu. Maszynę można wynająć no okres od kilku dni do kilku lat i użytkować ją na terenie całej Polski.
to maksymalny czas w jakim Gravit wyśle na terenie Polski zamówioną część do ładowarki teleskopowej Manitou. Dotyczy to zamówień składanych w sklepie internetowym dostępnym na stronie internetowej tej firmy.
– Maszyną przecież też trzeba się zajmować, ubezpieczać, przed sezonem zrobić przegląd, serwisować, jak coś się popsuje. W przypadku wynajmu – wszystko to jest po naszej stronie. Jeśli cokolwiek się wydarzy, to wystarczy telefon do Gravit Rental – awarię od razu naprawiamy, a jeśli widzimy, że zajmie to więcej czasu, to podstawiamy maszynę zastępczą. I tak samo dobieramy właściwie osprzęty – klient nie musi ich szukać, kupować. Wszystko mu dostarczamy na miejsce pracy. Wraz z wynajmem klient dostaje więc spokój ducha – wyjaśnia Izabela Kacprzak, manager ds. marketingu.