Od teraz w ramach serii John Deere 6M amerykański producent oferuje ciągniki począwszy od kompaktowego modelu 6M 95 aż do potężnego 6M 250, obejmujących różne segmenty ciągników o określonej wielkości ramy. John Deere daje też duży wybór przekładni od sprawdzonej i dobrze znanej mechanicznej PowrQuadTM Plus po bezstopniową AutoPowrTM.
Czytaj dalej
Seria ciągników 6M obejmuje obecnie 17 modeli, w tym 10 o mocy powyżej 150 KM, przeznaczonych do szerokiego zakresu prac rolniczych. Nowa seria 6M zapewnia dużą i wszechstronną wydajność w różnych segmentach ciągników o określonej wielkości ramy — od kompaktowego modelu 6M 95 o maksymalnej mocy 120 KM z IPM, idealnego do pracy z ładowaczem czołowym w ciasnych przestrzeniach, po potężny model 6M 250 oferujący maksymalną moc silnika 281 KM (z IPM) do zastosowań ciężkich i niezwykle wydajnej jazdy po drogach.
– tak duży przedział mocowy tworzą aktualnie modele ciągników John Deere 6M.
W segmencie ciągników z małą ramą nowy model 6M 150 dołącza do gamy jako maszyna o dużej mocy, która jest wyjątkowo mocna dzięki maksymalnej mocy 177 KM z IPM, ale także kompaktowa i zwinna. Z kolei w segmencie ciągników ze średnią ramą model 6M 145 zmodernizowano tak, aby miał sześć cylindrów zamiast czterech, podczas gdy dodanie nowych modeli 6M 165 i 6M 185 dodatkowo dywersyfikuje cały ten segment.
W segmencie ciągników z dużą ramą również pojawiły się dwa dodatkowe modele, 6M 220 i 6M 240, zapewniające solidną wydajność i wszechstronność w wymagających zadaniach. Segment ciągników z bardzo dużą ramą obejmuje teraz zupełnie nowe modele 6M 230 i 6M 250, które wyznaczają nowe standardy mocy i wydajności w przypadku działalności na większą skalę.
– Nowa konstrukcja i funkcje sterowania, które oferujemy w całej gamie modeli, pozwalają na intuicyjną i prostą obsługę ciągnika. Daje to rolnikom szeroki wachlarz opcji dostosowanych do konkretnych potrzeb i preferencji – mówi Philippe Steinmann, kierownik ds. marketingu produktu ciągników 6M w Europie.
Ciągniki serii 6M wyposażono w silniki John Deere o pojemności 4,5 i 6,8 litra i mocy do 281 KM z IPM, dzięki czemu zapewniają wyjątkową wydajność. System IPM dostępny w całej serii 6M zapewnia do 20 KM dodatkowej mocy w zastosowaniach transportowych i przy używaniu WOM, co pozwala rolnikom skutecznie sobie radzić z wymagającymi zadaniami.
Opcje przekładni obejmują mechaniczną PowrQuadTM Plus z ręczną zmianą zakresów, AutoQuadTM Plus z funkcją automatycznej zmiany biegów, CommandQuadTM Plus z ulepszonymi funkcjami automatycznymi oraz bezstopniową hydromechaniczną AutoPowrTM. Oprócz opcji kompaktowego podłokietnika CommandARMTM przekładnia AutoPowrTM dostępna jest również z prawą konsolą dla operatorów, którzy chcą komfortu, lecz preferują prostszy interfejs kierowania.
We wszystkich modelach dostępna jest opcja 50 km/h, co pozwala zaoszczędzić cenny czas podczas transportu i tym samym zwiększyć ogólną wydajność.
opcja jazdy z taką prędkością będzie dostępna w każdym modelu serii 6M.
Jak podkreśla producent, nowe ciągniki 6M zaprojektowano do wykonywania wymagających zadań z niezwykłą wydajnością i szybkością. Opierając się na unikalnej i sprawdzonej konstrukcji pełnej ramy i oferując udźwig tylnego podnośnika od 5,7 t do 9,9 t, w zależności od modelu, mogą obsługiwać duże ładunki i maszyny, niezależnie od tego, czy są to większe siewniki, sadzarki, czy pługi.
Układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu ma wydajność 114–195 litrów na minutę, zapewniając maksymalną produktywność w każdej operacji. Ponadto modele ciągników serii 6M oferują szeroki wybór osi i opon, w tym osie kołnierzowe i R&P. Opcje te zwiększają wszechstronność i wydajność oraz przyczyniają się do zmniejszenia zagęszczenia gleby, chroniąc jej stan przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności.
– To połączenie mocy, udźwigu, wydajności hydraulicznej i opcji osi sprawia, że modele serii 6M są niezawodnym i efektywnym wyborem dla rolników, którzy szukają wysokowydajnych i wszechstronnych ciągników zapewniających duży komfort. Jednocześnie są tak wygodne i proste w obsłudze, jak to tylko możliwe – tłumaczy Philippe Steinmann.
Nowa seria obejmuje szeroki zakres konfiguracji, dając wybór między konsolą prawostronną a kompaktowym podłokietnikiem CommandARMTM. Nowy wyświetlacz słupka narożnego umieszczony na słupku A zapewnia operatorom doskonale zorganizowany i łatwy do dostosowania przegląd najważniejszych funkcji ciągnika, co zwiększa wydajność, ale też poprawia komfort operatora.
Dzięki maksymalnej widoczności zapewnionej przez panoramiczny dach i dużą powierzchnię przeszklenia operatorzy mogą wykonywać precyzyjne i szybkie prace z ładowaczem czołowym. Zawieszenie przedniej osi TLSTM i mechaniczne zawieszenie kabiny mają zaś zapewnić płynną i komfortową jazdę, nawet w trudnym terenie.
Dzięki wyświetlaczowi G5 o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 10,1 cala albo wyświetlaczowi uniwersalnemu G5Plus o przekątnej 12,8 cala operatorzy mogą bezproblemowo podłączyć maszynę poprzez ISOBUS i korzystać z rozwiązań John Deere Precision Ag Technology w celu zwiększenia wydajności.
Funkcje takie jak AutoTracTM, sterowanie sekcjami i zmienne dawkowanie to rozwiązania rolnictwa precyzyjnego pozwalające zoptymalizować wydajność i zmniejszyć koszty produkcji. Funkcja Data Sync umożliwia bezprzewodową wymianę danych i linii prowadzenia między maszynami i Operations Center, usprawniając operacje i maksymalizując wydajność.
Integracja łączności JDLinkTM (jako standard) zapewnia zdalne wsparcie operatora i gwarantuje, że wszystkie nowe modele ciągników 6M otrzymują najnowsze bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania wyświetlacza, dzięki czemu właściciele są na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi.