Amerykański producent na targi w Bednarach dostarczył dwa egzemplarze nowej serii 6M. Mowa o modelach John Deere 6M 125 oraz 6M 220. Co powinniśmy wiedzieć o tych traktorach?
Czytaj dalej
Dotychczas w ramach serii 6M klienci mogli wybierać ciągniki spośród 10 modeli w ramach czterech różnych rozstawach osi. To już jednak przeszłość. Od teraz wzrosła zarówno liczba modeli, jak i rozstawów osi.
Najnowsza generacja ciągników John Deere serii 6M oferowana będzie w pięciu rozstawach osi oraz aż w 17. dostępnych modelach.
Wśród najważniejszych zmian należy wspomnieć, że pojawił się zupełnie nowy model 6M 155 napędzany 4-cylindrowym silnikiem. Jednocześnie model 6M 145 od teraz dostępny jest z silnikiem 6-cylindrowym.
obejmuje aż 17 modeli dostępnych w pięciu różnych rozstawach osi.
Takie zazębienie się modeli 4-, i 6-cylindrowych ma pozwolić na jeszcze lepszy dobór ciągnika dla poszczególnych klientów. Dlatego też od teraz John Deere w serii 6M zaoferuje 7 modeli 4-cylindrowych o mocach znamionowych od 105 do 165 KM. Jednocześnie moce modeli 6-cylindrowych obejmą zakres od 160 do aż 275 KM mocy znamionowej.
Co równie istotne, nowe ciągniki serii 6M będą oferowały 20 KM dodatkowej mocy z systemem zarządzania mocą IPM i to we wszystkich modelach, a nie tylko w najmniejszych, jak to miało miejsce dotychczas. Moc ta będzie standardowo dostępna przy pracach z WOM oraz w transporcie.
Opcje przekładni obejmują mechaniczną PowrQuadTM Plus z ręczną zmianą zakresów, AutoQuadTM Plus z funkcją automatycznej zmiany biegów, CommandQuadTM Plus z ulepszonymi funkcjami automatycznymi oraz bezstopniową hydromechaniczną AutoPowrTM.
Oprócz opcji kompaktowego podłokietnika CommandARMTM przekładnia AutoPowrTM dostępna jest również z prawą konsolą dla operatorów, którzy chcą komfortu, lecz preferują prostszy interfejs kierowania.
We wszystkich modelach dostępna jest opcja 50 km/h, co pozwala zaoszczędzić cenny czas podczas transportu i tym samym zwiększyć ogólną wydajność.
W nowych ciągnikach serii 6M wzrośnie oferta dostępnych opon. Dla przykładu modele od 6M 180 do 6M 250 będą w opcji mogły zostać pod względem ogumienia dokładnie tak samo, jak ciągniki serii 6R.
Wzrósł także maksymalny wydatek układu hydraulicznego i obecnie wynosi on aż do 195 l/min. Co ciekawe, opcja ta dostępna będzie także w mniejszych modelach.
Na pokładzie pojawił się także nowy wyświetlacz słupka narożnego, który zdaniem przedstawicieli firmy powinien w jeszcze wyższym stopniu umożliwiać operatorowi przegląd najważniejszych funkcji ciągnika.
Dzięki wyświetlaczowi G5 o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 10,1 cala albo wyświetlaczowi uniwersalnemu G5Plus o przekątnej 12,8 cala operatorzy mogą bezproblemowo podłączyć maszynę poprzez ISOBUS i korzystać z rozwiązań John Deere Precision Ag Technology w celu zwiększenia wydajności.
Funkcje takie jak AutoTracTM, sterowanie sekcjami i zmienne dawkowanie to rozwiązania rolnictwa precyzyjnego pozwalające zoptymalizować wydajność i zmniejszyć koszty produkcji. Funkcja Data Sync umożliwia bezprzewodową wymianę danych i linii prowadzenia między maszynami i Operations Center, usprawniając operacje i maksymalizując wydajność.