Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Opryskiwacz samojezdny Amazone Pantera 7004. Nowy układ jezdny robi różnicę

Dodano: 01.03.2024

Opryskiwacz samojezdny Pantera 7004 ze zbiornikiem o pojemności 7000 l i belką o szerokości do 48 m został flagową maszyną do opryskiwania firmy Amazone. Maszyna posiada unikatową konstrukcję układu jezdnego. Odrębne zawieszenie każdego z kół połączone jest z wahaczami wzdłużnymi.

Koła międzyrzędowe to opłacalna inwestycja. W firmie Grasdorf wiedzą o nich wszystko

Po co zmieniać koła klasyczne na koła międzyrzędowe? Odpowiedź jest prosta – z powodu rachunku ekonomicznego, który pozwala na takiej inwestycji z czasem zarabiać. Oczywiście stopa zwrotu zależy od rodzaju uprawy i jej wielkości. Karol Suchy, doradca techniczny w firmie Grasdorf podpowiada, jak do tego tematu podejść, aby nie popełnić błędu.
Czytaj dalej

Amazone Pantera 7004 napędzana jest silnikiem o mocy 306 KM. Producent podkreśla, że w połączeniu z niedużą masą własną maszyny wynoszącą ok. 12 t i możliwościami technicznymi opryskiwacza, pozwala to pracować z prędkością do 30 km/h.

Zawieszenie z wahaczami wzdłużnymi

– Nowy układ jezdny z oddzielnym zawieszeniem kół i wahaczami wzdłużnymi jest unikatowy w swojej konstrukcji. Hydrauliczno-pneumatyczne zawieszenie jest sterowane w sposób adaptacyjny, przez co można dopasować właściwości układu jezdnego optymalnie w zależności od sytuacji roboczej. Ten inteligentny układ sterowania gwarantuje maksymalną stabilność i najwyższy komfort podczas jazdy przy prostej i lekkiej budowie, w porównaniu z tradycyjnym układem zawieszenia pojedynczych kół. Dodatkowo system zapobiega rozkołysaniu, gdy zbiornik nie jest całkowicie napełniony, i umożliwia wysoką prędkość jazdy nawet na drogach o złej nawierzchni – czytamy w komunikacie prasowym.

2,05 m – 

to maksymalna średnica kół opryskiwacza Amazone Pantera 7004.

Amazone Pantera 7004 posiada hydrauliczną regulację rozstawu kół w zakresie 2,00-2,75 m. Dla rolników poszukujących większych rozstaw przygotowana została Pantera-W z rozstawem kół wynoszącym od 2,25 do 3,00 m. Prześwit w obydwu maszynach jest identyczny i wynosi ok. 1,30 m.

Po ustawieniu kół przednich na rozstaw minimalny, a tylnych na rozstaw maksymalny, za maszyną pozostają w sumie cztery ślady – po jednym dla koła.  fot. materiały prasowe
Po ustawieniu kół przednich na rozstaw minimalny, a tylnych na rozstaw maksymalny, za maszyną pozostają w sumie cztery ślady – po jednym dla koła. fot. materiały prasowe

Amazone Pantera 7004 i jazda w 4 śladach

Podczas pracy bez jazdy w ścieżkach technologicznych można załączyć funkcję przesunięcia śladów kół. Przednie ustawiają się wtedy na rozstaw minimalny, a tylne na rozstaw maksymalny. W efekcie za maszyną pozostają w sumie cztery ślady – po jednym dla koła.  Nie ma więc efektu podwójnego ugniatania w śladzie, co zwłaszcza w warunkach pracy na polu z nadmiernie wilgotną glebą niszczy jej strukturę i powoduje nadmierne ugniatanie. Funkcję przesunięcia śladów kół, w przeciwieństwie do funkcji jazdy na ukos, charakteryzuje ustawienie maszyny prosto do kierunku jazdy.

1,3 m – 

tyle wynosi prześwit opryskiwacza Amazone Pantera 7004.

– Kolejną cechą wyróżniającą opryskiwacz Pantera 7004 jest zintegrowana funkcja wyrównująca pozycję maszyny na zboczu. Czujniki wykrywają nachylenie pojazdu, przez co jest on automatycznie utrzymywany równolegle do określonego poziomu pochylenia podłoża. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości maszyny i hydrauliczno-pneumatycznym układem jezdnym, funkcja ta zapewnia wyjątkową stabilność na zboczach – informuje producent.

Elementy obsługowe w nowym podłokietniku są specjalnie dostosowane do zakresu wyposażenia opryskiwacza samojezdnego fot. materiały prasowe
Elementy obsługowe w nowym podłokietniku są specjalnie dostosowane do zakresu wyposażenia opryskiwacza samojezdnego fot. materiały prasowe

Nowa kabina i dwa terminale

W Amazone Pantera 7004 montowana jest najnowsza kabina Claas z filtrem kategorii 4. Elementy obsługowe w nowym podłokietniku są specjalnie dostosowane do zakresu wyposażenia opryskiwacza samojezdnego. Operator ma do dyspozycji 2 terminale. Jeden przeznaczony jest do obsługi głównych podzespołów maszyny a drugi ISOBUS do sterowania elementami opryskiwacza. Wszystkie ważne funkcje Amazone Pantera 7004 można przypisać do przycisków joysticka jazdy.

– W dachu kabiny seryjnie zamontowanych jest teraz 12 reflektorów roboczych LED. W połączeniu z oświetleniem roboczym LED z tyłu maszyny oraz opcjonalnym oświetleniem LED każdego rozpylacza na belce polowej nie ma różnicy, czy pracujemy w dzień, czy w nocy – czytamy w komunikacie prasowym.

Amazone Pantera 7004 posiada nowy układ jezdny z oddzielnym zawieszeniem kół i wahaczami wzdłużnymi fot. materiały prasowe
Amazone Pantera 7004 posiada nowy układ jezdny z oddzielnym zawieszeniem kół i wahaczami wzdłużnymi fot. materiały prasowe

Belki polowe 24-48 m

Belka polowa może mieć szerokość roboczą w zakresie 24-48 m. Dzięki systemowi ContourControl, czyli aktywnego jej prowadzenia, można pracować z prędkością wynoszącą do wspomnianych 30 km/h. Producent zapewnia, że nie dzieje się to kosztem pogorszenia jakości opryskiwania.

2,25- 3,00 m – 

w takim zakresie może być zmieniany rozstaw kół opryskiwacza Amazone Pantera-W.

– Opcjonalnie dostępny jest system DirectInject. Za jego pomocą można w zależności od zapotrzebowania w ciągu kilku sekund dozować dodatki, dzięki czemu ten opryskiwacz samojezdny jest jeszcze bardziej elastyczny i wydajny. System jest całkowicie zintegrowany z obiegiem cieczy i funkcjami obsługi Pantery. Pozwala to wszystkie jego funkcje, od aktywacji aż po mycie, uruchomić naciskając przycisk w kabinie – informuje producent.

Opcjonalne oświetlenie LED każdego rozpylacza na belce polowej pozwala kontrolować ich pracę w nocy fot. materiały prasowe
Opcjonalne oświetlenie LED każdego rozpylacza na belce polowej pozwala kontrolować ich pracę w nocy fot. materiały prasowe
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą McCormick X5.120 w teście redakcyjnym Fendt plus Samson równa się wydajne nawożenie pofermentem