Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Opryskiwacz samojezdny Amazone Pantera 7004. Nowy układ jezdny robi różnicę

Dodano: 01.03.2024

Opryskiwacz samojezdny Pantera 7004 ze zbiornikiem o pojemności 7000 l i belką o szerokości do 48 m został flagową maszyną do opryskiwania firmy Amazone. Maszyna posiada unikatową konstrukcję układu jezdnego. Odrębne zawieszenie każdego z kół połączone jest z wahaczami wzdłużnymi.

Koła międzyrzędowe to opłacalna inwestycja. W firmie Grasdorf wiedzą o nich wszystko

Po co zmieniać koła klasyczne na koła międzyrzędowe? Odpowiedź jest prosta – z powodu rachunku ekonomicznego, który pozwala na takiej inwestycji z czasem zarabiać. Oczywiście stopa zwrotu zależy od rodzaju uprawy i jej wielkości. Karol Suchy, doradca techniczny w firmie Grasdorf podpowiada, jak do tego tematu podejść, aby nie popełnić błędu.
Czytaj dalej

Amazone Pantera 7004 napędzana jest silnikiem o mocy 306 KM. Producent podkreśla, że w połączeniu z niedużą masą własną maszyny wynoszącą ok. 12 t i możliwościami technicznymi opryskiwacza, pozwala to pracować z prędkością do 30 km/h.

Zawieszenie z wahaczami wzdłużnymi

– Nowy układ jezdny z oddzielnym zawieszeniem kół i wahaczami wzdłużnymi jest unikatowy w swojej konstrukcji. Hydrauliczno-pneumatyczne zawieszenie jest sterowane w sposób adaptacyjny, przez co można dopasować właściwości układu jezdnego optymalnie w zależności od sytuacji roboczej. Ten inteligentny układ sterowania gwarantuje maksymalną stabilność i najwyższy komfort podczas jazdy przy prostej i lekkiej budowie, w porównaniu z tradycyjnym układem zawieszenia pojedynczych kół. Dodatkowo system zapobiega rozkołysaniu, gdy zbiornik nie jest całkowicie napełniony, i umożliwia wysoką prędkość jazdy nawet na drogach o złej nawierzchni – czytamy w komunikacie prasowym.

2,05 m – 

to maksymalna średnica kół opryskiwacza Amazone Pantera 7004.

Amazone Pantera 7004 posiada hydrauliczną regulację rozstawu kół w zakresie 2,00-2,75 m. Dla rolników poszukujących większych rozstaw przygotowana została Pantera-W z rozstawem kół wynoszącym od 2,25 do 3,00 m. Prześwit w obydwu maszynach jest identyczny i wynosi ok. 1,30 m.

Po ustawieniu kół przednich na rozstaw minimalny, a tylnych na rozstaw maksymalny, za maszyną pozostają w sumie cztery ślady – po jednym dla koła.  fot. materiały prasowe
Po ustawieniu kół przednich na rozstaw minimalny, a tylnych na rozstaw maksymalny, za maszyną pozostają w sumie cztery ślady – po jednym dla koła. fot. materiały prasowe

Amazone Pantera 7004 i jazda w 4 śladach

Podczas pracy bez jazdy w ścieżkach technologicznych można załączyć funkcję przesunięcia śladów kół. Przednie ustawiają się wtedy na rozstaw minimalny, a tylne na rozstaw maksymalny. W efekcie za maszyną pozostają w sumie cztery ślady – po jednym dla koła.  Nie ma więc efektu podwójnego ugniatania w śladzie, co zwłaszcza w warunkach pracy na polu z nadmiernie wilgotną glebą niszczy jej strukturę i powoduje nadmierne ugniatanie. Funkcję przesunięcia śladów kół, w przeciwieństwie do funkcji jazdy na ukos, charakteryzuje ustawienie maszyny prosto do kierunku jazdy.

1,3 m – 

tyle wynosi prześwit opryskiwacza Amazone Pantera 7004.

– Kolejną cechą wyróżniającą opryskiwacz Pantera 7004 jest zintegrowana funkcja wyrównująca pozycję maszyny na zboczu. Czujniki wykrywają nachylenie pojazdu, przez co jest on automatycznie utrzymywany równolegle do określonego poziomu pochylenia podłoża. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości maszyny i hydrauliczno-pneumatycznym układem jezdnym, funkcja ta zapewnia wyjątkową stabilność na zboczach – informuje producent.

Elementy obsługowe w nowym podłokietniku są specjalnie dostosowane do zakresu wyposażenia opryskiwacza samojezdnego fot. materiały prasowe
Elementy obsługowe w nowym podłokietniku są specjalnie dostosowane do zakresu wyposażenia opryskiwacza samojezdnego fot. materiały prasowe

Nowa kabina i dwa terminale

W Amazone Pantera 7004 montowana jest najnowsza kabina Claas z filtrem kategorii 4. Elementy obsługowe w nowym podłokietniku są specjalnie dostosowane do zakresu wyposażenia opryskiwacza samojezdnego. Operator ma do dyspozycji 2 terminale. Jeden przeznaczony jest do obsługi głównych podzespołów maszyny a drugi ISOBUS do sterowania elementami opryskiwacza. Wszystkie ważne funkcje Amazone Pantera 7004 można przypisać do przycisków joysticka jazdy.

– W dachu kabiny seryjnie zamontowanych jest teraz 12 reflektorów roboczych LED. W połączeniu z oświetleniem roboczym LED z tyłu maszyny oraz opcjonalnym oświetleniem LED każdego rozpylacza na belce polowej nie ma różnicy, czy pracujemy w dzień, czy w nocy – czytamy w komunikacie prasowym.

Amazone Pantera 7004 posiada nowy układ jezdny z oddzielnym zawieszeniem kół i wahaczami wzdłużnymi fot. materiały prasowe
Amazone Pantera 7004 posiada nowy układ jezdny z oddzielnym zawieszeniem kół i wahaczami wzdłużnymi fot. materiały prasowe

Belki polowe 24-48 m

Belka polowa może mieć szerokość roboczą w zakresie 24-48 m. Dzięki systemowi ContourControl, czyli aktywnego jej prowadzenia, można pracować z prędkością wynoszącą do wspomnianych 30 km/h. Producent zapewnia, że nie dzieje się to kosztem pogorszenia jakości opryskiwania.

2,25- 3,00 m – 

w takim zakresie może być zmieniany rozstaw kół opryskiwacza Amazone Pantera-W.

– Opcjonalnie dostępny jest system DirectInject. Za jego pomocą można w zależności od zapotrzebowania w ciągu kilku sekund dozować dodatki, dzięki czemu ten opryskiwacz samojezdny jest jeszcze bardziej elastyczny i wydajny. System jest całkowicie zintegrowany z obiegiem cieczy i funkcjami obsługi Pantery. Pozwala to wszystkie jego funkcje, od aktywacji aż po mycie, uruchomić naciskając przycisk w kabinie – informuje producent.

Opcjonalne oświetlenie LED każdego rozpylacza na belce polowej pozwala kontrolować ich pracę w nocy fot. materiały prasowe
Opcjonalne oświetlenie LED każdego rozpylacza na belce polowej pozwala kontrolować ich pracę w nocy fot. materiały prasowe
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+