Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Postawili na ciągnik McCormick X6.616 bo nie miał konkurencji

Dodano: 14.02.2024
McCormick X6 fot. Tomasz Kuchta
O wyborze ciągnika McCormick X6.616 w przypadku Jokiela zadecydowała jego prostota konstrukcji oraz atrakcyjna zdaniem rolnika cena fot. Tomasz Kuchta

Znamy już powody, dla których rolnicy zdecydowali się na zakup traktora McCormick X6.616, pora więc sprawdzić, jakie są pierwsze wrażenia z jego użytkowania. Co się farmerom podoba w nowym nabytku, a co niekoniecznie?

Fendt 209 F Vario. Sadownik, z którego nie chce się wysiadać

Zachwycanie się największym flagowym ciągnikiem danego producenta jest zachowaniem naturalnym i to on najczęściej skrada show na wystawach. Prawdziwi koneserzy techniki rolniczej traktorowy majstersztyk inżynierski odnajdą jednak na przeciwnym biegunie rozmiarowym. Takim ciągnikiem jest Fendt 209 F Vario. Jak mówi jeden z jego polskich użytkowników, z tego ultrakompaktowego sadownika nie chce się wysiadać.

Czytaj dalej

McCormick X6.616 zakupiony przez Marcina Jokiela z pow. częstochowskiego ma już za sobą pierwsze przepracowane godziny. Jak obecnie jest on oceniany przez właściciela?

Od dealera prosto do ciężkiej pracy

Tuż po odbiorze ciągnika 18 grudnia 2023 r. rolnicy zagregowali go z ciężkim, bo ważącym ok. 2,5 t bez ziarna, agregatem uprawowo-siewnym marki Pöttinger, nabudowanym na bronie wirnikowej.

Nieco poniżej 12 l/ha 

– tyle paliwa zużył McCormick X6.616 Jokiela podczas siewu pszenicy agregatem uprawowo-siewnym nabudowanym na bronie wirnikowej.

Już na tym etapie okazało się, że całkiem spore gabaryty, jak na ciągnik tej klasy pozwoliły na swobodną pracę z tym zestawem. Dane techniczne pod tym względem są naprawdę mocną stroną McCormicka X6.616. Dość wspomnieć m.in. o rozstawie osi wynoszącym aż 2,88 m, masie własnej na poziomie ok. 6,7 t, czy przednim obciążnikom ważącym łącznie 720 kg. W efekcie otrzymujemy więc ciągnik ważący prawie 7,5 t.

McCormick X6 20 fot. Tomasz Kuchta
Agregat uprawowo-siewny nabudowany na bronie wirnikowej waży ok. 2,5 t bez ziarna. Jak się okazało, McCormick Jokiela radzi sobie bardzo dobrze z takim gabarytem fot. Tomasz Kuchta

Jak dotąd traktor przepracował ok. 20 godzin, gdzie przy siewie w/w agregatem zużył nieco poniżej 12 l/ha pracując przy prędkości ok. 8 km/h, co rolnik uznaje za dobry wynik.

Pierwsze wrażenia z pracy

Jak rolnik ocenia ciągnik przez pryzmat pierwszych prac nim wykonanych?

Podoba mi się świetna widoczność, jaką z perspektywy oczu operatora oferuje 4-słupkowa kabina. Pozytywnie zaskoczył mnie też mały promień skrętu. Co do wyciszenia wnętrza wydaje mi się, że prezentuje się ono podobnie, jak w nieco starszym ciągniku marki Same – wyjaśnia Marcin Jokiel.

W kwestii komfortu pracy gospodarz docenia pneumatycznie amortyzowany fotel operatora. Model ten nie może zostać wyposażony ani w amortyzowaną przednią oś, ani kabinę, co jednak dla gospodarza nie stanowi problemu.

McCormick X6 6 fot. Tomasz Kuchta
Mały promień skrętu pozytywnie zaskoczył rolnika w ciągniku o sporych przecież gabarytach fot. Tomasz Kuchta

Rolnik pozytywnie wypowiada się także o skrzyni biegów XtraShift, która oferuje aż 54 biegi do przodu oraz 18 do tyłu. Do dyspozycji operatora pozostaje w tym wypadku 6 biegów głównych oraz 3 półbiegi zmieniane pod obciążeniem. Do wyboru są również 3 zakresy pracy przekładni. Co istotne, na dźwigni zmiany biegów znalazł się też przycisk umożliwiający zmianę biegów głównych bez użycia sprzęgła nożnego.

Producent dobrze przemyślał codzienną obsługę serwisową ciągnika – operator ma bowiem bardzo dobry dostęp do miarki oleju, filtra powietrza, czy wreszcie do pakietu chłodnic, który w tym wypadku szeroko się otwiera, dzięki czemu łatwo będzie je przedmuchiwać.

McCormick X6 8 fot. Tomasz Kuchta
Świetny dostęp do pakietu chłodnic, filtra powietrza, czy miarki oleju to coś, co z pewnością doceni każdy operator ciągnika McCormick X6.616 przy codziennej obsłudze serwisowej fot. Tomasz Kuchta

W przyszłości Marcin Jokiel planuje zamontować do ciągnika przedni TUZ. Nie chodzi tu jednak o konieczność dodatkowego dociążania traktora, a o umożliwienie podczepiania wału Campbella, który wykorzystany jest przy siewie.

Co o ciągniku McCormick X6.616 mówi właściciel?

Ciekawostką może być fakt, że wewnątrz kabiny znalazł się wyłącznik akumulatora. Dzięki temu nawet gdy zapomnimy włączyć „masę” przed wejściem do ciągnika, nie będziemy musieli opuszczać kabiny, by ją włączyć.

Jak do tej pory, jedyny mankament zauważony przez rolnika dotyczy lewarka do zmiany biegów.

– Na jego głowni znajduje się piktogram ukazujący układ biegów i on nie jest dobrze spasowany, przez co słychać ciągłe jego rzegotanie. Z boku można by pomyśleć, że coś się dzieje w przekładni, a tu problem jest dużo mniej znaczący. Ja to we własnym zakresie podkleję silikonem i powinno być dobrze – wyjaśnia Jokiel.

McCormick X6 16 fot. Tomasz Kuchta
Piktogram ukazujący układ biegów znajdujący się na głowni dźwigni zmiany biegów nie jest dobrze zamocowany, przez co nieustannie hałasuje. Rolnik ma już swój pomysł, jak rozwiązać tę niedogodność fot. Tomasz Kuchta

Jak zatem gospodarz patrzy na zakup tego ciągnika po przepracowaniu nim 20 godzin?

– Pierwsze prace polowe utwierdzają mnie w przekonaniu, że dokonałem dobrej decyzji stawiając na ciągnik McCormick X6.616. Jest stabilny w czasie prac z ciężkimi maszynami, nie brakuje mu mocy, a dodatkowo jest dość prosty w konstrukcji, dzięki czemu w razie wystąpienia jakichś awarii powinienem sam bez problemu podołać naprawom – podsumowuje Marcin Jokiel, rolnik z powiatu częstochowskiego.

Rolnik zaznacza też, że McCormick X6.616 jest właściwie jedynym obecnie oferowanym traktorem, który łączy w sobie prostą budowę, brak zbędnej elektroniki, a do tego całość jest przyzwoicie wyceniona.

McCormick X6 21 fot. Tomasz Kuchta
W niedalekiej przyszłości rolnik planuje doposażyć ciągnik w przedni TUZ, by w czasie siewów móc współpracować z posiadanym wałem Campbella fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6 17 fot. Tomasz Kuchta
Ciekawe i komfortowe rozwiązanie – wyłącznik akumulator umieszczono wewnątrz kabiny fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6 11 fot. Tomasz Kuchta
4-słupkowa kabina zdaniem Jokiela oferuje świetną widoczność dookoła ciągnika fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6 9 fot. Tomasz Kuchta
Sercem ciągnika jest 6-cylindrowy silnik produkcji FPT o pojemności 6,7 l. W przypadku modeli X6.616 generuje on 155 KM mocy maksymalnej oraz 165 KM mocy maksymalnej z systemem zarządzania mocą fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6 10 fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6.616 nie może zostać wyposażony ani w amortyzację przedniej osi, ani w amortyzację kabiny fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6 13 fot. Tomasz Kuchta
Tak prezentuje się wnętrze ciągnika McCormick X6.616 fot. Tomasz Kuchta
McCormick X6 4 fot. Tomasz Kuchta
Ciągnik McCormick X6.616 w pełnej okazałości fot. Tomasz Kuchta
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami