Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

McCormick X6.616 to ciągnik 155-konny za 380 tys. zł netto

Dodano: 19.09.2023
McCormick X6.616 XtraShift wjeżdża na rynek. Czy wywoła spore zamieszanie swoją niską ceną? © Traktor24
McCormick X6.616 XtraShift wjeżdża na rynek z impetem. Czy wywoła spore zamieszanie swoją niską ceną? © Traktor24

Czy era prostych ciągników mechanicznych już przeminęła? Zdecydowanie nie i zapewne wielu rolników oraz przedsiębiorców rolnych z zainteresowaniem spojrzy na taką propozycję marki McCormick. Model X6.616 XtraShift to traktor 155-konny z silnikiem 6-cylindrowym, rozstawem osi 2,88 m i dopuszczalną masą całkowitą ponad 11,3 t.

Kombajn Claas Evion – znamy cenę modelu 410

Najnowszy kombajn od Claasa, czyli model Evion to z pewnością najgorętsza tegoroczna nowość. Oprócz pierwszych zachwytów na temat tej maszyny bardzo często pojawiało się pytanie, jak zostanie on wyceniony. Postanowiliśmy więc sprawdzić z jakiego pułapu startuje cennik Claasa Eviona.  
Czytaj dalej

Ciągnik ten kosztuje 380 tys. zł netto, co jest jedną z najlepszych propozycji w ujęciu ceny konia mechanicznego. Cena jednego KM w traktorze McCormick X6.616 wynosi 2451 zł netto.

 

W skład serii ciągników McCormick wchodzą dwa modele: X6.616 o mocy maksymalnej 155 KM (165 KM z EPM) i X6.618 o mocy maksymalnej  166 KM (175 KM z EPM).

McCormick X6.6 następcą G-Maxa

Osoby od lat śledzące rynek ciągników szybko dostrzegą w najnowszej serii McCormick X6.6 podobieństwo do ciągników tej marki produkowanych kilkanaście lat temu pod nazwą G-Max. I mają rację, bo konstrukcyjnie to identyczne traktory. Najnowszy ma przede wszystkim nowy silnik spełniający normę emisji spalin Stage V.

108 – 

tyle wynosi liczba biegów do jazdy do przodu w ciągniku McCormick X6.6 ze skrzynią przekładniową w wersji z biegami pełzającymi.

Jednostka napędowa pochodzi ze stajni FPT Industrial i ma pojemność 6,7 l. Ten 6-cylindrowy, 24-zworowy motor osiąga moc maksymalną 155 KM przy obrotach wynoszących 1900 na minutę. Może ona wzrosnąć do 165 KM z systemem EPM, czyli mocy dodatkowej dostępnej np. podczas pracy ciągnika z załączonym WOM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 652 Nm i osiągany jest przy 1400 obr/min. Silnika (676 z EPM).

McCormick serii X6.6 ma 3 półbiegi, a skrzynia przekłądniowa oferuje w sumie 54 przełożenia do jazdy do przodu © Traktor24
McCormick serii X6.6 ma 3 półbiegi, a skrzynia przekładniowa oferuje w sumie 54 przełożenia do jazdy do przodu © Traktor24

Za oczyszczanie spalin odpowiada system HI-eSCR2, który zajmuje niewiele miejsca. Spaliny trafiają do katalizatora utleniającego (DOC), wtryskiwany jest do nich płyn AdBlue, poddawane są procesowi selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i na koniec trafiają do katalizatora czyszczącego.

McCormick X6.6 ze skrzynią 54-biegową

W ciągniku McCormick serii X6.6 montowany jest układ napędowy produkcji grupy ARGO Tractors. Z racji tego, że jest to prosty traktor mechaniczny nie ma możliwości zamontowania amortyzowanej osi przedniej. Za to przekładnia XtraShift oferuje aż 54 biegi do jazdy do przodu i 18 do jazdy do tyłu. Można je uzyskać z kombinacji 3 półbiegów Powershift (H-M-L), 6 biegów głównych i 3 zakresów. Większa dźwignia pozwala za pomocą przycisków zmieniać przełożenia bez użycia sprzęgła i załączyć jeden z biegów głównych, a mniejsza służy do zmiany zakresu. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 km/h. Dostępna jest również przekładnia 108/36 z dodatkowym czwartym zakresem tzw. pełzającym. Tak doposażony ciągnik ma prędkość minimalną wynoszącą 350 m/h.

280 l – 

tyle wynosi pojemność zbiornika paliwa ciągnika McCormick serii X6.6.

Do zmiany kierunku jazdy służy dźwignia rewersera elektrohydraulicznego Power Shuttle umieszczona tradycyjnie z lewej strony pod kołem kierownicy. Zmieniając przełożenia główne nie trzeba używać pedału sprzęgła nożnego, bo można użyć przycisku znajdującego się na głowni dźwigni zmiany biegów (funkcja wysprzęglania).

Dariusz Wilanowski, menadżer produktu w ARGO Polska © Traktor24
Dariusz Wilanowski, menadżer produktu w ARGO Polska © Traktor24

McCormick X6.6 z obszerną kabiną

W traktorze McCormick serii X6.6 montowany jest obszerna kabina 4-słupkowa z otwieranym szyberdachem. Fotel operatora posiada amortyzację pneumatyczną, a w ciepłe dni lub na zaparowane od wewnątrz szyby można załączyć klimatyzację. Traktor ma 10 halogenowych świateł roboczych, w tym 6 na kabinie.

180 KM – 

do maksymalnie takiego poziomu mocy przystosowana jest skrzynia biegów XtraShift montowana w ciągniku McCormick serii X6.6.

Osoby poszukujące nowoczesności mogą doposażyć ciągnik w układ kierowania automatycznego i rozwiązania telematyczne. Pierwszy oparty na kierownicy elektrycznej dostarcza firma Topcon (PSM Precision Steering Management), a drugi firma Actia (McCormick Fleet Management). Wtedy na dach ciągnika trafia odbiornik nawigacji satelitarnej i moduł telematyczny, które zamknięte są w jednej obudowie. Ponadto w kabinie montowany jest wyświetlacz. Należy dodać, że dostępna jest także platforma do zarządzania gospodarstwem McCormick Farm, którą dostarcza firma X-Farm.

Sławomir Lewczyk, dyrektor sprzedaży w ARGO Polska © Traktor24
Sławomir Lewczyk, dyrektor sprzedaży w ARGO Polska © Traktor24

McCormick X6.6 unosi 8,4 t

–  Zamknięty układ hydrauliczny (CCLS) z pompą o zmiennym wydatku ma całkowity przepływ 110 l/min. i obsługuje do pięciu zaworów i elektroniczny tylny podnośnik o udźwigu do 8400 kg. Elektrohydraulicznie sterowane mokre sprzęgło wielotarczowe umożliwia płynne i modulowane załączanie WOM, o prędkościach 540/1000 obr./min. – mówi Sławomir Lewczyk, dyrektor sprzedaży w ARGO Polska.

–  McCormick serii X6.6 przeznaczony jest głównie dla niewykwalifikowanych operatorów, którzy czują się dobrze w ciągniku nienaszpikowanym elektroniką. To ciągnik bez EGR-u, bardzo żwawy, którym można ruszać z nawet biegu szóstego. Ma bardzo duże możliwości balastowania i uzyskania odpowiedniego dla danej pracy stosunku masy do mocy.  Masa wysyłkowa wynosi 6700 kg, a dopuszczalna całkowita 11300 kg. Przedni obciążnik jest mocno wysunięty, co pozwala dociążyć oś przednią. Ponadto jest to ciągnik bardzo zwrotny – podsumowuje Dariusz Wilanowski, menadżer produktu w ARGO Polska.

McCormick X6.616 XtraShift to ciągnik 6-cylindrowy o mocy 155 KM © Traktor24
McCormick X6.616 XtraShift to ciągnik 6-cylindrowy o mocy 155 KM © Traktor24
Jednostka napędowa pochodzi ze stajni FPT Industrial i ma pojemność 6,7 l. Ten 6-cylindrowy, 24-zworowy motor osiąga moc maksymalną 155 KM przy obrotach wynoszących 1900 na minutę © Traktor24
Jednostka napędowa pochodzi ze stajni FPT Industrial i ma pojemność 6,7 l. Ten 6-cylindrowy, 24-zworowy motor osiąga moc maksymalną 155 KM przy obrotach wynoszących 1900 na minutę © Traktor24
Do zmiany kierunku jazdy służy rewersor elektrohydrauliczny © Traktor24
Do zmiany kierunku jazdy służy rewersor elektrohydrauliczny © Traktor24
Prawa konsola jest przejrzysta i nie powinna sprawiać problemów obsługowych nawet niewykwalifikowanym operatorom © Traktor24
Prawa konsola jest przejrzysta i nie powinna sprawiać problemów obsługowych nawet niewykwalifikowanym operatorom © Traktor24
Ciągnik McCormick serii X6.6 można zamówić z 3 lub 5 parami gniazd hydraulicznych © Traktor24
Ciągnik McCormick serii X6.6 można zamówić z 3 lub 5 parami gniazd hydraulicznych © Traktor24
W ciągniku McCormick serii X6.6 montowany jest układ napędowy produkcji grupy ARGO Tractors © Traktor24
W ciągniku McCormick serii X6.6 nie ma możliwości zamontowania amortyzacji osi przedniej © Traktor24
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą