Seria ciągników Deutz-Fahr 5095 Keyline z rozstawem osi 2400 mm obejmuje 4 modele o mocach maksymalnych: 75 (5075), 95 (5095) i 106 KM (5105). Najsilniejszy model występuje również w wersji ze wzmocnionymi osiami, co pozwoliło zwiększyć jego DMC do 7 ton. Pozostałe mają ten parametr na poziomie 6,5 tony. Największą zaletą wszystkich traktorów serii Deutz-Fahr 5 Keyline jest wyśrodkowane połączenie mechaniki z elektroniką.
Traktor o mocy znamionowej 90 i maksymalnej 95 KM zagregowaliśmy z zawieszaną krótką broną talerzową zakończoną wałem rurowym. Jej szerokość robocza wynosiła 3,5 m, a masa 1,5 tony. Okazało się to trafnym połączeniem. Przy głębokości roboczej 11-12 cm, pracując na ekonomicznych obrotach silnika wynoszących 1700 na minutę, uzyskiwaliśmy prędkość 8,5 km/h. Na uwrociu schodziliśmy do 1050 obr./min., w czym pomagał przycisk pamięci obrotów silnika. Drugi służył do ponownego wzrostu obrotów przewidzianych do pracy.
W ciągniku Deutz-Fahr 5095 Keyline montowany jest silnik koncernu SDF o nazwie FARMotion 45. Jego 4 cylindry przekładają się na pojemność 3,85 l. Norma emisji spalin Stage V osiągana jest z pomocą katalizatora DOC, który znajduje się pod maską. W jej spełnieniu pomaga również filtr cząstek stałych DPF i system SCR, czyli wtryskiwanie do spalin płynu AdBlue (inaczej DEF). Odpowiadające za to elementy zabudowano u podstawy tłumika przy słupku B kabiny. Można to uznać za wizerunkowy minus traktora, ale co ważne dla operatora nie ma to już tak dużego znaczenia. Kierując ciągnikiem tuba za słupkiem kabiny częściowo ogranicza pole widzenia, ale nie zasłania widoku na przednie koło prawe.
Jeździliśmy ciągnikiem Deutz-Fahr 5095 Keyline ze skrzynią przekładniową 20+20 Hi-Lo, czyli z półbiegiem pozwalającym zmienić przełożenie bez przerywania strumienia momentu obrotowego w nitce napędowej ciągnika. W tej skrzyni biegów, mała dźwignia służy do wyboru przełożeń polowych (żółw) lub szosowych (zając), a duża do załączenia jednego z 5 biegów podstawowych. Można je zmieniać naciskając pedał sprzęgła nożnego lub przycisk zamontowany na głowni wyższej dźwigni służącej do obsługi przekładni. Tam też znajdują się dwa przyciski – do załączania biegu Powershift i jego wyłączania.
to cena sugerowana (w maju 2024 r.) recenzowanego w artykule (z takim wyposażeniem) ciągnika Deutz-Fahr 5095 Keyline. W przypadku zamówienia tego traktora z fotelem pasażera wyposażonym w homologowany pas bezpieczeństwa, cena wzrasta o 2 tys. zł netto.