Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Pierwsze wrażenia z pracy ciągnikiem Deutz-Fahr 5125

Dodano: 08.08.2023
Jakie są pierwsze wrażenia po przepracowaniu 50 godzin ciągnikiem Deutz-Fahr 5125? Tomasz_Kuchta ©Traktor24.pl
Jakie są pierwsze wrażenia po przepracowaniu 50 godzin ciągnikiem Deutz-Fahr 5125? fot. Tomasz Kuchta

Po zakupie ciągnika Deutz-Fahr 5125 w gospodarstwie państwa Kręckich zapanowała wielka radość. Czy po przepracowaniu 50 godzin towarzyszą im te same emocje? Sprawdźmy to.

Tak niewielki przebieg to oczywiście za mało, by móc kompleksowo ocenić ciągnik, jednak równocześnie to wystarczająco, by móc pokazać co się rolnikowi w tej maszynie podoba, a co nie. Czy z perspektywy czasu zakup ciągnika Deutz-Fahr 5125 był dobrym wyborem?

Kupił ciągnik McCormick X5.120, bo skusiła go reklama

Gdy stoimy przed decyzją zakupową ciągnika na ogół rozważamy całe mnóstwo czynników. Niekiedy jednak o wyborze konkretnego producenta może zadecydować… reklama. Tak było w przypadku ciągnika McCormick X5.120.
Czytaj dalej

Stworzony do pracy z ładowaczem czołowym

W momencie zakupu do ciągnika został zamontowany ładowacz czołowy Inter-Tech IT 1600 i jak twierdzi gospodarz, ten duet doskonale ze sobą współpracuje.

Konstrukcja ciągnika ze ściętą maską świetnie sprawdza się przy pracy z ładowaczem, bowiem nie ogranicza widoczności na osprzęt zaczepiony do ładowacza. Przeszklony szyberdach z kolei poprawia widoczność na ładowacz w górnym jego położeniu – zaznacza Krzysztof Kręcki.

Przy współpracy z ładowaczem nieoceniony jest również rewers elektrohydrauliczny z regulacją czułości jego pracy, a całość dopełnia skrzynia biegów z jednym półbiegiem zmienianym pod obciążeniem. Na pokładzie znajdziemy także funkcję Stop&Go, która umożliwia operatorowi zatrzymanie ciągnika i ponowne ruszenie jedynie przy wciśnięciu pedału hamulca, bez konieczności użycia sprzęgła.

Pod maską ciągnika Deutz-Fahr 5125 pracuje 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,8 l. Tomasz_Kuchta ©Trakt
Pod maską ciągnika Deutz-Fahr 5125 pracuje 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,8 l fot. Tomasz Kuchta

Raport z pracy ciągnikiem Deutz-Fahr 5125

Po przesiadce z Farmtraca 84WD rolnik zauważa diametralną poprawę, jeśli chodzi o komfort pracy operatora.

– Szczelna kabina, nieźle wyciszona, do tego klimatyzowane wnętrze oraz fotel amortyzowany pneumatycznie powodują, że wielogodzinna praca jest dla mnie bardzo komfortowa, do tego dzięki 4-słupkowej kabinie mamy bardzo dobrą widoczność na boki – dodaje Kręcki.

Na dużego plusa zdaniem gospodarza zasługuje obsługa tylnego podnośnika za pomocą przycisków umieszczonych na tylnych błotnikach, to szczególnie przydatne przy podpinaniu maszyn bez obecności drugiej osoby. Standardem w ciągniku był także zaczep automatyczny.

Komfort podpinania maszyn w pojedynkę podnoszą przyciski do obsługi tylnego podnośnika umieszczone na błotniku. Tomasz_Kuchta ©Traktor24.pl
Komfort podpinania maszyn w pojedynkę podnoszą przyciski do obsługi tylnego podnośnika umieszczone na błotniku fot. Tomasz Kuchta

Użytkowanie nowoczesnego ciągnika z zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin powoduje, iż w gospodarstwie należy mieć płyn AdBlue, który trzeba będzie dolać, gdy poinformuje nas o tym komputer pokładowy. Przez 50 godzin pracy filtr DPF nie wymagał procedury wypalania.

A czy jest coś, co aktualnie nie do końca podoba się rolnikowi?

– Z drobiazgów, które mogą irytować w przypadku posiadania nieoryginalnego ładowacza czołowego należy wspomnieć o utrudnionym dostępie do wskaźnika poziomu oleju silnikowego. W praktyce już wieczorem dnia poprzedniego trzeba mocno skręcić kołami, aby rano nieco ułatwić dojście do miarki. Dodatkowo przewód hydrauliczny od rozdzielacza ociera o przedni prawy błotnik, to też należałoby zmodyfikować – dodaje Krzysztof Kręcki.

Niefabryczny ładowacz czołowy utrudnia nieco dostęp do wskaźnika poziomu oleju . Deutz Fahr 5125 (5)_Tomasz_Kuchta ©Traktor24.pl
Niefabryczny ładowacz czołowy utrudnia nieco dostęp do wskaźnika poziomu oleju fot. Tomasz Kuchta

Po przepracowaniu 50 godzin rolnik poruszając się w skali ocen szkolnych wystawia swojemu ciągnikowi ocenę „4+”, a nawet „5-”.

– To zdecydowanie warty polecenia model, który całkowicie spełnia moje oczekiwania. Jest komfortowy, mocny, a przy okazji ma atrakcyjny wygląd zewnętrzny. Szczególnie warto rozważyć jego zakup, jeśli planujemy pracować z ładowaczem czołowym – podsumowuje Kręcki.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą McCormick X5.120 w teście redakcyjnym Fendt plus Samson równa się wydajne nawożenie pofermentem