Czytaj dalej
To dobrze znana bezstopniowa skrzyni biegów TTV, która we wszystkich modelach, przy obrotach silnika 1689 na minutę, pozwala na jazdę z prędkością 50 km/h. W traktorze flagowym 6180 TTV są jeszcze mniejsze i wynoszą 1613 obr./min. Ciągnik Deutz-Fahr serii 6 TTV ma również zwiększoną dopuszczalną masę całkowitą (DMC) do 13,5 t, co w porównaniu do modeli generacji poprzedniej oznacza zwiększenie masy całkowitej o tonę. W traktorach najnowszej serii 6 TTV wynosi ona zależnie od konfiguracji od 11,5 do 12,5 t.
Najnowsze ciągniki Deutz-Fahr serii 6 TTV mają zmienione zbiorniki paliwa. Wlew znajduje się teraz tylko po lewej stronie traktora. Bak modelu 6-cylindrowego ma pojemność 350 l, a 4-cylindrowego 300 l. Zmiana ta pozwoliła powiększyć zbiornik oleju hydraulicznego, który trafia do maszyny zagregowanej z ciągnikiem. Mieści on teraz 60 l, co pozwala pracować ze sprzętem mającym duży apetyt na olej z traktora, czyli np. przyczepy z wielkimi siłownikami.
tyle oleju hydraulicznego może podać ciągnik Deutz-Fahr serii 6 do maszyny z nim zagregowanej.
Standardowy układ hydrauliczny oparty jest na pompie Load-Sensing o wydajności 120 l/min. Lepiej jednak od razu wybrać większą podającą do 160 l/min. Ciągniki Deutz-Fahr ze skrzyniami biegów TTV mają odrębny zbiornik oleju przekładniowego i hydraulicznego, co jest ich dużą zaletą. Dlaczego? Podłączenie traktora do maszyny z zanieczyszczonym olejem nie wpłynie na skrócenie trwałości podzespołów przekładni.
tyle w ciągnikach Deutz-Fahr serii 6 TTV wynosi maksymalny wydatek pompy hydraulicznej Load-Sensing.
Tylny WOM oferuje cztery prędkości robocze: 540/540ECO oraz 1000/1000ECO. Dostępny jest również WOM przedni 1000 lub 1000ECO. Udźwig maksymalny tylnego podnośnika wynosi 9700 kg. TUZ przedni jest dostępny w dwóch wersjach o maksymalnym udźwigu 3800 lub 4110 kg. Zyskał on funkcję pływającą, co pozwala bezpieczniej pracować z kosiarkami czołowymi. W razie gwałtownego podbicia maszyny nie spowoduje to przeniesienia sił na traktor, bo zostanie ono zamortyzowane zwolnieniem ciśnienia oleju w siłownikach ramion podnośnika przedniego.
Ciągniki Deutz-Fahr z przekładnią TTV mogą być wyposażone w kabinę dostępną w dwóch wariantach powiązanych z opcjami hydrauliki. MaxiVision+ pozwala obsługiwać 2 obwody sterowane mechanicznie i 2 elektronicznie. Natomiast w kabinie MaxiVisionPro dostępnych jest maksymalnie 5 obwodów sterowanych elektronicznie. W tej wersji montowany jest 12-calowy iMonitor zintegrowany z podłokietnikiem MaxCom.
Wszystkie wersje kabiny MaxiVision posiadają nowe, większe o 65% lusterka wsteczne. Ponadto na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się takie udogodnienia jak m.in.: otwierana przednia szyba, uchwyty na urządzenia mobilne, mobilna chłodziarka czy system nagłośnienia premium 4.1 z subwooferem.
– Najbardziej zaawansowane i wyrafinowane systemy automatycznego prowadzenia i telemetrii pozwalają uniknąć niepotrzebnych nakładek, oszczędzając paliwo, zmniejszając zużycie podzespołów i minimalizując czas pracy operatora. Spośród nowoczesnych systemów wyróżnia się funkcja Auto-Turn, umożliwiająca automatyczne zawracanie ciągnika na uwrociach. iMonitor pozwala zarządzać wszystkimi funkcjami ciągnika, nawigacji i maszyny. Nowe oprogramowanie H5 jest bardziej intuicyjne i posiada nowe wygodne funkcje, takie jak: nowy sposób grupowania linia prowadzenia AB, lepsza obsługa danych, nowy tryb dzienny, uproszczony przepływ danych i wiele innych. Dzięki funkcji XTEND, iMonitor można bezprzewodowo połączyć ze smartfonem lub tabletem. Zapewnia to operatorowi lepszy podgląd na nawigację lub ISOBUS. Umożliwia także regulację ustawień maszyny, spoza kabiny ciągnika. Nowe modele Serii 6 TTV są wyposażane w 5-letni okres dostępu do transmisji danych, czyli do sieci Internet – wyjaśnia Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.
– Po raz pierwszy również modele 4-cylindrowe są dostępne w specjalnej wersji wyposażenia Warrior z czarnym lakierem oraz ekskluzywnym wyposażeniem, między innymi z reflektorami LED. Dla tych, którzy oczekują jeszcze więcej, ciągniki te można zamówić w wyjątkowej „edycji specjalnej Lamborghini – zaznacza Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.
Najnowsze ciągniki Deutz-Fahr serii 6 TTV można już zamawiać u dealerów tej marki z terminem realizacji w roku 2024. Modele 4-cylindrowe 6160.4 i 6170.4 mają moce maksymalne wynoszące odpowiednio 161 i 171 KM. Natomiast 4 modele 6-cylindrowe od 161 do 192 KM z boostem.