Zmian w fabryce Valtry jest sporo. Część z nich wymuszona była rosnącymi gabarytami ciągników produkowanych w Suolahti. Mowa między innymi o modelach serii Q oraz S.
Czytaj dalej
Najbardziej zauważalną zmianą w fińskiej fabryce jest nowa lakiernia Valtry o powierzchni 2000 m2. Budynek ten znajduje się bezpośrednio przy głównej linii montażowej. Jak zapewnia producenta, podstawowym założeniem podczas budowy nowej lakierni było zapewnienie wysokiej jakości malowania oraz zwiększenie wydajności procesu.
taką powierzchnię ma zupełnie nowa lakiernia Valtry w fińskiej fabryce w Suolahti.
W nowej lokalizacji zmontowane podwozia ciągników są przenoszone z linii montażowej do nowej lakierni za pomocą wózków samojezdnych AGV (ang. automated guided vehicles). Następnie podwozia są mocowane i przenoszone za pomocą przenośników podwieszanych.
Ta podwieszana metoda transportu i dodatkowa przestrzeń w nowym budynku pozwala na bardziej wydajne procesy mycia i suszenia. Ponadto roboty malujące i gruntujące mają pełny dostęp do podwozia z obu stron, dzięki czemu mogą pracować z największą wydajnością.
Stara lakiernia została wybudowana w 1969 roku i mieściła się w głównej hali montażowej. Chociaż technologia malowania rozwijała się przez lata, istniejąca lakiernia nie była wystarczająco duża, aby pomieścić najnowsze ciągniki Valtra o dużej mocy – serie Q i S.
Przeniesienie lakierni zwolniło miejsce na linii montażowej i umożliwiło przyspieszenie tempa produkcji. Warunki pracy w zakładzie montażowym również uległy znacznej poprawie, ponieważ wyeliminowano uciążliwy hałas, ciepło i wilgoć pochodzące ze starej lakierni.
Valtra rozbudowuje i modernizuje również fabrykę przekładni w Suolahti, w której produkowane są obecnie przekładnie stosowane w ciągnikach serii N i T. Ponadto przekładnie Powershift produkowane w Suolahti dostarczane są na rynek Ameryki Południowej, a komponenty przekładni wysyłane są również do innych zakładów AGCO. W przyszłości przekładnie AGCO CVT stosowane w seriach Q i S będą również produkowane w Finlandii.
Nowe stanowisko do testowania przekładni umożliwi rozszerzenie produkcji ciągników o większej mocy, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów.
Do pozostałych, niedawnych inwestycji należy między innymi nowy zautomatyzowany system produkcyjny FMS 5 (Flexible Manufacturing System), który jest połączony z magazynem materiałów i dwoma najnowocześniejszymi stanowiskami do obróbki skrawaniem. System ten zapewnia stałą jakość i jednocześnie pozwala na zwiększenie wydajności. Trzy dodatkowe centra obróbcze zakończą tworzenie FMS na początku 2024 r.
– Inwestujemy w technologię, która nie tylko poprawia jakość i wydajność naszej produkcji, ale także poprawia bezpieczeństwo i warunki pracy naszych pracowników. Dzięki zwiększonej automatyzacji i precyzyjnej obróbce nasi operatorzy mogą pracować w czystszym i cichszym środowisku – wyjaśnia Tiina Herlevi, dyrektor ds. produkcji Valtra EME.
W drugiej połowie 2024 r. dzięki uruchomieniu zupełnie nowego centrum walidacji zespoły inżynieryjne będą mogły korzystać z przyspieszonych wyników testów.
Budynek o powierzchni 850 m2 z pełną klimatyzacją umożliwi testowanie całych ciągników lub poszczególnych modułów w ekstremalnie wysokich lub niskich temperaturach oraz przy różnym poziomie wilgotności powietrza – niezależnie od pogody na zewnątrz.
– Nowe centrum walidacji usprawni procesy inżynieryjne i badawcze, co jest korzystne zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników. Wkrótce będziemy mogli dokładnie testować moduły ciągnika pod obciążeniem i w ekstremalnych temperaturach przez cały rok tutaj, w Suolahti. Ta zmiana przyspieszy rozwój i testowanie na przykład przyszłych źródeł energii i technologii w ekstremalnych temperaturach lub technologii zarządzania temperaturą w kabinie – wyjaśnia dyrektor ds. inżynierii Valtry, Henry Palonen.