Czytaj dalej
Ciągnik ten kosztuje 380 tys. zł netto, co jest jedną z najlepszych propozycji w ujęciu ceny konia mechanicznego. Cena jednego KM w traktorze McCormick X6.616 wynosi 2451 zł netto.
W skład serii ciągników McCormick wchodzą dwa modele: X6.616 o mocy maksymalnej 155 KM (165 KM z EPM) i X6.618 o mocy maksymalnej 166 KM (175 KM z EPM).
Osoby od lat śledzące rynek ciągników szybko dostrzegą w najnowszej serii McCormick X6.6 podobieństwo do ciągników tej marki produkowanych kilkanaście lat temu pod nazwą G-Max. I mają rację, bo konstrukcyjnie to identyczne traktory. Najnowszy ma przede wszystkim nowy silnik spełniający normę emisji spalin Stage V.
tyle wynosi liczba biegów do jazdy do przodu w ciągniku McCormick X6.6 ze skrzynią przekładniową w wersji z biegami pełzającymi.
Jednostka napędowa pochodzi ze stajni FPT Industrial i ma pojemność 6,7 l. Ten 6-cylindrowy, 24-zworowy motor osiąga moc maksymalną 155 KM przy obrotach wynoszących 1900 na minutę. Może ona wzrosnąć do 165 KM z systemem EPM, czyli mocy dodatkowej dostępnej np. podczas pracy ciągnika z załączonym WOM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 652 Nm i osiągany jest przy 1400 obr/min. Silnika (676 z EPM).
Za oczyszczanie spalin odpowiada system HI-eSCR2, który zajmuje niewiele miejsca. Spaliny trafiają do katalizatora utleniającego (DOC), wtryskiwany jest do nich płyn AdBlue, poddawane są procesowi selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i na koniec trafiają do katalizatora czyszczącego.
W ciągniku McCormick serii X6.6 montowany jest układ napędowy produkcji grupy ARGO Tractors. Z racji tego, że jest to prosty traktor mechaniczny nie ma możliwości zamontowania amortyzowanej osi przedniej. Za to przekładnia XtraShift oferuje aż 54 biegi do jazdy do przodu i 18 do jazdy do tyłu. Można je uzyskać z kombinacji 3 półbiegów Powershift (H-M-L), 6 biegów głównych i 3 zakresów. Większa dźwignia pozwala za pomocą przycisków zmieniać przełożenia bez użycia sprzęgła i załączyć jeden z biegów głównych, a mniejsza służy do zmiany zakresu. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 km/h. Dostępna jest również przekładnia 108/36 z dodatkowym czwartym zakresem tzw. pełzającym. Tak doposażony ciągnik ma prędkość minimalną wynoszącą 350 m/h.
tyle wynosi pojemność zbiornika paliwa ciągnika McCormick serii X6.6.
Do zmiany kierunku jazdy służy dźwignia rewersera elektrohydraulicznego Power Shuttle umieszczona tradycyjnie z lewej strony pod kołem kierownicy. Zmieniając przełożenia główne nie trzeba używać pedału sprzęgła nożnego, bo można użyć przycisku znajdującego się na głowni dźwigni zmiany biegów (funkcja wysprzęglania).
W traktorze McCormick serii X6.6 montowany jest obszerna kabina 4-słupkowa z otwieranym szyberdachem. Fotel operatora posiada amortyzację pneumatyczną, a w ciepłe dni lub na zaparowane od wewnątrz szyby można załączyć klimatyzację. Traktor ma 10 halogenowych świateł roboczych, w tym 6 na kabinie.
do maksymalnie takiego poziomu mocy przystosowana jest skrzynia biegów XtraShift montowana w ciągniku McCormick serii X6.6.
Osoby poszukujące nowoczesności mogą doposażyć ciągnik w układ kierowania automatycznego i rozwiązania telematyczne. Pierwszy oparty na kierownicy elektrycznej dostarcza firma Topcon (PSM Precision Steering Management), a drugi firma Actia (McCormick Fleet Management). Wtedy na dach ciągnika trafia odbiornik nawigacji satelitarnej i moduł telematyczny, które zamknięte są w jednej obudowie. Ponadto w kabinie montowany jest wyświetlacz. Należy dodać, że dostępna jest także platforma do zarządzania gospodarstwem McCormick Farm, którą dostarcza firma X-Farm.
– Zamknięty układ hydrauliczny (CCLS) z pompą o zmiennym wydatku ma całkowity przepływ 110 l/min. i obsługuje do pięciu zaworów i elektroniczny tylny podnośnik o udźwigu do 8400 kg. Elektrohydraulicznie sterowane mokre sprzęgło wielotarczowe umożliwia płynne i modulowane załączanie WOM, o prędkościach 540/1000 obr./min. – mówi Sławomir Lewczyk, dyrektor sprzedaży w ARGO Polska.
– McCormick serii X6.6 przeznaczony jest głównie dla niewykwalifikowanych operatorów, którzy czują się dobrze w ciągniku nienaszpikowanym elektroniką. To ciągnik bez EGR-u, bardzo żwawy, którym można ruszać z nawet biegu szóstego. Ma bardzo duże możliwości balastowania i uzyskania odpowiedniego dla danej pracy stosunku masy do mocy. Masa wysyłkowa wynosi 6700 kg, a dopuszczalna całkowita 11300 kg. Przedni obciążnik jest mocno wysunięty, co pozwala dociążyć oś przednią. Ponadto jest to ciągnik bardzo zwrotny – podsumowuje Dariusz Wilanowski, menadżer produktu w ARGO Polska.