Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Opona ciągnikowa o niskich oporach toczenia. To możliwe z Trelleborg TM1 Eco Power

Dodano: 18.11.2023

Do wczoraj wydawało się, że o wpływie opon rolniczych ciągnika na zużycie paliwa napisano już wszystko. Pojawienie się opony Trelleborg TM1 Eco Power zmusza do podjęcia tego tematu na nowo. W porównaniu z jej klasycznym odpowiednikiem klasy premium, ma ona niższe opory toczenia. Zależnie od podłoża, różnica może wynieść do 47%! Największa jest na podłożu twardym, czyli podczas jazdy po drogach oraz na glebach zwięzłych.

Agritechnica 2023. SaMASZ z nową kolorystyką maszyn i dziewięcioma nowościami

Targi Agritechnica 2023 jeszcze trwają, ale SaMASZ już może zaliczyć je do udanych. Zwiedzających targi pozytywnie zaskoczyła nowa kolorystyka maszyn przygotowana z okazji przyszłorocznego 40-lecia firmy. Dodając do tego aż 9 nowych maszyn i informacje o członkostwach firmy SaMASZ w stowarzyszeniach AEF i VDMA możemy powiedzieć, że mamy producenta klasy światowej.

Czytaj dalej

Najnowsza seria opon Trelleborg TM1 Eco Power została oficjalnie zaprezentowana podczas konferencji prasowej, która towarzyszyła wystawie Agritechnica 2023. Ogumienie to weszło na rynek z przytupem, bo wyposażony w nie ciągnik elektryczny Fendt e107 V Vario zdobył tytuł Tractor of the Year 2024 Sustainable Toty.

Z oponami Trelleborg Fendt pracuje dłużej

Zastosowanie innowacyjnych opon Trelleborg w ciągniku elektrycznym ma niezaprzeczalną zaletę. Mniejsze opory toczenia pozwalają traktorowi zajechać dalej na drodze i pracować dłużej na polu. W tradycyjnym ciągniku spalinowym przekłada się to na niższe zużycie paliwa.

26% – 

o taką wartość zmniejszony jest poślizg opony Trelleborg TM1 Eco Power na glebie twardej, w porównaniu do odpowiadającej jej rozmiarem opony standardowej klasy premium.

Jednym z kluczowych elementów innowacyjnego bieżnika najnowszej opony Trelleborg jest żebro centralne, które poprawia jej właściwości jezdne. Przekłada się to na wspomniane niższe opory toczenia. Po bokach żebra centralnego znajdują się klocki bieżnika o unikatowej konstrukcji mającej na celu zwiększenie przyczepności na twardych nawierzchniach. Przy bokach opony przestrzenie pomiędzy protektorami są już większe, aby zwiększyć samooczyszczanie opony i jej przyczepność do podłoża.

Najnowsze opony Trelleborg TM1 Eco Power posiadają zdolność do samooczyszczania przestrzeni pomiędzy klockami bieżnika. Można w tych miejscach dostrzec konstrukcję tarasową, pozwalającą na szybsze usuwanie zgromadzonej tam gleby. Dzięki temu podczas pracy opony przestrzenie te w pewnym stopniu poruszają się względem siebie i następuje ich samooczyszczanie. Ten patent firmy Trelleborg jest od dawna stosowany w oponach ciągnikowych tego producenta – więcej tutaj.

Mniejsze ugięcie na boki

Kolejną zaletą opony Trelleborg TM1 Eco Power jest wyższa odporność na obciążenia boczne. Producent podaje, że w porównaniu z oponą standardową klasy premium w rozmiarze 380/70 R24, ugięcie przy obciążeniu 1650 kg i ciśnieniu 1,6 bar, jest niższe o 5%. Mniej odkształcona ściana boczna opony zwiększa bezpieczeństwo jazdy pod dużym obciążeniem. Ponadto przekłada się na większa stabilność w czasie jazdy drogowej i zwiększenie komfortu pracy operatora ciągnika.

65% – 

aż tyle materiałów pochodzących z recyklingu i bioproduktów wykorzystywanych jest do produkcji najnowszej opony Trelleborg TM1 Eco Power.

–  Zaawansowana i zoptymalizowana konstrukcja opony zapewnia doskonałe warunki pracy operatora. Większy komfort jazdy zmniejsza również ryzyko wypadków – podkreśla Gianluca Abbati, wiceprezes ds. technologii i innowacji w Yokohama TWS.

Opona przyjazna środowisku

Do produkcji najnowszej opony wykorzystywane jest aż 65% materiałów pochodzących z recyklingu i bioproduktów. Trelleborg TM1 Eco Power powstaje m.in. z butelek plastikowych i sadzy pozyskiwanych z recyklingu, otrębów ryżowych, oleju z orzechów nerkowca i kukurydzy.

– Opona TM1 Eco Power budowana jest w sposób najbardziej ekologiczny w historii marki Trelleborg. W ten sposób wyznaczamy nowe standardy w zakresie produkcji ogumienia poprzez wprowadzenie zaawansowanych rozwiązań chroniących środowisko. Dzięki temu zmniejszamy ślad węglowy naszych produktów i wspieramy bardziej zrównoważoną przyszłość – podkreśla Gianluca Abbati.

Jednym z kluczowych elementów innowacyjnego bieżnika jest żebro centralne, które poprawia właściwości jezdne opony podczas jazdy po drodze © Trelleborg
Jednym z kluczowych elementów innowacyjnego bieżnika jest żebro centralne, które poprawia właściwości jezdne opony podczas jazdy po drodze © Trelleborg
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Case Vestrum z rewersem w małym joysticku Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami