Dzięki niej powstaje bieżnik schodkowy, który można powiedzieć zakotwicza na chwilę oponę w glebie. Technologia ProgressiveTraction zwiększa więc nie tylko nie tylko szerokość bieżnika, ale i jego właściwości pozwalające osiągnąć lepszą trakcję ciągnika.
Podwójna krawędź klocka zwiększa przyczepność opony do podłoża, bo jest jakby drugim stopniem pozwalającym jej lepiej zaprzeć się w glebie. Działają one po sobie w krótkim odstępie czasu, co na bieżąco wzmacnia trakcję opony.
– Rozwiązanie to ma zaletę również w transporcie drogowym, bo bieżnik jest bardziej usztywniony i dzięki temu mniej podatny na drgania. Solidna podstawa schodkowego klocka znacznie redukuje wibracje, co zwiększa komfort jazdy – dodaje Piotr Makuch, Marketing Manager East Europe Yokohama TWS.
Oczywiście technologia ProgressiveTraction traci swoje zalety podczas pracy na glebie nasiąkniętej wodą. Wtedy każda opona się podda i żaden bieżnik nie jest w stanie poradzić sobie z przyklejającą się glebą. W tak skrajnych warunkach pracy pomóc mogą tylko gąsienice. Ponadto najlepiej unikać uprawy gleby nadmiernie wilgotnej, bo jej struktura może zostać zniszczona nawet na lata.
Ciągnikowe opony rolnicze marki Trelleborg budowane są w taki sposób, aby posiadały zdolność do samooczyszczania przestrzeni pomiędzy klockami bieżnika. Dlatego w tych miejscach można zauważyć podział podobny do ułożenia dachówek.
Dzięki temu podczas pracy opony przestrzenie te w pewnym stopniu poruszają się względem siebie i następuje szybsze usuwanie zgromadzonej tam gleby.
Technologia bieżnika ProgressiveTraction stosowana jest podczas produkcji opon Trelleborg serii TM1000 w standardzie VF. Skrót VF na oponie rolniczej oznacza produkt z wyższej półki jakościowej, który pozwala obniżyć ciśnienie o 40% zachowując obciążenie, lub zwiększyć je o 40% pozostając przy tym samym ciśnieniu.