Producent podkreśla, że ciągniki serii 5TB sprawdzą się również podczas typowych prac polowych. Pozwala na to moc wynosząca do 116 KM, wzmocniona konstrukcja traktora i m.in. 4525 kg udźwigu tylnego TUZ-u oraz 2100 kg przedniego.
Deutz-Fahr 5105 TB dysponuje mocą 106 KM i momentem obrotowym na poziomie 433 Nm przy obrotach wynoszących 1400/min. Natomiast model 5115 TB jest o 10 KM mocniejszy i generuje 472 Nm momentu obrotowego (również przy 1400 obr/min.).
Źródłem mocy jest najnowsza generacja 4-cylindrowego silnika FARMotion 45 produkowanego przez koncern SDF. Norma emisji spalin Stage V uzyskiwana jest dzięki połączeniu działania układu EGR, katalizatora DOC oraz zespołu katalizatora SCR ze zintegrowanym filtrem DPF.
Ciągniki Deutz-Fahr serii 5TB w wersji podstawowej posiadają 5-biegową przekładnię z dwoma zakresami i rewersem mechanicznym. W tej konfiguracji dostępnych jest więc po 10 przełożeń do jazdy do tyłu i do przodu. Bogatsza wersja skrzyni 20+20 ma już 2 półbiegi Powershift Hi-Lo. Natomiast jej wersja doposażona w reduktor podwaja liczbę przełożeń do 40+40. Prędkość maksymalna traktora wynosi 40 km/h.
– Układ napędowy może być także wyposażony w rewers elektrohydrauliczny PowerShuttle, który zawiera również funkcję Stop&Go. Dzięki niej, operator może zatrzymywać ciągnik i ruszyć z miejsca bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Przycisk sprzęgła ComfortClutch znajdujący się na dźwigni zmiany biegów, pozwala przełączać je również bez użycia pedału sprzęgła w podłodze – wyjaśnia Jarosław Figurski menadżer marketingu w SDF Polska.
Czytaj dalej
Traktory Deutz-Fahr serii 5TB posiadają wzmocnione osie przednie i hamulce tarczowe w kąpieli olejowej. Załączanie/wyłączenie WOM-u odbywa się elektrohydraulicznie. Można wybrać jego prędkość wynoszącą: 540, 540ECO, 1000 lub 1000ECO. Dostępny jest także WOM synchro.
to skrót nazwy układu kierowniczego ciągnika Deutz-Fahr, który pozwala zredukować liczbę obrotów kołem kierownicy o połowę.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się układ kierowniczy SDD. Pozwala on zredukować liczbę obrotów kołem kierownicy w trakcie manewrowania o połowę. Dzięki temu operator ma mniej pracy do wykonania i skręca ciągnikiem szybciej.
Ciągniki Deutz-Fahr serii 5TB mogą być wyposażone w maksymalnie trzy pary gniazd hydraulicznych. Steruje się nimi za pomocą dźwigni.
– Układ kierowniczy ciągnika zasila niezależna, oddzielna pompa wspomagania, co przekłada się na łatwe prowadzenie traktora nawet przy niskich obrotach silnika czy w trakcie używania jego układu hydraulicznego – wyjaśnia Jarosław Figurski z SDF Polska.
Ciągnik nie posiada kabiny więc mowa w nim o platformie dla operatora. Nie oznacza to jednak, że nie ma amortyzacji. Ma, bo jest zamontowana na Silent-Blockach. Dla dobra operatora, platforma posiada składaną ramę bezpieczeństwa.