Ciągnik rolniczy czasami musi pracować w niskich pomieszczeniach, w uprawach tunelowych lub pod koronami drzew. Z tego powodu maska jest dokładnie dopasowana, a błotniki takiego traktora nie wystają ponad obrys pojazdu. Ponadto nie ma on kabiny tylko składaną ramę bezpieczeństwa. Jedną z marek, która ma takie ciągniki jest Deutz-Fahr. To seria 5TB, których najnowsze modele właśnie wchodzą na rynek.
Producent podkreśla, że ciągniki serii 5TB sprawdzą się również podczas typowych prac polowych. Pozwala na to moc wynosząca do 116 KM, wzmocniona konstrukcja traktora i m.in. 4525 kg udźwigu tylnego TUZ-u oraz 2100 kg przedniego.
Deutz-Fahr 5105 TB dysponuje mocą 106 KM i momentem obrotowym na poziomie 433 Nm przy obrotach wynoszących 1400/min. Natomiast model 5115 TB jest o 10 KM mocniejszy i generuje 472 Nm momentu obrotowego (również przy 1400 obr/min.).
Źródłem mocy jest najnowsza generacja 4-cylindrowego silnika FARMotion 45 produkowanego przez koncern SDF. Norma emisji spalin Stage V uzyskiwana jest dzięki połączeniu działania układu EGR, katalizatora DOC oraz zespołu katalizatora SCR ze zintegrowanym filtrem DPF.
Ciągniki Deutz-Fahr serii 5TB w wersji podstawowej posiadają 5-biegową przekładnię z dwoma zakresami i rewersem mechanicznym. W tej konfiguracji dostępnych jest więc po 10 przełożeń do jazdy do tyłu i do przodu. Bogatsza wersja skrzyni 20+20 ma już 2 półbiegi Powershift Hi-Lo. Natomiast jej wersja doposażona w reduktor podwaja liczbę przełożeń do 40+40. Prędkość maksymalna traktora wynosi 40 km/h.
– Układ napędowy może być także wyposażony w rewers elektrohydrauliczny PowerShuttle, który zawiera również funkcję Stop&Go. Dzięki niej, operator może zatrzymywać ciągnik i ruszyć z miejsca bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Przycisk sprzęgła ComfortClutch znajdujący się na dźwigni zmiany biegów, pozwala przełączać je również bez użycia pedału sprzęgła w podłodze – wyjaśnia Jarosław Figurski menadżer marketingu w SDF Polska.
Traktory Deutz-Fahr serii 5TB posiadają wzmocnione osie przednie i hamulce tarczowe w kąpieli olejowej. Załączanie/wyłączenie WOM-u odbywa się elektrohydraulicznie. Można wybrać jego prędkość wynoszącą: 540, 540ECO, 1000 lub 1000ECO. Dostępny jest także WOM synchro.
to skrót nazwy układu kierowniczego ciągnika Deutz-Fahr, który pozwala zredukować liczbę obrotów kołem kierownicy o połowę.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się układ kierowniczy SDD. Pozwala on zredukować liczbę obrotów kołem kierownicy w trakcie manewrowania o połowę. Dzięki temu operator ma mniej pracy do wykonania i skręca ciągnikiem szybciej.
Ciągniki Deutz-Fahr serii 5TB mogą być wyposażone w maksymalnie trzy pary gniazd hydraulicznych. Steruje się nimi za pomocą dźwigni.
– Układ kierowniczy ciągnika zasila niezależna, oddzielna pompa wspomagania, co przekłada się na łatwe prowadzenie traktora nawet przy niskich obrotach silnika czy w trakcie używania jego układu hydraulicznego – wyjaśnia Jarosław Figurski z SDF Polska.
Ciągnik nie posiada kabiny więc mowa w nim o platformie dla operatora. Nie oznacza to jednak, że nie ma amortyzacji. Ma, bo jest zamontowana na Silent-Blockach. Dla dobra operatora, platforma posiada składaną ramę bezpieczeństwa.