Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Pedał sprzęgła w Deutz-Fahr 5D Keyline to „zbędny” dodatek

Dodano: 29.07.2023
Deutz-Fahr 5D Keyline_to 4 modele
Rozstaw osi w najnowszych ciągnikach Deutz-Fahr 5D Keyline wynosi 2100 mm © Deutz-Fahr

Małe ciągniki stają się coraz bardziej komfortowe. Za przykład może posłużyć najnowsza seria traktorów Deutz-Fahr 5D Keyline. W tych kompaktach o mocach od 65 do 102 KM dostępny jest teraz rewers elektrohydrauliczny. Ponadto można w nich zmieniać wszystkie biegi bez wciskania pedału sprzęgła oraz zatrzymywać je i ponownie ruszać za pomocą pedału hamulca – również pomijając pedał sprzęgła.

Kiedy załączyć wypalanie filtra DPF w ciągniku Deutz-Fahr?

Użytkując ciągnik z filtrem cząstek stałych nie warto czekać do samego końca z jego regeneracją. Jak system zgłasza taką potrzebę, to najlepiej przeprowadzić ten proces tego samego lub kolejnego dnia, po zakończeniu pracy przez traktor. Prześledźmy na przykładzie ciągników Deutz-Fahr jak to wygląda od strony operatora traktora.
Czytaj dalej

– Zastosowanie rewersu PowerShuttle sprawia, że nowa seria Deutz-Fahr 5D Keyline oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w jednym pakiecie. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach. Funkcja Stop&Go umożliwia wydajne wykonywanie prac z ładowaczem czołowym lub prasą. Po jej włączeniu operator może zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszać z miejsca za pomocą pedału hamulca. Nie zabrakło również przycisku sprzęgła ComfortClutch pozwalającego zmieniać biegi bez wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Ponadto wprowadzono przycisk do uruchamiania napędu wałka WOM – wyjaśnia Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.

Z jednym lub dwoma zbiornikami

Zmodernizowane ciągniki serii Deutz-Fahr 5D Keyline obejmują 4 modele o mocach maksymalnych: 65, 76, 91 i 102 KM. Generowane są one z silnika FARMotion 35 produkcji własnej koncernu SDF. Ta jednostka napędowa ma turbosprężarkę z Intercoolerem, układ wtrysku paliwa Common Rail i recyrkulację spalin. W kompaktowym ciągniku montowany jest zwarty układ chłodzenia z wentylatorem wyposażonym w sprzęgło wiskotyczne.

5200 kg – 

tyle wynosi maksymalna masa dopuszczalna ciągnika Deutz-Fahr 5D Keyline.

Deutz-Fahr 5D Keyline_rewers elektrohydrauliczny
Dźwignia rewersu elektrohydraulicznego ma funkcję zmiany agresywności zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach © Deutz-Fahr

W ciągnikach rozpoczynających serię, czyli Deutz-Fahr 5070D Keyline i 5080D Keyline za ostateczne oczyszczanie spalin odpowiada katalizator DOC i filtr DPF. Natomiast w traktorach kończących serię 5090D Keyline i 5100D Keyline znajdziemy jeszcze katalizator SCR. Z jego powodu montowany jest niewielki zbiornik AdBlue (12 l). Jego odpowiednik na paliwo, we wszystkich ciągnikach serii Deutz-Fahr 5D Keyline, ma pojemności 90 l.

Przekładnia i masy

Najnowszy ciągnik Deutz-Fahr 5D Keyline z rewersem elektrohydraulicznym może mieć skrzynię biegów15/15 opartą na 5 biegach i 3 zakresach. Naszym zdaniem lepiej wybrać wersję bogatszą 30/30 z reduktorem i dwoma półbiegami. Maksymalna prędkość 40 km/h osiągana jest przy 1800 obr./min. – niezależnie od rodzaju przekładni. Podczas takiej jazdy mogą się przydać hamulce. Ich skuteczność jest wysoka dzięki zastosowaniu w przedniej osi tarczowych w kąpieli olejowej.

Maksymalna masa dopuszczalna ciągnika Deutz-Fahr 5D Keyline wynosi 5200 kg. Wysyłkowa jest oczywiście niższa i w modelach rozpoczynających serię jest to 3250 kg, a kończących 3350 kg. Każdy z modeli ma oś przednią o nośności 2300 kg.

Deutz-Fahr 5D Keyline_Sto&Go
Funkcję Stop&Go pozwalającą zatrzymać ciągnik poprzez naciśnięcie tylko pedału hamulca, można wyłączyć i włączyć za pomocą przycisku © Deutz-Fahr

Hydraulika i WOM

– Seria 5D Keyline oferuje duże możliwości tworzenia indywidualnych konfiguracji wyposażenia w zakresie podnośnika i hydrauliki. Opcjonalna pompa o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów umieszczonych z tyłu. Po zamontowaniu siłowników wspomagających, udźwig wzrasta do 3500 kG. System Easylift znacznie upraszcza korzystanie z podnośnika tylnego. Podnośnik sterowany mechanicznie można teraz podnosić i opuszczać, wciskając jeden przycisk. Wszechstronność modeli z serii 5D Keyline można jeszcze bardziej zwiększyć, stosując fabrycznie montowany zestaw Light Kit lub Ready Kit, przygotowujący ciągnik do ładowacza czołowego – wymienia Jarosław Figurski.

Dostępne są trzy wersje prędkości WOM: 540/540ECO, 540/540ECO/1000 oraz 540/540ECO/synchro. W ciągnikach Deutz-Fahr 5D Keyline z rewersem elektrohydraulicznym sterowanie WOM odbywa się za pomocą przycisku.

Deutz-Fahr 5D Keyline_z fabrycznym łądowaczem czołowym
Deutz-Fahr 5D Keyline może oczywiście pracować z fabrycznym ładowaczem czołowym © Deutz-Fahr
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000