Czytaj dalej
– Zastosowanie rewersu PowerShuttle sprawia, że nowa seria Deutz-Fahr 5D Keyline oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w jednym pakiecie. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach. Funkcja Stop&Go umożliwia wydajne wykonywanie prac z ładowaczem czołowym lub prasą. Po jej włączeniu operator może zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszać z miejsca za pomocą pedału hamulca. Nie zabrakło również przycisku sprzęgła ComfortClutch pozwalającego zmieniać biegi bez wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Ponadto wprowadzono przycisk do uruchamiania napędu wałka WOM – wyjaśnia Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.
Zmodernizowane ciągniki serii Deutz-Fahr 5D Keyline obejmują 4 modele o mocach maksymalnych: 65, 76, 91 i 102 KM. Generowane są one z silnika FARMotion 35 produkcji własnej koncernu SDF. Ta jednostka napędowa ma turbosprężarkę z Intercoolerem, układ wtrysku paliwa Common Rail i recyrkulację spalin. W kompaktowym ciągniku montowany jest zwarty układ chłodzenia z wentylatorem wyposażonym w sprzęgło wiskotyczne.
tyle wynosi maksymalna masa dopuszczalna ciągnika Deutz-Fahr 5D Keyline.
W ciągnikach rozpoczynających serię, czyli Deutz-Fahr 5070D Keyline i 5080D Keyline za ostateczne oczyszczanie spalin odpowiada katalizator DOC i filtr DPF. Natomiast w traktorach kończących serię 5090D Keyline i 5100D Keyline znajdziemy jeszcze katalizator SCR. Z jego powodu montowany jest niewielki zbiornik AdBlue (12 l). Jego odpowiednik na paliwo, we wszystkich ciągnikach serii Deutz-Fahr 5D Keyline, ma pojemności 90 l.
Najnowszy ciągnik Deutz-Fahr 5D Keyline z rewersem elektrohydraulicznym może mieć skrzynię biegów15/15 opartą na 5 biegach i 3 zakresach. Naszym zdaniem lepiej wybrać wersję bogatszą 30/30 z reduktorem i dwoma półbiegami. Maksymalna prędkość 40 km/h osiągana jest przy 1800 obr./min. – niezależnie od rodzaju przekładni. Podczas takiej jazdy mogą się przydać hamulce. Ich skuteczność jest wysoka dzięki zastosowaniu w przedniej osi tarczowych w kąpieli olejowej.
Maksymalna masa dopuszczalna ciągnika Deutz-Fahr 5D Keyline wynosi 5200 kg. Wysyłkowa jest oczywiście niższa i w modelach rozpoczynających serię jest to 3250 kg, a kończących 3350 kg. Każdy z modeli ma oś przednią o nośności 2300 kg.
– Seria 5D Keyline oferuje duże możliwości tworzenia indywidualnych konfiguracji wyposażenia w zakresie podnośnika i hydrauliki. Opcjonalna pompa o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów umieszczonych z tyłu. Po zamontowaniu siłowników wspomagających, udźwig wzrasta do 3500 kG. System Easylift znacznie upraszcza korzystanie z podnośnika tylnego. Podnośnik sterowany mechanicznie można teraz podnosić i opuszczać, wciskając jeden przycisk. Wszechstronność modeli z serii 5D Keyline można jeszcze bardziej zwiększyć, stosując fabrycznie montowany zestaw Light Kit lub Ready Kit, przygotowujący ciągnik do ładowacza czołowego – wymienia Jarosław Figurski.
Dostępne są trzy wersje prędkości WOM: 540/540ECO, 540/540ECO/1000 oraz 540/540ECO/synchro. W ciągnikach Deutz-Fahr 5D Keyline z rewersem elektrohydraulicznym sterowanie WOM odbywa się za pomocą przycisku.