Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Pedał sprzęgła w Deutz-Fahr 5D Keyline to „zbędny” dodatek

Dodano: 29.07.2023
Deutz-Fahr 5D Keyline_to 4 modele
Rozstaw osi w najnowszych ciągnikach Deutz-Fahr 5D Keyline wynosi 2100 mm © Deutz-Fahr

Małe ciągniki stają się coraz bardziej komfortowe. Za przykład może posłużyć najnowsza seria traktorów Deutz-Fahr 5D Keyline. W tych kompaktach o mocach od 65 do 102 KM dostępny jest teraz rewers elektrohydrauliczny. Ponadto można w nich zmieniać wszystkie biegi bez wciskania pedału sprzęgła oraz zatrzymywać je i ponownie ruszać za pomocą pedału hamulca – również pomijając pedał sprzęgła.

Kiedy załączyć wypalanie filtra DPF w ciągniku Deutz-Fahr?

Użytkując ciągnik z filtrem cząstek stałych nie warto czekać do samego końca z jego regeneracją. Jak system zgłasza taką potrzebę, to najlepiej przeprowadzić ten proces tego samego lub kolejnego dnia, po zakończeniu pracy przez traktor. Prześledźmy na przykładzie ciągników Deutz-Fahr jak to wygląda od strony operatora traktora.

Czytaj dalej

– Zastosowanie rewersu PowerShuttle sprawia, że nowa seria Deutz-Fahr 5D Keyline oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w jednym pakiecie. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach. Funkcja Stop&Go umożliwia wydajne wykonywanie prac z ładowaczem czołowym lub prasą. Po jej włączeniu operator może zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszać z miejsca za pomocą pedału hamulca. Nie zabrakło również przycisku sprzęgła ComfortClutch pozwalającego zmieniać biegi bez wciskania pedału sprzęgła w podłodze. Ponadto wprowadzono przycisk do uruchamiania napędu wałka WOM – wyjaśnia Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.

Z jednym lub dwoma zbiornikami

Zmodernizowane ciągniki serii Deutz-Fahr 5D Keyline obejmują 4 modele o mocach maksymalnych: 65, 76, 91 i 102 KM. Generowane są one z silnika FARMotion 35 produkcji własnej koncernu SDF. Ta jednostka napędowa ma turbosprężarkę z Intercoolerem, układ wtrysku paliwa Common Rail i recyrkulację spalin. W kompaktowym ciągniku montowany jest zwarty układ chłodzenia z wentylatorem wyposażonym w sprzęgło wiskotyczne.

5200 kg – 

tyle wynosi maksymalna masa dopuszczalna ciągnika Deutz-Fahr 5D Keyline.

Deutz-Fahr 5D Keyline_rewers elektrohydrauliczny
Dźwignia rewersu elektrohydraulicznego ma funkcję zmiany agresywności zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach © Deutz-Fahr

W ciągnikach rozpoczynających serię, czyli Deutz-Fahr 5070D Keyline i 5080D Keyline za ostateczne oczyszczanie spalin odpowiada katalizator DOC i filtr DPF. Natomiast w traktorach kończących serię 5090D Keyline i 5100D Keyline znajdziemy jeszcze katalizator SCR. Z jego powodu montowany jest niewielki zbiornik AdBlue (12 l). Jego odpowiednik na paliwo, we wszystkich ciągnikach serii Deutz-Fahr 5D Keyline, ma pojemności 90 l.

Przekładnia i masy

Najnowszy ciągnik Deutz-Fahr 5D Keyline z rewersem elektrohydraulicznym może mieć skrzynię biegów15/15 opartą na 5 biegach i 3 zakresach. Naszym zdaniem lepiej wybrać wersję bogatszą 30/30 z reduktorem i dwoma półbiegami. Maksymalna prędkość 40 km/h osiągana jest przy 1800 obr./min. – niezależnie od rodzaju przekładni. Podczas takiej jazdy mogą się przydać hamulce. Ich skuteczność jest wysoka dzięki zastosowaniu w przedniej osi tarczowych w kąpieli olejowej.

Maksymalna masa dopuszczalna ciągnika Deutz-Fahr 5D Keyline wynosi 5200 kg. Wysyłkowa jest oczywiście niższa i w modelach rozpoczynających serię jest to 3250 kg, a kończących 3350 kg. Każdy z modeli ma oś przednią o nośności 2300 kg.

Deutz-Fahr 5D Keyline_Sto&Go
Funkcję Stop&Go pozwalającą zatrzymać ciągnik poprzez naciśnięcie tylko pedału hamulca, można wyłączyć i włączyć za pomocą przycisku © Deutz-Fahr

Hydraulika i WOM

– Seria 5D Keyline oferuje duże możliwości tworzenia indywidualnych konfiguracji wyposażenia w zakresie podnośnika i hydrauliki. Opcjonalna pompa o wydajności 56 l/min dostarcza olej do trzech obwodów umieszczonych z tyłu. Po zamontowaniu siłowników wspomagających, udźwig wzrasta do 3500 kG. System Easylift znacznie upraszcza korzystanie z podnośnika tylnego. Podnośnik sterowany mechanicznie można teraz podnosić i opuszczać, wciskając jeden przycisk. Wszechstronność modeli z serii 5D Keyline można jeszcze bardziej zwiększyć, stosując fabrycznie montowany zestaw Light Kit lub Ready Kit, przygotowujący ciągnik do ładowacza czołowego – wymienia Jarosław Figurski.

Dostępne są trzy wersje prędkości WOM: 540/540ECO, 540/540ECO/1000 oraz 540/540ECO/synchro. W ciągnikach Deutz-Fahr 5D Keyline z rewersem elektrohydraulicznym sterowanie WOM odbywa się za pomocą przycisku.

Deutz-Fahr 5D Keyline_z fabrycznym łądowaczem czołowym
Deutz-Fahr 5D Keyline może oczywiście pracować z fabrycznym ładowaczem czołowym © Deutz-Fahr
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Fastrac na polu. Jak sobie poradził? John Deere S7 900 to kombajn, który wie, co wydarzy się za 4 sekundy Moc Valtry T175e zweryfikowana podczas pracy z głęboszem Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Najsilniejszy ciągnik świata pracował w Polsce Agrisem Strip-Till dla koneserów tej technologii Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje