Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Ciągnik Tym T575 zaimponował nam kulturą techniczną

Dodano: 15.08.2024
Odwiedziliśmy rolnika, który sprzedał Ursusa C-360 i w firmie Pronar kupił ciągnik Tym T575 fot. TRAKTOR24
Odwiedziliśmy rolnika, który sprzedał Ursusa C-360 i w firmie Pronar kupił ciągnik Tym T575 fot. TRAKTOR24

Odwiedziliśmy rolnika, który sprzedał Ursusa C-360 i w firmie Pronar kupił ciągnik Tym T575. Pracuje nim od jesieni 2023 roku wykonując prace lekkie i średnie. Traktor nie ma jeszcze dużego przebiegu, ale pierwsza opinia jego właściciela po prawie roku użytkowania jest jednoznaczna. Tym już od pierwszego odpalenia zwraca uwagę nienaganną pracą silnika, który chodzi jak pszczółka.

Claas Trion 530 po dwóch sezonach. Czy było warto?

W historii gospodarstwa Brodowiczów wykorzystywane były maszyny żniwne aż trzech różnych producentów. Dwa lata temu podjęta została decyzja o zakupie kombajnu Claas Trion 530. Co stało za takim wyborem oraz czy z perspektywy czasu zakup można nazwać udanym?
Czytaj dalej

Potwierdzamy opinię rolnika (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) z Hajnówki w woj. podlaskim. Ciągnik Tym T575 zaimponował nam jakością wykonania wszystkich podzespołów. Pojazd z tak wysoką kulturą techniczną powstał w firmie Tong Yang Moolsan (TYM) z Korei Południowej. Samochody z tego kraju zdążyły już zyskać w Europie renomę niezawodnych. Czy ten sukces powtórzą traktory? Ocenimy to za kilka lat.

Ciągnik Tym T575 ma silnik 4-cylindrowy

W traktorze Tym T575 zamontowany jest silnik własny producenta. To turbodoładowana jednostka 4-cylindrowa o pojemności zaledwie 2,3 l. Pracuje bardzo subtelnie, jak nie silnik wysokoprężny. Motor ten osiąga moc 55 KM. W układzie paliwowym zastosowano mechaniczną pompę wtryskową i wtryskiem pośrednim.

60 l – 

to pojemność zbiornika paliwa ciągnika Tym T575.

Właściciel gospodarstwa w Hajnówce nie sprawdzał dokładnie zużycia paliwa, ale jest zdania, że ciągnik pali mało. Podczas pracy z maszynami napędzanym od WOM ciągnika, rolnik wkręca silnik na blisko 2000 obr./min., a przy pracach lekkich bez WOM, na 1200-1300 obr./min. Rolnik zaznacza, że kupuje paliwo B0, czyli bez dodatku biokomponentów.

1733 kg – 

tyle wynosi maksymalny udźwig tylnego TUZ ciągnika Tym T575.

Za oczyszczanie spalin odpowiada DPF, ale do tej pory rolnik nie zauważył, aby załączyło się jego wypalanie. Producent dopuszcza możliwość tymczasowego zablokowania tej funkcji. Ma to na celu zapobieganie wystąpieniu pożaru na skutek iskier wydostających się z rury wydechowej podczas wypalania filtra DPF. Blokadę załącza się wygodnie przyciskiem na desce rozdzielczej. To tym bardziej ważne z powodu zamontowania końcówki rury wydechowej blisko podłoża przy przednim kole lewym. Rozwiązanie to ma wielką zaletę. W tak małym ciągniku pozwala zachować dobrą widoczność z kabiny, która jest wyjątkowo obszerna.

Ciągnik Tym T575 zaimponował nam jakością wykonania wszystkich podzespołów. Silnik pracuje jak pszczółka fot. TRAKTOR24
Ciągnik Tym T575 zaimponował nam jakością wykonania wszystkich podzespołów. Silnik pracuje jak pszczółka fot. TRAKTOR24

Pomocniczy na 20 ha

Podczas naszej wizyty traktor miał na liczniku 76,9 godzin. To przebieg po niecałym roku pracy w gospodarstwie 20-hekterowym, w którym uprawia się zboża, łubin, ziemniaki oraz grykę i facelię. To dla rolnika ważne rośliny miododajne, bo ma pasieki.

31,9 – 

to wydatek pompy hydraulicznej ciągnika Tym T575. Pompa wspomagania układu kierowniczego ma wydatek prawie 18 l/min.

W gospodarstwie są również stawy rybne, wokół których Tym T575 pracuje z mulczerem. Ponadto jest agregowany z opryskiwaczem zawieszanym o pojemności 400 l i belką o szerokości 12 m. Wykorzystywany jest również do pracy z siewnikiem 2,5-metrowym oraz sadzarką 2-rzędową do ziemniaków.

26 km/h – 

tyle wynosi prędkość maksymalna ciągnika Tym T575.

Właśnie z powodu uprawy ziemniaków w redlinach co 75 cm, rolnik kupując traktor zamówił go na oponach węższych w rozmiarach: z tyłu 270/95 R36 i z przodu 9.5 R20. Standardowe mają odpowiednio: 340/85 R28 i 280/70 R18. Opony wąskie pozwalają traktorowi wpasować się w przejazdy w ziemiankach i pozostawiać wąskie ślady w ścieżkach technologicznych.

Ciągnik Tym T575 ma 8 biegów

Kabina jest obszerna i chociaż 6-słupkowa to i tak oferuje bardzo dobrą widoczność. Rolnik chwali sprawnie działającą klimatyzację. Biegi przełącza klasycznym drążkiem pozwalającym wybrać jedno z czterech przełożeń. Po drugiej stronie (lewej) fotela operatora znajduje się dźwignia zakresu szosowego i polowego. Traktor ma więc prostą 8-biegową przekładnię mechaniczną 2×4. Do zmiany kierunku jazdy służy trzecia dźwignia zamontowana również klasycznie, czyli z lewej strony kierownicy.

1935 mm – 

to rozstaw osi ciągnika Tym T575.

Traktor ma również dźwignię obsługi ładowacza czołowego zamontowaną przed drążkiem biegów 1-4, ale rolnik nie planuje jego montażu.

Ciągnik na życzenie rolnika ma wąskie koła w rozmiarach z tyłu 270/95 R36, a z przodu 9.5 R20 fot. TRAKTOR24
Ciągnik na życzenie rolnika ma wąskie koła w rozmiarach, z tyłu 270/95 R36, a z przodu 9.5 R20 fot. TRAKTOR24

WOM elektrohdyrauliczny

Mechanicznie obsługiwany jest tylny TUZ o udźwigu 1733 kg oraz dwie pary zaworów hydrauliki zewnętrznej. Zębata pompa hydrauliczna ma wydatek 31,9 l/min. Rolnik uważa te parametry za dobrane poprawnie do mocy ciągnika. Nie ma problemu z podnoszeniem i zasilaniem w olej maszyn, z którymi pracuje jego Tym. Jedna funkcja jest załączana elektrohydraulicznie. To tylny WOM z prędkością 540 obr./min.

prawie 2 t – 

to masa ciągnika Tym T575.

W sierpniu 2024 r., Pronar będący importerem ciągników Tym, wycenił opisywany w artykule model T575 ST na 124600 zł netto. Traktor ten ma jednak koła montowane przez Pronar w rozmiarach 340/85 R28 i 280/70 R18, z felgami produkcji Pronar.

Podczas naszej wizyty traktor miał na liczniku 76,9 godzin. To przebieg po niecałym roku pracy w gospodarstwie 20-hekterowym fot. TRAKTOR24
Podczas naszej wizyty traktor miał na liczniku 76,9 godzin. To przebieg po niecałym roku pracy w gospodarstwie 20-hekterowym fot. TRAKTOR24
Jakie prędkości jazdy oferuje przekładnia mechaniczna 4x2? Wystarczy spojrzeć na naklejkę i wszystko jasne fot. TRAKTOR24
Jakie prędkości jazdy oferuje przekładnia mechaniczna 4×2? Wystarczy spojrzeć na naklejkę i wszystko jasne fot. TRAKTOR24
Jedna funkcja jest załączana elektrohydraulicznie. To tylny WOM z prędkością 540 obr./min. fot. TRAKTOR24
Jedna funkcja jest załączana elektrohydraulicznie. To tylny WOM z prędkością 540 obr./min. fot. TRAKTOR24
Oryginalny przełącznik kierunkowskazów i świateł przypomina o kraju pochodzenia ciągnika – Korei Południowej fot. TRAKTOR24
Oryginalny przełącznik kierunkowskazów, sygnału dźwiękowego i świateł przypomina o kraju pochodzenia ciągnika – Korei Południowej fot. TRAKTOR24
Wyłącznik prądu zamontowany jest w pobliżu akumulatora fot. TRAKTOR24
Wyłącznik prądu zamontowany jest w pobliżu akumulatora fot. TRAKTOR24
Rolnik zgłosił serwisowi tylko jeden problem. To zbyt nisko opuszczane ramiona tylnego TUZ Nowe łączniki zostały już zamówione, co po ich zamontowaniu pozwoli tę niedogodność rozwiązać fot. TRAKTOR24
Tylny TUZ ma udźwig maksymalny wynoszący 1733 kg fot. TRAKTOR24
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje