Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

John Deere na targach Agritechnica 2023 zaprezentuje silnik na etanol

Dodano: 08.10.2023
Fot_2_John_Deere_opracowuje_silnik_na_etanol-zapowiedz_targow_AGRITECHNICA_2023 fot. mat. prasowe
Najciekawszym punktem stoiska John Deere na targach Agritechnica 2023 będzie koncepcyjny silnik zasilany etanolem fot. mat. prasowe

Na nadchodzącej edycji targów Agritechnica 2023 w ramach swojego stoiska firma John Deere planuje pokazać wiele interesujących rozwiązań, z których najciekawszym wydaje się być koncepcyjny silnik napędzany etanolem.

Airbooster Plus przyspiesza zmianę ciśnienia w oponach ciągnika

Jak wiadomo, potrzeba zmiany ciśnienia w oponach ciągnika związana jest z rodzajem wykonywanej pracy. Na polu powinno ono być możliwie niskie, a w szybkim transporcie wyższe w celu ochrony opony przed nadmiernym zużyciem. Tyle teorii, bo w praktyce rolniczej zmiana ciśnienia w czterech kołach trwa i trwa. Dlatego jest często pomijana.  Proces ten można jednak znacznie ułatwić i przyspieszyć dzięki zestawowi Airbooster Plus.
Czytaj dalej

Oprócz tego na John Deere podczas targów zaprezentuje inteligentne rozwiązania technologiczne dla wszystkich systemów produkcyjnych w rolnictwie. Co konkretnie zobaczymy na stoisku amerykańskiego producenta?

9,0 l – 

taką pojemność ma mieć koncepcyjny silnik napędzany etanolem, który na swoim stoisku zaprezentuje John Deere.

John Deere zapowiada zerową emisyjność dwutlenku węgla

Z informacji przekazanych prze firmę John Deere wynika, iż pracuje ona nad wprowadzeniem do 2026 r. innowacyjnych rozwiązań energetycznych o niskiej i zerowej emisji dwutlenku węgla w czterech kluczowych obszarach wytwarzania energii, w tym wydajności silników spalinowych (ICE), paliw odnawialnych, hybrydyzacji i opcji w pełni akumulatorowo-elektrycznej.

Jednocześnie firma John Deere podkreśla, iż jest zaangażowana w dostarczanie swoim klientom najbardziej zaawansowanych i skutecznych rozwiązań w zakresie paliw odnawialnych poprzez priorytetowe traktowanie technologii i zasobów, które mają największy sens dla klientów.

01_The model year 2024 John Deere 7R
Czy jest szansa, iż ciągniki rolnicze będą napędzane etanolem? fot. mat. prasowe

W ramach różnorodności dostępnych paliw odnawialnych John Deere bierze pod uwagę biodiesel, odnawialny olej napędowy (lub HVO) i etanol, które uważa za najbardziej obiecujące opcje. Zdaniem amerykańskiego producenta wszystkie te paliwa mogą zostać wykorzystane w ciężkich pojazdach użytkowych.

Dlaczego John Deere stawia na etanol?

Etanol jest paliwem odnawialnym na bazie alkoholu, powszechnie dostępnym w wielu częściach świata, ponieważ może być wytwarzany z surowców takich jak kukurydza, pszenica lub trzcina cukrowa. Jako paliwo wysokooktanowe etanol jest atrakcyjny dla wysokowydajnych silników z zapłonem iskrowym.

Fot_1_John_Deere_opracowuje_silnik_na_etanol-zapowiedz_targow_AGRITECHNICA_2023
Koncepcyjny silnik zasilany etanolem ma mieć pojemność 9 l fot. mat. prasowe

Marka John Deere obecnie weryfikuje i testuje nowe technologie, które upraszczają integrację paliw odnawialnych z technologią silników spalinowych, dążąc do zapewnienia klientom większej wartości i wydajności.

Specjaliści John Deere zaprezentują koncepcyjny silnik o pojemności 9,0 l, który jest kompatybilny z etanolem, na tegorocznych targach Agritechnica. Ten koncepcyjny silnik ilustruje ciągłe zaangażowanie firmy w rozwój zróżnicowanego portfolio rozwiązań, które mogą zaspokoić zapotrzebowanie na energię w zależności od wielkości sprzętu i jego zastosowań.

Oprócz tego, po raz pierwszy od ogłoszenia swojej nowej strategii John Deere na targach pokaże wszystkie rozwiązania technologiczne, które są ważne zarówno dla gospodarstw uprawowych, jak i hodowlanych.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą McCormick X5.120 w teście redakcyjnym Fendt plus Samson równa się wydajne nawożenie pofermentem