Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Valtra T235 w stacji Troll nie ma lekko

Dodano: 27.08.2024
Ciągnik Valtra T235 w stacji Troll pracuje z maszyną Meri Crusher do kruszenia lodu i przygotowywania dróg fot. materiały prasowe
Ciągnik Valtra T235 w stacji Troll pracuje z maszyną Meri Crusher do kruszenia lodu i przygotowywania dróg fot. materiały prasowe

Praca ciągnika rolniczego z natury rzeczy nie jest łatwa, ale wiadomo zawsze może być trudniej. Taki los spotkał traktor Valtra T235 w stacji Troll na Antarktydzie. Pomaga tam naukowcom pracującym w stacji badawczej norweskiego instytutu polarnego. Miejsce to jest punktem wyjścia dla badań terenowych i obserwacji w zakresie biologii, glacjologii, atmosfery, zanieczyszczeń i sejsmologii.

Telematyka gleby i roślin z rolniczej stacji pogodowej Metos

Rolnicza stacja pogodowa Metos to sprzęt przekazujący znacznie więcej danych niż tylko informacje związane z jej nazwą. Monitoring gleby i pogody pod kątem planowania prac polowych oraz korzystanie z modeli chorobowych pozwalają podejmować ważne decyzje agrotechniczne na podstawie zebranych danych. To część rolnictwa 4.0, które pozwala uprawiać rośliny wykorzystując zdobycze najnowocześniejszych technologii cyfrowych takich jak uczenie maszynowe.
Czytaj dalej

Ciągnik Valtra T235 w stacji Troll pracuje z maszyną Meri Crusher do kruszenia lodu i przygotowywania dróg. To nie pierwszy traktor tego producenta, który trafił na Antarktydę.

Szlak przetarł Valmet

Był nim ciągnik Valmet 505 i para generatorów, które wysłano w ten nieprzyjazny rejon świata w roku 1988. Trafiły wtedy do fińskiej stacji badawczej Aboa na Antarktydzie, która znajduje się w kompletnej izolacji w rejonie Queen Maud Land. Pracują tam nieprzerwanie do dzisiaj, czyli od 36 lat. Nikt bardziej nie doceni niezawodności sprzętu jak ludzie zdani na niego w tak ekstremalnie trudnym do życia miejscu. Mając to na uwadze nie dziwi, że Valtra została wybrana ze względu na niezawodność działania w niskich temperaturach.

Valtra T235 nadaje z Antarktydy

Valtra T235 doposażona w ładowacz czołowy została załadowana na statek Silver Arctic cumujący w porcie Tromsø w Norwegii. Na początku grudnia 2023 r. rozpoczęła długą podróż do południowej bazy polarnej.

Ciągnik o mocy 235 KM został przygotowany przez dealera Valtra, Akershus Traktor AS. W pakiecie znalazły dodatkowe materiały serwisowe i komputer diagnostyczny, aby pomóc w rutynowej konserwacji w tak odległej lokalizacji.

36 – 

od tylu lat pracuje na Antarktydzie ciągnik Valmet 505.

– Lokalny zespół w Norwegii odebrał już pierwszą transmisję danych ciągnika z Antarktydy za pośrednictwem Valtra Connect, fabrycznego rozwiązania telemetrycznego marki. Korzystając z połączenia stacji badawczej z siecią komórkową 4G, zespół będzie mógł zdalnie monitorować stan ciągnika i zapewniać pomoc, wsparcie i szkolenia na tak dużą odległość – czytamy w komunikacie prasowym.

Ciekawe, czy to był to rekordowy pod względem odległości odczyt danych z ciągnika rolniczego? Możliwe, bo znalazł się na drugim krańcu świata.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje