Dobór wyposażenia wozu asenizacyjnego Joskin Modulo2 obejmuje np. oś pojedynczą lub podwójną, koła o dużej szerokości, dyszel stały, resorowany lub oleopneumatyczny, różne systemy pompowania oraz szeroki wybór ramp rozlewowych i aplikatorów. W sumie dostępnych jest 750 opcji wyposażenia.
Czytaj dalej
– Resorowany dyszel zapewnia duży komfort jazdy. Pozwala także zmienić położenia piór resorów, co wpływa na stopień nachylenia zbiornika. Ustawienia tego parametru dokonuje się w fabryce podczas montażu wozu asenizacyjnego. Dyszel typu V w pełni chroni pompę próżniową, a regulacja umożliwia jej równe ustawienie, co zapewnia doskonałe smarowanie łopatek, od przodu do tyłu sprężarki i wydłuża okres eksploatacji pompy. W przypadku gdy wolimy pompę ślimakową czy połączenie pompy garda i próżniowej jest to możliwe do realizacji. Wielkość pompy dobierana jest pod pojemność zbiornika i według życzenia użytkownika – informuje Joskin.
Wszystkie dwuosiowe wozy asenizacyjne wyposażane są w wózek jezdny typu Roll-Over. W rozwiązaniu tym pióra resorów umieszczone pod osiami pozwalają nie tylko obniżyć środek ciężkości, ale przede wszystkim ułatwiają trakcję w trudnych warunkach polowych. Pierwsza oś ma bowiem właściwości ułatwiające jej pokonywanie przeszkód. Wózek jezdny Roll-Over jest przykręcony do ocynkowanej ramy, co umożliwia, podobnie jak w przypadku osi pojedynczej, jego przesunięcie do tyłu w przypadku montażu z tyłu zbiornika aplikatora lub rampy rozlewającej.
Wozy asenizacyjne Joskin Modulo2 można wyposażyć w różne systemy pompowania: tradycyjny zawór boczny, hydrauliczną szczelną pokrywę górną, ramię sekwencyjne opuszczane z lewej lub prawej strony, boczne ramię przegubowe lub wysięgnik. Dostępne są również różne sposoby kontroli poziomu zawartości zbiornika – duży wskaźnik o średnicy 150 mm lub pływakowy lub podłużny wskaźnik poziomu. Jak podaje producent, elementy te można umieścić w dowolnym miejscu.