Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Deutz-Fahr 4E to ciągniki budżetowe z rewersem elektrohydraulicznym

Dodano: 31.07.2024
Ciągniki Deutz-Fahr 4E o mocach w zakresie 66-102 KM zyskały rewers elektrohydrauliczny fot. firmowe

Mniejsze ciągniki są coraz lepiej wyposażone i z tej drogi nie ma odwrotu. Przykładem tego trendu jest najnowsza seria ciągników Deutz-Fahr 4E. Te budżetowe traktory o mocach w zakresie 66-102 KM zyskały rewers elektrohydrauliczny. W układzie napędowym na uwagę zasługują również inne funkcje znane z ciągników serii wyższych.

Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje

Mzuri to bardzo dobrze znana marka na rynku uprawy pasowej określanej również nazwą strip-till. W ostatnim czasie największą popularnością, z gamy maszyn tego producenta, cieszy się agregat przygotowany do wysiewu naraz 4 różnych materiałów. Sprawdziliśmy, jak Mzuri Pro-Til 4Tx poradził sobie w trudnych warunkach siewu w glebę ciężką i miejscami mokrą. Dobrze się złożyło, że nasz test przypadł na ekstremalne warunki glebowe. Przecież w praktyce rolniczej szukając kompromisu pomiędzy terminem siewu i wilgotnością pola, tak się pracuje i nie ma czasu na czekanie.
Czytaj dalej

Nowa generacja modeli traktorów Deutz-Fahr 4E poza wygodną zmianą kierunku jazdy oferuje regulację jej szybkości oraz zatrzymywanie i ponowne ruszanie tylko przy użyciu pedału hamulca. Ponadto ciągniki mają skrzynie przekładniowe z półbiegami Hi-Lo i rozwiązanie pozwalające na zmianę biegów głównych bez korzystania z pedału sprzęgła.

Deutz-Fahr 4E z wypasioną przekładnią

Nowe modele 4E można zamawiać w jednej z dwóch wersji skrzyni biegów: 15+15 lub 30+30 przełożeń. Niezależnie od wyboru mają one dwa półbiegi Powershift i pozwalają jechać z maksymalną prędkością 40 km/h.

2100 mm – 

to rozstaw osi Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.

– W przypadku założenia największych możliwych opon, ciągniki mogą jechać 40 km/h przy obrotach silnika na poziomie zaledwie 1800 obr./min, co nie tylko zmniejsza zużycie paliwa, ale także znacznie ogranicza emitowany hałas. Zastosowanie rewersu Powershuttle sprawia, że nowa seria 4E oferuje dodatkowe funkcje, które dotychczas nie były dostępne w tej klasie maszyn. Sprzęgło SenseClutch pozwala regulować płynność zmiany kierunku jazdy w 5 stopniach – od płynnej zmiany do gwałtownej i szybkiej. Przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów, pozwala zmieniać biegi główne bez wciskania pedału sprzęgła. Dzięki funkcji Stop&Go, możliwe jest zatrzymywanie i ruszanie z miejsca wyłącznie za pomocą pedału hamulca – wyjaśnia Jarosław Figurski, szef marketingu SDF Polska.

Dźwignia rewersu elektrohydraulicznego Powershuttle jest dokładnie taka sama jak w innych ciągnikach Deutz-Fahr fot. firmowe
Dźwignia rewersu elektrohydraulicznego Powershuttle jest dokładnie taka sama jak w innych ciągnikach Deutz-Fahr fot. firmowe

Oczyszczanie spalin z i bez AdBlue

W ciągnikach Deutz-Fahr 4E montowane są 3-cylindrowe silniki FARMotion 35 o pojemności 2,9 l. Pracę każdego z nich wspomaga turbosprężarka i Intercoolerem, układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu do 2000 bar.

5200 kg – 

tyle wynosi dopuszczalna masa całkowita (DMC) ciągnika Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.

Traktory Deutz-Fahr 4070E (66 KM) i 4080E (76 KM), spełniają poziom normy emisji spalin Stage V dzięki zastosowaniu: zaworu EGR, katalizatora DOC, kompaktowego układu chłodzenia, wentylatora wiskotycznego i filtra powietrza PowerCore. Natomiast w ciągnikach Deutz-Fahr 4090E (91 KM) i 4100E (102 KM) dochodzi jeszcze filtr cząstek stałych DPF i układ SCR, co oznacza montaż zbiornika na płyn AdBlue.

Traktor nowej serii 4E standardowo posiada możliwość załączenia prędkości tylnego wałka WOM 540 lub 540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość 1000 oraz WOM synchro. fot. firmowe
Traktor nowej serii 4E standardowo posiada możliwość załączenia prędkości tylnego wałka WOM 540 lub 540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość 1000 oraz WOM synchro. fot. firmowe

Deutz-Fahr 4E ma WOM elektrohydrauliczny

Traktor nowej serii 4E standardowo posiada możliwość załączenia prędkości tylnego wałka WOM 540 lub 540E. Opcjonalnie dostępna jest też trzecia prędkość 1000 oraz WOM synchro. Sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku, co jest kolejnym plusem tego budżetowego ciągnika.

56 l/min. – 

to wydatek pompy hydraulicznej ciągnika Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.

Układ hydrauliczny i TUZ obsługuje się za pomocą dźwigni umieszczonych tradycyjnie z prawej strony operatora ciągnika. Pompa hydrauliczna o wydatku 56 l/min i dostarcza olej do trzech obwodów dwustronnego działania z tyłu ciągnika. Tylny TUZ ma maksymalny udźwig 3500 kg. Podnośnik ze sterowaniem EasyLift posiada przycisk do obsługi ruchu ramion góra/dół.

3500 kg – 

to maksymalny udźwig tylnego TUZ ciągnika Deutz-Fahr serii 4E z roku modelowego 2024.

– Elementy sterujące zostały uporządkowane w sposób logiczny w zależności od częstotliwości ich używania. Dzięki zastosowaniu schematu kolorystycznego, ich obsługa jest prosta i wygodna. Analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza, dostarcza operatorowi informacje na temat parametrów i funkcji ciągnika. Zastosowane materiały wygłuszające jeszcze bardziej podnoszą komfort operatora poprzez obniżenie poziomu hałasu, wibracji i temperatury z komory silnika. W celu ułatwienia pracy w warunkach słabego oświetlenia, wszystkie modele można wyposażyć w maksymalnie 5 opcjonalnych świateł roboczych – dodaje Jarosław Figurski.

Sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku, co jest kolejnym plusem tego budżetowego ciągnika fot. materiały prasowe
Sprzęgło WOM jest uruchamiane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku, co jest kolejnym plusem tego budżetowego ciągnika fot. materiały prasowe
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Uprawa ścierniska – talerz kontra ząb Claas Trion 530 po 2 sezonach na 200 ha Kalkulator Manitou TCO wylicza koszty użytkowania maszyn Instruktaż nawigacji ciągnika do pracy z kosiarkami Mzuri Pro-Til 4Tx – zobacz jak pracuje Pielnik międzyrzędowy APV. Zobacz jak pracuje Kultywator Pöttinger Terria 5040. Zobacz jak pracuje Valtra T175e Mint Green okiem kobiety, czyli nietypowe spojrzenie na ciągnik w teście długodystansowym Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje