Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Pierwszy w Polsce McCormick X6.616 sprzedany

Dodano: 04.02.2024

Kilka miesięcy temu McCormick zapowiedział nowy model ciągnika o oznaczeniu X6.616. My zaś mieliśmy okazję odwiedzić rolnika, który zakupił pierwszy w kraju egzemplarz tego traktora. Co zadecydowało o jego wyborze? Ile należało za niego zapłacić?

Pierwszym nabywcą serii ciągnika McCormick X6 w Polsce okazał się być Marcin Jokiel, gospodarz z miejscowości Podlesie, w powiecie częstochowskim. Miał on bardzo konkretne wymagania względem nowego ciągnika, które znalazły odzwierciedlenie w McCormicku X6.616.

Puchacze, zbieracze i apacze na targach Polagra Premiery 2024

W rolnictwie trwa kryzys wynikający z niskiej opłacalności produkcji, a na targach rolniczych spotkamy tłumy zwiedzających. Czyż to nie paradoks? O wyjaśnienie tego fenomenu pokusił się jeden z handlowców obecny na stoisku wystawienniczym w Poznaniu.
Czytaj dalej

Potrzeba większego ciągnika

Odwiedzony przez nas rolnik gospodaruje na 80 ha gruntów ornych oraz 25 ha użytków zielonych. Do niedawna przy wszystkich cięższych pracach wykorzystywany był 6-cylindrowy ciągnik marki Same o mocy 130 KM.

W momencie spiętrzenia prac polowych nie byłem w stanie terminowo się ze wszystkim wyrobić. Dlatego też padła decyzja o zakupie drugiego ciągnika – rozpoczyna Marcin Jokiel, rolnik z powiatu częstochowskiego.

6700 kg 

– tyle wynosi masa własna ciągnika McCormick X6.616. W przypadku Jokiela zastosowano maksymalne obciążenie na przedniej osi (720 kg).

Ze względu na posiadane maszyny, gospodarz chciał postawić na podobnej klasy traktor, aby nie musieć za chwilę całkowicie zmieniać parku maszynowego.

Jak sam zaznacza, maszyny były kupowane trochę na wyrost jeśli chodziło o moc ówczesnego głównego konia pociągowego, dlatego obecnie McCormick powinien z nimi się świetnie sprawdzać.

Rozstaw osi wynosi aż 2880 mm, co zdecydowanie poprawie rozłożenie masy przy pracy z ciężkimi maszynami fot. Tomasz Kuchta
Rozstaw osi wynosi aż 2880 mm, co zdecydowanie poprawie rozłożenie masy przy pracy z ciężkimi maszynami fot. Tomasz Kuchta

Wśród posiadanych maszyn warto wymienić m.in. 3-metrowy agregat uprawowo-siewny marki Pöttinger nabudowany na bronie wirnikowej, ciężką, 3-metrową bronę talerzową marki Mandam, czy 4-skibowy pług obracalny.

Z planowanych inwestycji maszynowych Marcin Jokiel wspomina o chęci zakupu obracalnego, 5-skibowego pługa, który miałby pracować z nowym nabytkiem.

Miał być używany, jest nowy

Jeśli chodzi o preferencje zakupowe Jokiela ważne było, aby ciągnik charakteryzował się nieco wyższą mocą od posiadanego Same, a przy okazji był maksymalnie prosty w konstrukcji. Zbędna elektronika nie była w tym wypadku mile widziana na pokładzie.

– Początkowo rozglądałem się za używanym ciągnikiem, jednak po zapoznaniu się z sytuacją rynkową uznałem, że lepiej będzie trochę dołożyć i postawić na nowy, sprawdzony traktor. Będę miał wówczas przynajmniej pewność, że jeśli sam o niego zadbam od początku, to powinien odwdzięczyć się bezproblemową eksploatacją – zaznacza rolnik.

Tym, co przekonało Jokiela do wyboru McCormicka X6.616 była prosta konstrukcja i brak zbędnej elektroniki fot. Tomasz Kuchta
Tym, co przekonało Jokiela do wyboru McCormicka X6.616 była prosta konstrukcja i brak zbędnej elektroniki fot. Tomasz Kuchta

A jak to się stało, że gospodarz postanowił wziąć „na celownik” akurat model X6.616?

– Pierwszy raz o tym modelu ciągnika dowiedziałem się z prasy branżowej i od razu pomyślałem, że to traktor uszyty dokładnie na moje potrzeby. Zagłębienie się w dane techniczne tylko utwierdziło mnie w moich przekonaniach. Wisienką na torcie była atrakcyjna w moim odczuciu cena. Postanowiłem więc wybrać się do lokalnego dealera  – firmy Agrima Maciejczyk – dodaje Jokiel.

Szybka decyzja zakupowa

Jak cała operacja zakupowa wyglądała z perspektywy sprzedawcy?

– Rolnik zgłaszając się do nas od razu miał jasno sprecyzowane preferencje co do modelu ciągnika i jego wyposażenia. W naszej gestii pozostało jedynie znalezienie odpowiedniego egzemplarza oraz zaprezentowanie go klientowi. Pamiętam, że jeszcze tego samego dnia, gdy miała miejsce prezentacja, został on przez niego zarezerwowany – wspomina Kuba Momot, doradca techniczno-handlowy w firmie Agrima Maciejczyk.

Jak podkreśla Kuba Momot, sprzedawca w firmie Agrima Maciejczyk, rezerwacja ciągnika nastąpiła tego samego dnia, co jego prezentacja fot. Tomasz Kuchta
Jak podkreśla Kuba Momot, sprzedawca w firmie Agrima Maciejczyk, rezerwacja ciągnika nastąpiła tego samego dnia, co jego prezentacja fot. Tomasz Kuchta

Ostatecznie wybrany ciągnik wyposażony był m.in. w szerokie opony marki Michelin (650/65 R38 z tyłu oraz 540/65 R28 z przodu), radioodtwarzacz, układ pneumatyczny jedno- i dwuobwodowy, czy maksymalne (720 kg) obciążenie z przodu.

Finalnie za tak skonfigurowany egzemplarz ciągnika rolnik zapłacił 395 tys. zł netto i 18 grudnia 2023 r. odebrał go z placu dealera.

Jakie są pierwsze wrażenia z użytkowania tego ciągnika? O tym napiszemy już niebawem.

Skazany na sukces?

Duża moc, 6-cylindrowy silnik, spory gabaryt, a do tego brak zbędnej elektroniki. Czy to recepta na sukces rynkowy w Polsce?

– Ten model to niejako odpowiedź na oczekiwania rolników względem ciągnika. Chcieli oni traktor prosty, mechaniczny, z mocnym, 6-cylindrowym silnikiem w rozsądnych pieniądzach. Dokładnie wszystkie te wymagania spełnia McCormick X6, który jest następcą dobrze znanego modelu G-Max. Wyróżnia nas również fakt, że wszystkie najważniejsze podzespoły produkowane są w naszej fabryce mowa m.in. o skrzyni biegów, przedniej osi, czy kabinie – wyjaśnia Andrzej Borniński, zajmujący się pokazami polowymi w firmie Argo Polska.

Za przeniesienie napędu odpowiada w tym wypadku przekładnia XtraShift, w ramach której na każdym z sześciu biegów głównych możemy wybrać jeden z trzech półbiegów załączanych pod obciążeniem fot. Tomasz Kuchta
Za przeniesienie napędu odpowiada w tym wypadku przekładnia XtraShift, w ramach której na każdym z sześciu biegów głównych możemy wybrać jeden z trzech półbiegów załączanych pod obciążeniem fot. Tomasz Kuchta
Marcin Jokiel wraz ze swoją siostrzenicą fot. Tomasz Kuchta
Marcin Jokiel wraz ze swoją siostrzenicą fot. Tomasz Kuchta
Ciągnik został wyposażony w szerokie opony marki Michelin o rozmiarze 650/65 R38 z tyłu oraz 540/65 R28 z przodu fot. Tomasz Kuchta
Ciągnik został wyposażony w szerokie opony marki Michelin o rozmiarze 650/65 R38 z tyłu oraz 540/65 R28 z przodu fot. Tomasz Kuchta
Najważniejsze informacje o ciągniku są pokazywane na czytelnym wyświetlaczu umieszczonym za kierownicą fot. Tomasz Kuchta
Najważniejsze informacje o ciągniku są pokazywane na czytelnym wyświetlaczu umieszczonym za kierownicą fot. Tomasz Kuchta
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą