Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

JOSKIN X-TREM2 z pojemnością 22 tys. litrów. Ma koła R42 i mieści się w 3 metrach

Dodano: 23.11.2023
Podczas targów Agritechnica 2023, JOSKIN X-TREM2 zaparkowany był tak, aby można było zobaczyć zastosowanie dwóch osi skrętnych wymuszających © TRAKTOR24.pl
Podczas targów Agritechnica 2023, JOSKIN X-TREM2 zaparkowany był tak, aby można było zobaczyć zastosowanie dwóch osi skrętnych wymuszających © TRAKTOR24.pl

Flagowe wozy asenizacyjne JOSKIN serii X-TREM2 są cenione za ich kompaktowość, którą zawdzięczają wąskiej ramie. Do tej pory największy z nich miał pojemność 20 tys. l. Najnowszy podbija ten parametr do 22 tys. l (w praktyce pojemność wynosi 22 694 litry).  W maszynie tej na szczególną uwagę zasługuje podwozie tandemowe, które może posiadać wielkie koła (średnica felgi 42 cale, szerokość opony 930 mm) i nadal mieścić się w szerokości transportowej 3 m.

Dostępne są dwa nowe modele wozów asenizacyjnych JOSKIN serii X-TREM2 o oznaczeniach 22000D i 22000DXT. Pierwszy można wyposażyć w koła w rozmiarze 800/60 R32, a drugi w większe 900/65 R32. Model DXT może również pracować na kołach R38, a nawet R42.

Telematyka uratowała ciągnik Steyr przed zatarciem silnika

Rozwiązania telematyczne coraz szerszej wchodzą do branży maszyn rolniczych. Nie mogło ich również zabraknąć w testowanym przez nas ciągniku Steyr Absolut 6280 CVT. Jaki jest tego cel oraz jakie korzyści może to przynieść dla rolników?
Czytaj dalej

JOSKIN X-TREM2 ma mega koła

To oferta najwyższych opon dostępnych do wozów asenizacyjnych o tej pojemności. Tak duże koła wymagają mniejszej siły napędowej i stanowią dużą zaletę w trudnych warunkach pod koniec zimy, szczególnie podczas nawożenia zbóż. Wyposażenie to umożliwia również ograniczenie zapotrzebowania na moc ciągnika, znacznie zmniejszając poślizg – zaznacza Mariusz Janik, doradca techniczny w firmie JOSKIN.

930 mm – 

to maksymalna szerokość opon wozu asenizacyjnego JOSKIN serii X-TREM2.

Użytkownik wozu asenizacyjnego JOSKIN X-TREM2 nie dość, że może wybrać opony o szerokości nawet 930 mm, to ma jeszcze możliwość zamówienia systemu zdalnej zmiany poziomu ich ciśnienia. Czynność ta wykonywana jest z poziomu kabiny ciągnika zagregowanego z wozem asenizacyjnym. Na czas pracy polowej ciśnienie jest zmniejszane, aby zmniejszyć ugniatanie gleby i uzyskać lepszą trakcję, a do jazdy transportowej po drodze podnoszone w celu zmniejszenia zużycia opon i poprawienia stabilności zestawu przy większych prędkościach.

Model X-TREM2 ma tylny podnośnik połączony bezpośrednio z kątownikami zbiornika. Jest kompaktowy i pozwala zawiesić osprzęt do aplikacji gnojowicy blisko maszyny © JOSKIN
Model X-TREM2 ma tylny podnośnik połączony bezpośrednio z kątownikami zbiornika. Jest kompaktowy i pozwala zawiesić osprzęt do aplikacji gnojowicy blisko maszyny © JOSKIN

Rama uszyta pod dwie osie skrętne

JOSKIN X-TREM2 zbudowany jest na bazie inteligentnie przemyślanej ramy. Ma ona z przodu szerokość 900 mm i zwęża się ku tyłowi. Od miejsca mocowania kół to już tylko 600 mm, na co pozwala zastosowanie wersji Heavy Duty.

Konstrukcja ta umożliwiła zastosowanie dwóch osi skrętnych wymuszających, co daje znacznie większą zwrotność podczas pracy na polu i bezpieczeństwo w czasie transportu. Jest to szczególnie istotne w przypadku przejazdów drogowych z ciężkim osprzętem rozlewającym: rampy z wężami wleczonymi, aplikatory łąkowe lub doglebowe. Maszyna jest tak skonstruowana, że może pracować z najszerszym osprzętem produkowanym przez markę JOSKIN.

Aby zapewnić optymalną przyczepność wozu, wyposażono go w układ jezdny Hydro-Pendul. Każda oś jest zamontowana na dwóch siłownikach hydraulicznych dwustronnego działania po obu stronach ramy i połączona z nią za pomocą przegubowej trójkątnej konstrukcji. Ten system nie wymaga konserwacji i gwarantuje doskonałe kopiowanie terenu – wyjaśnia Mariusz Janik.

Flagowe wozy asenizacyjne JOSKIN serii X-TREM2 są cenione za kompaktowość, którą zawdzięczają wąskiej ramie © JOSKIN
Flagowe wozy asenizacyjne JOSKIN serii X-TREM2 są cenione za kompaktowość, którą zawdzięczają wąskiej ramie © JOSKIN

Różne systemy pompowania i ich ramion

Wóz asenizacyjny X-TREM2 może zostać wyposażony w różne systemy pompowania. Dostępna jest pompa krzywkowa, pompa próżniowa, także w połączeniu z pompą odśrodkową „Storm”. Wybór dotyczy również ramion pompujących od jednoprzegubowego Jumbo poprzez 2- lub 3-przegubowy wysięgnik, na przednim ramieniu załadowczym kończąc.

7000 kg – 

taki nacisk na  oś tylną ciągnika wywiera bogato doposażony X-TREM2.

Producent informuje, że X-TREM2 może konkurować z samojezdnymi wozami asenizacyjnymi. Pozwala uzyskiwać dużą wydajność za pomocą ciągnika rolniczego. Musi to jednak być traktor o przede wszystkim dużych gabarytach. Bogato doposażony X-TREM2 z szeroką na 27 m rampą rozlewającą wywiera bowiem nacisk na oś tylną ciągnika wynoszącą ok. 7 000 kg. Tylko flagowe traktory największych serii, udźwigną taki ciężar bez uszczerbku dla ich trwałości.

Bogato doposażony X-TREM2 wywiera nacisk na oś tylną ciągnika wynoszącą ok. 7 000 kg. Tylko flagowe traktory największych serii udźwigną taki ciężar. W zamian uzyskujemy wydajność porównywalną z samojezdnymi wozami asenizacyjnymi © JOSKIN
Producent informuje, że X-TREM2 może konkurować z samojezdnymi wozami asenizacyjnymi © JOSKIN
Kupując wóz asenizacyjny JOSKIN X-TREM2 nie dość, że można wybrać duże koła, to jeszcze można zamówić system zdalnej zmiany poziomu ich ciśnienia © JOSKIN
Kupując wóz asenizacyjny JOSKIN X-TREM2 nie dość, że można wybrać duże koła, to jeszcze można zamówić system zdalnej zmiany poziomu ich ciśnienia © JOSKIN
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą