Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Ciężkie brony polowe Lupus na zębach 20-kach

Dodano: 01.05.2023
Firma Lupus z Ciechanowa produkuje ciężkie brony zębowe w wersjach zawieszanych. To narzędzia 5-, 7- i 9-polowe © Traktor24
Firma Lupus z Ciechanowa produkuje ciężkie brony zębowe w wersjach zawieszanych. To narzędzia 5-, 7- i 9-polowe © Traktor24

W niektórych gospodarstwach, najpopularniejsze narzędzie uprawowe polskiego rolnictwa minionej epoki  wraca do łask. Tak można określić rosnące zainteresowanie ciężkimi polowymi bronami zębowymi, które pozwalają osiągać wysokie wydajności podczas uprawy pola. Firma Lupus z Ciechanowa produkuje ich wersje zawieszane 5-, 7- i 9-metrowe.

Każda brona zębowa składa się z segmentów zwanych polami zbudowanych z płaskowników o wymiarach 60×12 mm. Przykręcone są do nich zęby robocze 20, których każde pole ma 20. Pola połączone są z ramą brony poprzez 2 solidne łańcuchy ogniwowe. Siła, przy której następuje ich zerwanie wynosi ok. 5 t.

100 kg – 

tyle wynosi przybliżona masa jednego pola brony zębowej Lupus

Brona zębowa składana do transportu

Rama brony zębowej Lupus oparta jest na profilu zamkniętym o wymiarach 100x100x6 mm. Natomiast płaskie elementy konstrukcyjne wykonano z blachy stalowej 15-milimetrowej. Ostatecznie dodając pola zębowe o masie ok. 100 kg każde, powstało ciężkie narzędzie uprawowe. Masa brony polowej o szerokości roboczej 9 m z wałem strunowym wynosi ok. 2,7 t.

Czterorzędowy pneumatyczny siewnik punktowy za 70 tys. zł brutto

Na rynku znajdziemy wielu producentów pneumatycznych siewników punktowych, które pod względem technicznym są do siebie bardzo podobne. Wprawne oko od razu wychwyci, że różnią się detalami nie mającymi wpływu na jakość pracy. Naszą uwagę przyciągnął właśnie taki model siewnika punktowego – HMS 4F Pinadisc Jumbo. Jego importerem jest firma Lupus z Ciechanowa.
Czytaj dalej


Na czas transportu brony zębowe Lupus składane są hydraulicznie za pomocą siłownika dwustronnego działania. Pozwala on je później szybo rozłożyć z powrotem do pracy. Brona zębowa Lupus o szerokości roboczej 9-metrów, z powodu swojej wielkości posiada dwa siłowniki dwustronnego działania.

Brona polowa marki Lupus może posiadać przednie koła podporowe. Do zmiany ich ustawienia służą śruby rzymskie, ale opcjonalnie można zamiast nich zamontować siłowniki. Na życzenie dostępne są narzędzia z tandemowymi kołami podporowymi. Wyposażenie to jest niezbędne w najszerszych bronach 9-metrowych, bo stabilizuje pracę ich bocznych segmentów. Jest to szczególnie ważne podczas uprawiania pól pagórkowatych.

Z wałem strunowym lub włóką

Po pracy zębów brony polowej gleba może być doprawiana przez wał strunowy o średnicy 400 mm lub włókę z regulowanym kątem natarcia. Lupus proponuje ciekawą konstrukcję włóki, która oprócz klasycznej belki posiada dodatkowe elementy robocze. To przyspawane wzdłużnie stalowe płytki, których zadaniem jest stabilizacja pracy włóki na glebach lekkich.
Do zmiany głębokości pracy brony zębowej służą śruby rzymskie. Na życzenie mogą one zostać zastąpione siłownikami hydraulicznymi dwustronnego działania. Dodatkowo podparcie narzędzia na jego tyle, może być regulowane poprzez przekładanie sworzni. Dostępna jest spora liczba przygotowanych w tym celu otworów.

Firma Lupus z Ciechanowa proponuje również brony polowe podwójne, w których montowane są dwa rzędy pól zębowych. Model 9-metrowy ma więc 18 takich pól. To narzędzie półzawieszane z podwoziem jezdnym, co przy tak wielkim sprzęcie jest już koniecznością.

Lupus proponuje również brony polowe podwójne, w których montowane są dwa rzędy pól zębowych © Traktor24
Lupus proponuje również brony polowe podwójne, w których montowane są dwa rzędy pól zębowych © Traktor24
Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą