Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Hybrydowy Steyr ze srebrnym medalem targów Agritechnica 2023

Dodano: 29.09.2023
STEYR_HYBRID_CVT_mat_prasowe
Hybrydowy napęd ciągnika Steyr został doceniony przez jury konkursowe DLG, organizatora targów Agritechnica fot. mat. prasowe

Srebrne medale to drugie najwyższe wyróżnienie przyznawane przez organizatorów targów Agritechnica – DLG. W tym roku przyznano ich aż 17, z czego jeden z nich trafił do bardzo ciekawego, bo hybrydowego ciągnika marki Steyr.

Stworzenie alternatywy dla silnika wysokoprężnego, a tym samym ograniczenie emisji CO2 jest jednym z najważniejszych działań stawianych producentom nie tylko samochodów, ale także traktorów, czy kombajnów. Kolejne rozwiązanie tego problemu przedstawia Steyr, prezentując ciągnik hybrydowy.

Kombajn Claas Evion 410 – pierwszy test w Polsce

Zaledwie kilka tygodni temu odbyła się oficjalna premiera zupełnie nowej serii kombajnów Claas Evion, a już teraz nasza redakcja miała okazję przetestować model Evion 410. Jakie wrażenie pozostawił po sobie najmniejszy kombajn Claasa? Czy maszyna ma zadatki, by powtórzyć sukces sprzedażowy serii Tucano?
Czytaj dalej

Hybryda, co to właściwie jest?

Najprościej rzecz ujmując, pojazd hybrydowy to taki, który do napędu wykorzystuje zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny. Warto zaznaczyć, że często tych elektrycznych może być nawet kilka.

Koncepcja ta z powodzeniem rozwija się w przemyśle samochodowym, gdzie pierwsze tego typu konstrukcje weszły do masowej produkcji już ponad 20 lat temu. Dziś oferta takich samochodów jest bardzo szeroka. Czy taka sama przyszłość może czekać także ciągniki rolnicze?

Hybrydowy ciągnik marki Steyr

Zaprezentowany prototyp oparty jest na seryjnym modelu 6-cylindrowego ciągnika o mocy 180 KM i rozstawie osi wynoszącym 2,79 m. Warto w tym miejscu wspomnieć, iż bezstopniową hydrostatyczno-mechaniczną skrzynię biegów przejęto w stosunku 1:1 od spalinowego oryginału.

Prototypowy, hybrydowy Steyr otrzymał jednak zupełnie nowy przód z niezależnym zawieszeniem kół i dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Generator napędzany jest silnikiem wysokoprężnym i dalej przekazuje wygenerowaną moc elektryczną do 102 KM do silnika elektrycznego.

STEYR_HYBRID_CVT2_mat_prasowe
Prototypowy, hybrydowy ciągnik Steyr jest oparty na seryjnym modelu 6-cylindrowego ciągnika o mocy 180 KM i rozstawie osi wynoszącym 2,79 m fot. mat. prasowe

Zamienia to energię elektryczną z powrotem w energię mechaniczną, która jest przekazywana do mechanizmu różnicowego przedniej osi za pośrednictwem dwustopniowej skrzyni biegów. Przednią oś można w dalszym ciągu napędzać mechanicznie za pomocą klasycznego sprzęgła wielopłytkowego.

Co potrafi hybrydowy Steyr?

Co istotne, całość wyposażona jest dodatkowo w superkondensatory, czyli urządzenia do magazynowania energii elektrostatycznej, które są w stanie magazynować i oddawać dużą ilość energii w krótkim czasie. Na pokładzie znalazły się także rezystor hamowania oraz gniazda wysokiego napięcia AEF z przodu i z tyłu.

Ciągnik posiada także szereg inteligentnych funkcji wśród których warto wspomnieć m.in. o elektrycznym układzie kierowniczym, czy funkcji elektrycznego doładowania umożliwiającej szybkie przyspieszanie podczas transportu. Tryp E-Eco pozwala zaś na jazdę na napędzie spalinowo-elektrycznym przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Układ umożliwia także odzyskiwanie energii z hamowania

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy