Po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku, spadek sprzedaży nowych przyczep rolniczych, liczony rok do roku, wyniósł 23,2%. To zatrzymanie trendu odrabiania strat sprzedażowych, które w roku 2023 towarzyszą prawie całej branży techniki rolniczej. Niestety nastroje wśród rolników z powodu niskich cen sprzedawanych przez nich produktów są nadal kiepskie. I to często decyduje o odłożeniu zakupów na przyszły rok.
Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych informuje, że w pierwszych 9 miesiącach 2023 r. zarejestrowano w Polsce 5052 nowe przyczepy rolnicze. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2022, to wynik gorszy o 1542 sztuki.
Uwaga, w ramach opracowywanych danych znajdują się również zarejestrowane jako przyczepy wozy asenizacyjne, co niestety zakłóca całościowy obraz tego rynku. Z drugiej strony pozwalają w pewnym stopniu rynek ten ocenić. W pierwszych 9 miesiącach 2023 r. najpopularniejszym producentem w tej grupie były marki: Meprozet, Joskin i Pomot.
PIGMiUR sumuje wyniki rejestracji na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Przyczepa rolnicza nowa definiowana jest jako pojazd zarejestrowany po raz pierwszy i wyprodukowany w roku bieżącym, poprzednim lub dwa lata temu. Oznacza to, że za przyczepy rolnicze nowe zarejestrowane np. we wrześniu 2023 r. uznawane są egzemplarze wyprodukowane w latach: 2023, 2022, 2021.