Kramer produkuje 10 modeli ładowarek teleskopowych. Mogą one podnosić ładunki na wysokość od 4,3 do 9,5 m. Udźwig maksymalny najsilniejszej maszyny wynosi 5,5 t. Na uwagę zasługuje ultrakompaktowy model KT144 o szerokości 1,56 m i wysokości 2 m. To maszyna o udźwigu 1,45 t i maksymalnej wysokości podnoszenia 4,3 m.
O tym, jak ważna dla operatora ładowarki teleskopowej jest widoczność na obszar roboczy, nie trzeba nikogo przekonywać. Dlatego producenci tych maszyn robią wszystko, aby była ona jak najlepsza. Inżynierowie firmy Kramer tworząc całkowicie nową konstrukcję maski silnika, znacząco zwiększyli widoczność operatora na obszar roboczy od strony teleskopu. – Nowa pokrywa silnika jest zdecydowanie niższa i bardziej opada w dół, dzięki czemu uzyskano możliwie najlepszą widoczność na stronę prawą – informuje Kramer.
Czytaj dalej
Wprowadzono nowy owalny filtr powietrza, który montowany jest teraz przed pakietem chłodnic. Dzięki temu miejsca wokół jest sporo i wymiana wkładu filtra nie jest trudna. W porównaniu do poprzednika, ma on teraz większą powierzchnię, co pozwala pracować dłużej bez konieczności jego czyszczenia. W przypadku pracy wykonywanej w środowisku o bardzo dużym zapyleniu warto zastosować separator cyklonowy.
to szerokość ultrakompaktowego modelu ładowarki teleskopowej Kramer KT144
Nowe maski silnika wraz z owalnymi filtrami powietrza montowane są w ładowarkach teleskopowych z roku modelowego 2023. To maszyny z udźwigiem w zakresie 3 – 4,5 t, czyli modele: KT356, KT307, KT357, KT407, KT3610 i KT457.
W modelach ładowarek teleskopowych Kramer KT356, KT307, KT357, KT407 i KT3610 (maszyny z udźwigiem w zakresie 3-4 t) dostępna jest teraz nowa mechaniczna pełna blokada mechanizmu różnicowego osi przedniej. Po jej załączeniu wraz ze stałym napędem na 4 koła, przejazd maszyną przez trudny teren jest zdecydowanie ułatwiony.
W modelach ładowarek teleskopowych Kramer KT356, KT307, KT357, KT407, KT3610, KT457, KT557 i KT559 (maszyny z udźwigiem w zakresie 3-5,5 t) wprowadzono ulepszony typ amortyzacji wstrząsów ramienia teleskopowego. – Dotychczasowy amortyzator hydrauliczno-pneumatyczny został zastąpiony siłownikiem dwustronnego działania. W porównaniu z poprzednim rozwiązaniem gwarantuje on jeszcze większą skuteczność tłumienia drgań ramienia teleskopowego podczas jazdy po nierównym terenie. Zwiększa się w ten sposób trwałość maszyny oraz poprawia komfort pracy dla operatora – czytamy w komunikacie prasowym.