Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

John Deere liderem sprzedaży ciągników powyżej 150 KM w 2023 roku

Dodano: 25.01.2024
John Deere ciągnik 2 fot. mat. prasowe
John Deere liderem sprzedaży ciągników o mocy ponad 150 KM w Polsce fot. mat. prasowe

John Deere znalazł się na pierwszym miejscu sprzedaży na rynku ciągników nowych powyżej 150KM, kończąc rok kalendarzowy z imponującym wynikiem 31,1 proc. w skali całego rynku. Efekty sprzedaży maszyn marki po raz kolejny potwierdziły, że John Deere cieszy się zaufaniem rolników.

Jak podaje Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych, w roku 2023 zarejestrowanych zostało w sumie 10300 ciągników, co jest spadkiem w stosunku do roku poprzedniego o 1443. Odmienne trendy panowały jednak w segmencie ciągników o mocy przeszło 150 KM.

Wsparcie na rolnictwo 4.0. Ile wniosków wpłynęło do ARiMR?

Nabór wniosków na wsparcie w zakresie rolnictwa 4.0 cieszył się na tyle dużym zainteresowaniem rolników, że został przedwcześnie zakończony po zaledwie trzech dobach. Postanowiliśmy zapytać ARiMR, ile wniosków w ramach tego działania złożyli rolnicy.
Czytaj dalej

Wzrost sprzedaży większych ciągników

Rynek ciągników powyżej 150 KM wzrósł w ubiegłym roku o 114 sztuk uzyskując poziom 3228 maszyn. Korzystne wyniki w tym segmencie rynku odnotował John Deere – marka znalazła się na pierwszym miejscu w obszarze ciągników i kończy rok wynikiem 31,1 proc. sprzedaży.

3228 szt. – 

tyle nowych ciągników o mocy powyżej 150 KM sprzedano w Polsce w 2023 r. To wzrost o 114 szt. względem roku poprzedniego.

Osiągnęliśmy wynik 31,10 proc. udziałów rynkowych. To oznacza, że wyprzedzamy w tym konkretnym segmencie pozostałe koncerny zajmujące się produkcją i dostarczaniem  ciągników. To dla nas bardzo ważne osiągnięcie: pokazuje nie tylko ogólny popyt na nasze maszyny, ale także jest odzwierciedleniem ogromnego zaufania, jakie pokładają rolnicy w Dealerach John Deere – mówi Bartosz Białas z John Deere Polska.

Miniony rok był okresem, w którym rynki na całym świecie – nie wykluczając rolnictwa – próbowały poradzić sobie z reperkusjami po pandemii, wciąż trwającą inflacją i wojną za naszą wschodnią granicą. Przy tak niepewnych uwarunkowaniach ekonomicznych, klienci szukają bezpieczeństwa w lokacie kapitału i oczekują aktywnej postawy dealera.

Jak przekonują przedstawiciele amerykańskiego producenta, maszyny John Deere utrzymują wysoką wartość rezydualną oraz są gotowe na rozwiązania rolnictwa przyszłości.

Komfort zyskuje na popularności

Dane przekazane przez markę John Deere jasno pokazują, iż obecnie rolnicy dokonujący zakupu ciągników bardzo mocno stawiają na wyposażenie zwiększające poziom komfortu pracy.

John Deere ciągnik 3 fot. mat. prasowe
Kupując dziś nowe ciągniki, rolnicy coraz chętniej stawiają na rozwiązania zwiększające komfort pracy fot. mat. prasowe

W serii ciągników 6R 100 proc. zamówień obejmowało maszyny z amortyzacją kabiny. Rolnicy wprost zaznaczają, że po wypróbowaniu kabiny z amortyzacją nie chcą wracać do kabin, które jej nie mają.

Już w serii 6R kabiny gwarantują operatorowi pełną wygodę pracy: regulowane siedzenie, odpowiednią przestrzeń, możliwość wyboru skórzanego obicia, nowoczesne wyświetlacze, poprawioną widoczność, elektroniczny joystick oraz nowy wyświetlacz G5 zapewniający AutoTrac, sterowanie sekcjami i zmienne dawkowanie w standardzie.

Z kolei w serii 7R, 8R operatorzy mogą liczyć na siedzisko z aktywnym tłumieniem drgań, masażem, elektronicznym elementom sterującym, obrotem o 65° jak i oczywiście o 35 proc. większy wyświetlacz G5PLUS.

Amortyzacja jest dostępna także w serii 6M – w roku 2023 aż 97 proc. ciągników 6M zostało wyposażonych w amortyzację kabiny. Co więcej, 36 proc. ciągników z tej serii zostało wyposażonych fabrycznie w pakiet przygotowania do prowadzenia automatycznego. 51 proc. zamówień na te ciągniki w minionym roku obejmowało maszyny fabrycznie wyposażone w przedni podnośnik.

John Deere ciągnik fot. mat. prasowe
W roku 2023 aż 97 proc. ciągników serii 6M zostało wyposażonych w amortyzację kabiny fot. mat. prasowe

AutoPowr z rosnącym zainteresowaniem wśród rolników

AutoPowr to przekładnia bezstopniowa. Zapewnia bezstopniową regulację prędkości oraz stałe przekazywanie mocy przy prędkościach od 50 m/h do 50 km/h. Jej szczególną zaletą jest automatyczne reagowanie na zmieniające się obciążenie. W serii 8 dostępna jest także jeszcze nowsza jej wersja, eAutoPowr.

– W roku 2023 pojawiły się już trzy eAutoPowr w Polsce. Zamiast hydrostatu zainstalowano tu moduły elektryczne. W nadchodzącym roku w naszym kraju pojawią się kolejne przekładnie z generatorami elektrycznymi. Popularność AutoPowr rośnie: posiada go 84 proc. ciągników z serii 6R, a w serii 7R już 48 proc. w 2023 roku miało bezstopniową przekładnię. Widzimy tu tendencję rozwojową i niesłabnący trend ku tak potrzebnej rolnictwu optymalizacji i automatyzacji pracy – dodaje Bartosz Białas z John Deere Polska.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Horsch Maestro 6 TX. Zobacz jak pracuje Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT