Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

Kombajn New Holland CR ze złotym medalem targów Agritechnica 2023

Dodano: 27.09.2023
New Holland_CR_złoty_medal_mat_prasowe
W tym roku złotym medalem targów Agritechnica nagrodzona została koncepcja Twin Rotor stosowana w kombajnach New Holland CR fot. mat. prasowe

Jak przed każdą edycją targów Agritechnica, również i tym razem przyznane zostały złoty oraz srebrne medale. Krążek z najcenniejszego kruszcu trafił do koncernu CNH Industrial za koncepcję Twin Rotor z powodzeniem stosowaną w największych kombajnach New Holland.

Głębosz własnej konstrukcji. Ile kosztowała jego budowa?

Ceny nowych maszyn mogą niejednego rolnika przyprawić o zawroty głowy. Co więc mają zrobić średniej wielkości gospodarstwa, nie chcące wydawać dużych środków na zakupy? Odpuścić inwestycje, a może niezbędne maszyny próbować zbudować własnymi rękoma? Tę drugą opcję wybrał Jarosław Bandosz, gospodarz z okolic Krasnegostawu na Lubelszczyźnie.
Czytaj dalej

Z informacji przekazanych przez DLG, organizatora targów Agritechnica, wynika, że do konkursu wpłynęło 251 zgłoszeń, z czego 218 zostało zatwierdzonych na listę innowacji wystawienniczych. Jury DLG przyznało jeden złoty medal oraz 17 srebrnych medali.

Jury konkursowe przy ocenie poszczególnych zgłoszeń brało pod uwagę kilka kluczowych kryteriów, m.in. poprawę stanu środowiska i zużycia energii, poprawę rentowności i wydajności, zmniejszenie obciążenia pracą oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Koncepcja Twin Rotor ze złotym medalem

Najważniejszym elementem nowego kombajnu z serii CR jest technologia napędu z silnikiem zamontowanym wzdłużnie, zgodnie z kątem nachylenia rotorów. Centralnie umieszczona przekładnia rozdzielcza służy do napędzania rotorów i hederów za pomocą łańcucha podającego w linii prostej lub poprzez wał napędowy.

Lewy rotor służy jako wał pośredni dla bębna podającego. Wał napędowy znajduje się po prawej stronie podwozia, nad poziomem obudowy wirnika. W rezultacie po obu stronach podwozia, pomiędzy podwoziem a układem jezdnym, nie ma napędów, w wyniku czego szerokość podwozia znacznie wzrosła. Powstałą przestrzeń wykorzystano do poszerzenia kanału omłotu i tym samym do zwiększenia zainstalowanej mocy technicznej kombajnu.

New Holland_CR_złoty_medal2_mat_prasowe
W 2025 r. New Holland świętował będzie 50. rocznicę wprowadzenia technologii Twin Rotor fot. mat. prasowe

Co nowego na pokładzie?

Opatentowany system czyszczenia został również poszerzony o 13 proc. i zoptymalizowano załadunek przenośnika zbożowego, a technologia sterowania wspomagana czujnikami ciśnienia mierzy ciśnienie siłownika, a tym samym rozkład zebranego materiału oddzielnie na przednim i tylnym górnym sicie.

Nieosłonięte obszary powstałe w wyniku nierównomiernego rozłożenia mieszanki składników ziarnistych i nieziarnistych są kompensowane poprzez boczne wstrząsy, w wyniku czego system nie tylko zapewnia równomierne rozłożenie materiału na sitach górnych na płaskim terenie, ale także na skarpach bocznych. System jest także w stanie po raz pierwszy rozwiązać podstawowy problem rozkładu poprzecznego, typowy dla kombajnów z rotorem osiowym.

Na koniec warto wspomnieć, iż w 2025 r. New Holland świętował będzie 50. rocznicę wprowadzenia technologii Twin Rotor.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Deutz-Fahr 5 Keyline. Zobacz jak pracuje Siewnik Lemken Solitair DT. Zobacz jak pracuje Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy